Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jeg ser at det å ordlegge seg på en saklig måte ikke har fungert for meg. Synd...jeg har prøvd så godt jeg kan å ordlegge meg på en skikkelig og saklig måte om tema som alt for ofte er på barnhage nivå.

 

Men det er kanskje ikke vits å fortsette diskusjonen her slik da det roter til tråden litt for dem som vil holde fokus på PS4. Så kan en heller ta det videre her om ønskelig.

 

 

ææh, nå er jeg litt matt igjen. Og det vil jeg nok fortsette å være inntil det blir aldersgrense på dette forumet.

Får gjøre litt faktaretting og la det holde med det:

_LarZen_ har helt rett med tanke på Kinect vs PS Eye. Kinect har veldig mye mer power i hardware og software, det er ikke engang nært. Hvordan noen kan si at Skype er som å ha "en mobil for telenor, en for netcom, osv" forstår jeg ingenting av. Samme skype-konto kan brukes på en haug med enheter og integreringen i Xbox one er i høyeste grad en fordel for MS.

 

Når det gjelder serverparken så blir det enda dummere. Xbox Live gikk ikke ned på 360 launchen, og MS Azure er en sykt imponerende serverpark som jeg faktisk tror vil klare å ta unna trykket på launch (jada, nå blir garantert live å knele siden jeg sa det). :p Når det gjelder kostnad så kjører Azure fint i dag og MS klarer å betale regningen, det tror jeg de skal klare også etter Xbox One ;)

Det kan hende MS lærte så hardt av RROD-problemet at de nå har total overkill på kjølinga. Lov å håpe!

Et lite stikk og litt sarkasme på internett er jammen ikke lett å forstå.

 

Men jeg synes en del av denne diskusjonen dere har ført her nå, overhode ikke hører sammen i denne tråden. Ta det til VS tråden der det passer seg best.

Thklinge, du har stort sett holdt deg veldig bra på rett side av forumet, xbox og vs tråden, der det er tydelig at du hører hjemme.

Men nå ved launch og problemer på PS4 så sniker du deg inn her for å lire av deg litt av hvert. Samma som enkelte desverre har hatt en trang til å drive med i xbox tråden.

 

Forøvrig er det jo liten tvil som dere sier, at kinect er langt bedre en eye til sony. MS sine serverfarmer er jo også langt større, og det er nok tvilsomt at sony vil match disse med det første, om noen gang.

Det å diskutere dette holder dog ikke hjemme her. Det er jo stort sett diskutert til døden i begge leire, og folk har lagt seg opp sin mening. Ihvertfall frem til vi får se hvordan det faktisk fungerer i praksis. Noe jeg gleder meg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Får litt vondt av å lese slik. Gaming hjertet, hørt om noe mer opplåst?

ja, de tenker nok på kundene side, hvis ikke hadde de ikke fått solgt maskiner, men de tenker nok like mye, om ikke mer på penger. Ikke noe galt i det, stort selskap som selfølgelig skal ha penger. Alle tenker slik, ms som sony.

Multimedia maskin funker for noen, mens andre foretrekker andre ting. Det er det fine med konkuranse ;)

 

Ikke ta det feil, har selv en ps4 jeg spiller på om dagen, og det lille jeg har spilt (er forskjølet..) så er den virkelig en maskin som fyller mine krav (selv om jeg ikke har fått testet online enda)

 

Når tenkte Sony på penger? De tapte 3 milliarder kr på PS3, fordi de solgte maskinen mye billigere enn hva konsolen kostet for de å lage. Lær deg fakta før du uttaler deg.

Lenke til kommentar

Greit nok at PlayStation 4 vs Xbox One kanskje er en smule "off-topic" i en ren PlayStation 4 tråd, men når noen klarer å lire av seg ren svada for å sette PlayStation 4 i et helt ukorrekt godt lys sammenlignet med erkekonkurrenten så er det jo greit å få inn en smule edruelighet inn i bilde.

 

 

EDIT:

 

Ser nå at de fleste Call of Duty Ghost anmeldelsene nevner svak framerate på PlayStation 4? Både single og multiplayer, men mest på multiplayer hvor framerate stortsett er under 60 FPS konstant og kan droppe urovekkende lavt.

 

Hva mener og føler folk om dette? Stinker jo bedriten optimalisering lang vei, noe som ikke akkurat kommer som noe sjokk når Activision er involvert og skal kaste spillene sine ut i markedet med lavest mulig produksjonskostnader og jeg ser jo at bruken av eksklusive funksjoner på både PlayStation 4 og Xbox One er mer eller mindre ikke-eksisterende så det er tydelig at konsolloptimalisering har vært i baksete. Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Siden de startet opp, fram til i dag og til evig tid framover, forhåpentligvis. Hvis ikke kommer de til å forsvinne.

