Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Det er jo mye pga av Kinect og hva den åpner opp for muligheter i operativsystemet med bevegelse og stemme kontroll. Og at kameraet og mikrofon er såpass avansert som det er. Det at en kan kjøre et HDMI signal inn i konsollen og at TV underholdning da blir som en integrert del av XBO.

Multitaskin mellom to forskjellige ting på skjermen er spennende. Og at alle nå får mulighet for video samtale med Skype. Samt jeg har stor tro på server parken til MS og hva dem kan gjøre med den fremover.

Kinect er ikke bedre en PS4 sitt kamera. Skype er IKKE et pluss! (Vil du ha en mobil for Netcom, en for Telenor, en for Tele2 osv? Det er DET Skype er!). Det siste du skal stole på er en serverpark bestående av MS produkter. De krever ekstremt mye ressurser for å driftes. Kostnaden der kommer til å bli ekstrem for MS sammenlignet med hva Sony vil måtte bruke på ressurser for samme tilgjengelighet og oppetid. Over tid vil en se at Sony sitt system er betraktelig mer plattformuavhengig en MS sitt, atter et poeng til sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er rart hvor forskjellige problemer man opplever, jeg har hatt to gen. 1 PS3-maskiner, begge har fungert perfekt! Vi får håpe både MS og Sony har lært, det vil ikke gagne noen om det er slurv i designprosessen, dette må gjøres ordentlig denne gangen.

Vi får se hvordan det bli ja, jeg har ikke tro på problemer med verken den eller den andre konsollen :)

Har hatt 5 Xbox 360, alle med forskjellige feil og kun en skikkelig feil på PS3.

Er kun Nintendo sine konsoller hos meg har vært feilfrie, oh PS2 var ingen trøbbel hos meg.

Lenke til kommentar
Og før noen går i totalt vranglås, dette er min mening og jeg legger ikke skjul på at jeg har lent meg mot XBO i lang tid. Fanboy? Om det å foretrekke noe mer en noe annet så er jeg helt klart en fanboy. Men isåfall ikke den typiske fanboy med skyggelapper og knekte antenner.

Hehe, du og jeg LarZen, vi er samme type fanboy, dog på forskjellig side. :wee:

EDIT: I denne konsoll generasjonen så har jeg sendt tilbake 4 av dem første PS3 utgavene og 2 X360 maskiner (en hvit første utgave og en slim). Om jeg ikke får noe problemer med hverken PS4 eller XBO i tiden fremover så blir det en positiv overraskelse.

Huffda, du var skikkelig uheldig. Jeg kjøpte min første PS3 litt over et år etter release, 80GB Phat versjonen og den har jeg fremdeles. Fungerer i beste velgående, ikke støyer den merkbart heller. Utrolig hvor forskjellig "samme" elektronikken kan være. :hm:

Har faktisk aldri hatt feil på noen konsoller. Kun på PC. :p

Men det er ingen som ærlig talt tror at den knuser den mektige CELL prosessoren? Den kunne jo gjøre alt.

Fordi den var laget av Ken Kutaragi ble den til en prosessor uten grenser. Bare se på Uncharted HaLLOo lissom.

Lol, bitter for noe eller? :p

For å dra det opp igjen, når 360 lanserte med verdensrekord i failure rate, så virket det ikke som om det hadde så stor innvirkning. Og det skal ekstremt mye til for at man noensinne vill oppleve det igjen uansett konsoll man dras mot.

Veldig godt poeng! Med mindre slike problemer er store, og vedvarer lenge, så vil det neppe ha stor innvirkning på lang sikt. Som du sier, så vi jo akkurat det denne generasjonen.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Er det alt det du har fått ut av uttalelsene til Infinity Ward ?

Er noen uker tilbake jeg leste om det. Når jeg ikke husker nøyaktig hva de så rundt det hele, så skal jeg heller ikke skrive noe mer.