Sony holdt på å gå konkurs etter utgivelsen av PS3 fordi de gjorde den så mye billigere enn konsollen kostet dem. Hadde det ikke vært for TV og lyd så hadde ikke Sony vært et selskap i dag. Vær glad Sony er her, eller så hadde prisen på gaming konsoll vært mye høyere.

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony holdt på å gå konkurs etter utgivelsen av PS3 fordi de gjorde den så mye billigere enn konsollen kostet dem. Hadde det ikke vært for TV og lyd så hadde ikke Sony vært et selskap i dag. Vær glad Sony er her, eller så hadde prisen på gaming konsoll vært mye høyere.

Ja, jeg elsker sony jeg. Når det kommer til gaming mener jeg det ikke finnes noen bedre. Men å påstå at Sony ikke bryr seg om penger må være noe av det mest latterlige jeg har hørt på lenge.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, jeg elsker sony jeg. Når det kommer til gaming mener jeg det ikke finnes noen bedre. Men å påstå at Sony ikke bryr seg om penger må være noe av det mest latterlige jeg har hørt på lenge.

Når selskapet gir ut en konsoll, selv om det kan bety konkurs, så må du endre synet ditt. TV og lyd i Sony bryr seg nok enormt mye om penger, men ikke gaming delen. De gjorde PS3/PS4 så billig som mulig, gir deg PS+ (hvor de har måtte betalt utgivere) hvor folk tjener opptil 1500 kr i året på gratis spill / rabatter. Kom med argument hvor denne delen av Sony 'bryr' seg om penger.

Lenke til kommentar

Til å være et stykke ingeniørkunst og fungerer utmerket så er det mye trøbbel med den, med overoppheting, viftestøy, ødelagte HDMI-porter, Blue Dickpunch of Sadness, ikke leser plater, osv... Synes du ikke?

Herregud for noen innlegg du har for tiden. Du må virkelig hate PS4. Fanboy.

Lenke til kommentar

Greit nok at PlayStation 4 vs Xbox One kanskje er en smule "off-topic" i en ren PlayStation 4 tråd, men når noen klarer å lire av seg ren svada for å sette PlayStation 4 i et helt ukorrekt godt lys sammenlignet med erkekonkurrenten så er det jo greit å få inn en smule edruelighet inn i bilde.

 

 

EDIT:

 

Ser nå at de fleste Call of Duty Ghost anmeldelsene nevner svak framerate på PlayStation 4? Både single og multiplayer, men mest på multiplayer hvor framerate stortsett er under 60 FPS konstant og kan droppe urovekkende lavt.

 

Hva mener og føler folk om dette? Stinker jo bedriten optimalisering lang vei, noe som ikke akkurat kommer som noe sjokk når Activision er involvert og skal kaste spillene sine ut i markedet med lavest mulig produksjonskostnader og jeg ser jo at bruken av eksklusive funksjoner på både PlayStation 4 og Xbox One er mer eller mindre ikke-eksisterende så det er tydelig at konsolloptimalisering har vært i baksete. Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?

Det hadde noe med at det er en bug i ps4, hvor folk innstallerer spillet og går rett inn i game. Men egentlig så er ikke spillet 100% innstalert. Så hvis dette ikke er fikset til 29ende, så er det viktig at de som kjøper eks Ghost innstallerer spillet, venter 5 min, og så starter spillet.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Kjenner at det kribler i magen til at jeg får PS4 om mindre enn en månede! (13. desember) Håper og tror for all del at konsollen min ikke har et (Edit: kritisk) problem.

Oh yes, samme her. Håper jeg er like heldig med min PS4 som min PS3 som fremdeles er nesten som ny. Hadde jo vært typisk om jeg har brukt opp flaksen min nå. :hrm:

 

 

Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?

Tja, nå er CoD Ghosts ikke så pent å se på uansett, så FPS er nok å foretrekke der, men at den er stabil er det viktigste, så lenge det ikke blir store framedrops så MÅ det ikke være 60 FPS, både 40 og 50 FPS går helt greit det også.

Lenke til kommentar

Greit nok at PlayStation 4 vs Xbox One kanskje er en smule "off-topic" i en ren PlayStation 4 tråd, men når noen klarer å lire av seg ren svada for å sette PlayStation 4 i et helt ukorrekt godt lys sammenlignet med erkekonkurrenten så er det jo greit å få inn en smule edruelighet inn i bilde.