Kinect er ikke bedre en PS4 sitt kamera. Skype er IKKE et pluss! (Vil du ha en mobil for Netcom, en for Telenor, en for Tele2 osv? Det er DET Skype er!). Det siste du skal stole på er en serverpark bestående av MS produkter. De krever ekstremt mye ressurser for å driftes. Kostnaden der kommer til å bli ekstrem for MS sammenlignet med hva Sony vil måtte bruke på ressurser for samme tilgjengelighet og oppetid. Over tid vil en se at Sony sitt system er betraktelig mer plattformuavhengig en MS sitt, atter et poeng til sony.

Skype er bekreftet til PS4.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg være såpass ærlig å si at jeg har ikke nok informasjon ifra kameraet til PS4 til å kunne si noe om hverken hardware eller software rundt den. Men utifra det en har sett online så virker Kinect sin hardware og software som noe veldig overlegent over hva du får til PS4.

Når det kommer til Skype så er det en kjempe positiv ting for XBO. Skype er på ekstremt mange plattformer idag og alle disse kan nå ringe deg eller du ringe dem. Enten det er stemme,melding eller video samtale. Og det positive med Skype på XBO er at det er endel av operativsystemet.

Så jeg skjønner ikke hva du tenker når du skriver at Skype er ikke noe positivt.

Nå skal jeg ikke spekulere i hva ting koster for MS eller at det vil bli enklere og billigere for Sony. Det har jeg ingen mulighet til å vite noen ting over, så isteden for å spekulere så lar jeg rett og slett være. Tro kan en gjøre i kirka.

Og dette handler ikke om noen poeng til Sony eller Microsoft, jeg som bruker av en Xbox konsoll ser fordelene og anser det som et bra valg for meg. Og det overgår X antall "poeng" du måtte dele rundt Mr C.

Huffda, du var skikkelig uheldig. Jeg kjøpte min første PS3 litt over et år etter release, 80GB Phat versjonen og den har jeg fremdeles. Fungerer i beste velgående, ikke støyer den merkbart heller. Utrolig hvor forskjellig "samme" elektronikken kan være. :hm:

Jeg hadde akkurat gitt bort min gamle PS3 til søsteren min og den gikk føyka kort stund etterpå. Så ikke min egentlig lenger, men jeg stod for å få ordnet den for henne. Og det gikk flere mnd ratt og frem med refurbished utgaver ifra Sony. Før Elkjøp tok den på sin regning og ga henne, eller sønnens hennes en helt ny og et spill som plaster på såret. :)

EDIT: Jeg ser det blir nevnt over meg at Skype kommer til PS4, og ja det gjør det nok uten tvil. Microsoft vil ha Skype på alt som finnes. Men det er forskjell på å starte opp en app som Skype på PS4 og ha det integrert som en del av operativsystemet. Det er en stor forskjell...

Endret av _LarZen_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spent på feilene vi hører om xbone til uka

Tvilsomt at det er noen. Og om noen skulle dukke opp, så har sikkert thklinge og larzen en veldig god forklaring. Samt at sony er bæsj.

Forøvrig har jeg fortsatt førsteutgaven av ps3, alt for dyr...

Og er på xbox nr 2, som ikke bryr meg en plass da konsollen for min del har vært veldig bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tvilsomt at det er noen. Og om noen skulle dukke opp, så har sikkert thklinge og larzen en veldig god forklaring. Samt at sony er bæsj.

Forøvrig har jeg fortsatt førsteutgaven av ps3, alt for dyr...

Og er på xbox nr 2, som ikke bryr meg en plass da konsollen for min del har vært veldig bra.

Jeg ser at det å ordlegge seg på en saklig måte ikke har fungert for meg. Synd...jeg har prøvd så godt jeg kan å ordlegge meg på en skikkelig og saklig måte om tema som alt for ofte er på barnhage nivå.

La meg forstå deg rett.. Mener du at Xbox One er mer nextgen selv om det er en gaming maskin som er 50% (rundt det) svakere enn PS4?

Går utifra den var til meg. Om du har lest hva jeg har skrevet så hadde du hatt svaret dit.

Men det er kanskje ikke vits å fortsette diskusjonen her slik da det roter til tråden litt for dem som vil holde fokus på PS4. Så kan en heller ta det videre her om ønskelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser at det å ordlegge seg på en saklig måte ikke har fungert for meg. Synd...jeg har prøvd så godt jeg kan å ordlegge meg på en skikkelig og saklig måte om tema som alt for ofte er på barnhage nivå.

Går utifra den var til meg. Om du har lest hva jeg har skrevet så hadde du hatt svaret dit.

Men det er kanskje ikke vits å fortsette diskusjonen her slik da det roter til tråden litt for dem som vil holde fokus på PS4. Så kan en heller ta det videre her om ønskelig.

Syns bare det blir helt feil, når Sony legger hele sin maskin i gaming hjerte, mens MS lager en multimedia maskin.

Lenke til kommentar

ææh, nå er jeg litt matt igjen. Og det vil jeg nok fortsette å være inntil det blir aldersgrense på dette forumet.

Får gjøre litt faktaretting og la det holde med det:

_LarZen_ har helt rett med tanke på Kinect vs PS Eye. Kinect har veldig mye mer power i hardware og software, det er ikke engang nært. Hvordan noen kan si at Skype er som å ha "en mobil for telenor, en for netcom, osv" forstår jeg ingenting av. Samme skype-konto kan brukes på en haug med enheter og integreringen i Xbox one er i høyeste grad en fordel for MS.

Når det gjelder serverparken så blir det enda dummere. Xbox Live gikk ikke ned på 360 launchen, og MS Azure er en sykt imponerende serverpark som jeg faktisk tror vil klare å ta unna trykket på launch (jada, nå blir garantert live å knele siden jeg sa det). :p Når det gjelder kostnad så kjører Azure fint i dag og MS klarer å betale regningen, det tror jeg de skal klare også etter Xbox One ;)

Det kan hende MS lærte så hardt av RROD-problemet at de nå har total overkill på kjølinga. Lov å håpe!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Syns bare det blir helt feil, når Sony legger hele sin maskin i gaming hjerte, mens MS lager en multimedia maskin.

Får litt vondt av å lese slik. Gaming hjertet, hørt om noe mer opplåst?

ja, de tenker nok på kundene side, hvis ikke hadde de ikke fått solgt maskiner, men de tenker nok like mye, om ikke mer på penger. Ikke noe galt i det, stort selskap som selfølgelig skal ha penger. Alle tenker slik, ms som sony.

Multimedia maskin funker for noen, mens andre foretrekker andre ting. Det er det fine med konkuranse ;)

Ikke ta det feil, har selv en ps4 jeg spiller på om dagen, og det lille jeg har spilt (er forskjølet..) så er den virkelig en maskin som fyller mine krav (selv om jeg ikke har fått testet online enda)

• Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Edit: Postet heller denne delen av innlegget i VS-tråden, da den passer bedre inn der.

Kjenner jeg gleder meg skikkelig Playstation 4 her nå, Det kan virke som om PSN blir oppdatert for PS4 i natt uten at jeg har noen sikker kilde.

Flere av dere som ikke kommer inn på PSN eller har blitt kastet ut der iløpet av dem 2 siste timene?

Vet ikke, men fikk beskjed om å bekrefte en oppdatert terms-of service da jeg logget på lørdags kveld.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Nå kan vi få en slutt på det her, og heller snakke om det tråden handler om. Skal dere diskutere PS4 vs. Xbox One, så gjør det i riktig tråd i allefall.

On-topic: Kjenner at det kribler i magen til at jeg får PS4 om mindre enn en månede! (13. desember) Håper og tror for all del at konsollen min ikke har et (Edit: kritisk) problem.

Endret av H4rd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er noen uker tilbake jeg leste om det. Når jeg ikke husker nøyaktig hva de så rundt det hele, så skal jeg heller ikke skrive noe mer.

Skype er bekreftet til PS4.

Som et av flere alternativ, og fremdeles er Skype søppel! Som en hver videosamtaletjeneste som er eksklusiv for å benyttes kun med seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...