 

 

EDIT:

 

Ser nå at de fleste Call of Duty Ghost anmeldelsene nevner svak framerate på PlayStation 4? Både single og multiplayer, men mest på multiplayer hvor framerate stortsett er under 60 FPS konstant og kan droppe urovekkende lavt.

 

Hva mener og føler folk om dette? Stinker jo bedriten optimalisering lang vei, noe som ikke akkurat kommer som noe sjokk når Activision er involvert og skal kaste spillene sine ut i markedet med lavest mulig produksjonskostnader og jeg ser jo at bruken av eksklusive funksjoner på både PlayStation 4 og Xbox One er mer eller mindre ikke-eksisterende så det er tydelig at konsolloptimalisering har vært i baksete. Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?

Om dette stemmer er det ikke bra i det hele tatt. For min del taler det til xbox sin fordel, vil heller spille mp på 60fps og 720p/900p en å ha noe som kjører i 1080 og hopper rundt omkring på skalaen. Eye candy er bra det, men spillflyt er langt viktigere.

 

Er i grunnen skuffet over at vi ikke ser begge konsollene på 1080p(ihvertfall 900) og stabile 60fps da. Men det bedrer seg vel gjerne til neste år.

Lenke til kommentar

Vel,poenget var vel uansett klart :)

 

Ja, men du er fortsatt på viddene. Selvsagt er Sony, som er et børsnotert selskap, interessert i å tjene penger, også på spillavdelingen. Om ikke de hadde ønske og tro på dette hadde investorene forlangt den nedlagt for lenge siden. De lar deg ikke "tjene penger" fordi de er snille, men fordi de trenger å gi spillere et incentiv for å velge bort Microsoft og Nintendo. De gikk ikke med tap forrige generasjon fordi de var så altruistiske, men fordi de gjorde mange feil og lot konkurrentene få overtaket. PS3 var dyr pga. Cell (som vanskelig kan beskrives som noe annet som en kjempetabbe og et pengesluk) og Blu-ray (som var unødvendig i spillsammenheng, men Sony som helhet trengte for å promotere filmformatet sitt).

Lenke til kommentar

 

Blu-ray (som var unødvendig i spillsammenheng, men Sony som helhet trengte for å promotere filmformatet sitt).

Ok der er jeg sterkt uenig. Å promotere Blu-Ray så sterkt var en genistrek større enn noe denne generasjonen vil få til på noen sider. Hadde det ikke vært for den kunne vi fremdeles vært stuck på det horrible multi-dvd systemet xbox kjørte. :sick:

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å bli tåpelig for å si det mildt sagt, både ps4 og xbox one og tilogmed wiiU er på hver sin måte en next gen konsoll..

Ps4 er ikke 50% sterkere enn Xbox One kanskje 25% i beste fall, men uansett om ditt eller datt velger å gå for den eller den konsollen så sier jeg bare go for it....

Vi har alle hver våre ting vi ser etter når vi kjøper nye ting, hadde jeg kun basert mine valg på renspikka power så hadde jeg droppa alle 3 konsollene å gått tilbake til kun pc gaming, men har alltid likt bedre å spille på konsoll...

 

Eneste grunnene til jeg velger Ps4 foran Xbox one er for de eksklusive spilla sony har, sony sitt os er simpelt i forhold til xone som kjører renspikka win8 menyer som jeg ikke liker og jeg trenger ikke alle de ekstrafunktionene... Men kommer aldri til å si att noen som går for xbox one er helt blåst i hue, vi har alle forskjellige ting vi liker og ikke liker so deal with it.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ja, men du er fortsatt på viddene. Selvsagt er Sony, som er et børsnotert selskap, interessert i å tjene penger, også på spillavdelingen. Om ikke de hadde ønske og tro på dette hadde investorene forlangt den nedlagt for lenge siden. De lar deg ikke "tjene penger" fordi de er snille, men fordi de trenger å gi spillere et incentiv for å velge bort Microsoft og Nintendo. De gikk ikke med tap forrige generasjon fordi de var så altruistiske, men fordi de gjorde mange feil og lot konkurrentene få overtaket. PS3 var dyr pga. Cell (som vanskelig kan beskrives som noe annet som en kjempetabbe og et pengesluk) og Blu-ray (som var unødvendig i spillsammenheng, men Sony som helhet trengte for å promotere filmformatet sitt).

Sony tapte 180dollar per konsoll når det gjelder PS2 òg. Gjorde vel feil der òg.

Hey!

Har en kamerat som er desperat etter å få en PS4 på release dato og er visst utsolgt overalt mener han. Noen som vet om noe sted det er noen igjen?

Stå utenfor butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...