LarZen Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Denne konsollen har vært under testing i mange år, og er et eksempel på ingeniørkunst! Jeg er ikke i tvil om at det fungerer utmerket Det samme kan sies om One, dog har MS valgt en enklere vei en Sony. Det hjalp ikke PS3 sin første utgave som hadde overophetelse og som gjorde at kontakt punktene på GPU mistet varme overføring. Det hjalp heller ikke X360 som gikk for varm og som fikk brikke settet til å overophetes og en fikk RROD. Men vi finner ut av dette i dem kommende ukene og mnd EDIT: I denne konsoll generasjonen så har jeg sendt tilbake 4 av dem første PS3 utgavene og 2 X360 maskiner (en hvit første utgave og en slim). Om jeg ikke får noe problemer med hverken PS4 eller XBO i tiden fremover så blir det en positiv overraskelse. Endret 17. november 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
H4rd Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Rettelse: MS sin 53.7% failure rate med launch. Leste det et sted. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Rettelse: MS sin 53.7% failure rate med launch. Leste det et sted. Jeg tok tallet fra her (første 2 år): http://www.gamespot.com/articles/xbox-360-failure-rate-237-ps3-10-wii-27-study/1100-6216691/ Så mulig <failure rate> var høyere det første året inntil dem begynte å fikse problemet. Edit: Når det er sagt så tok faktisk min PS3 kvelden for 2 uker siden (har hatt den i over 6 år), så nå koser jeg meg med min 3 år gamle 360 fram til PS4 lanserer Endret 17. november 2013 av Happyherb_InnleggNO Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Både Sony og MS har nok lært av sine feil også....Så når det er 0.4% feil på alle solgte enheter i NA, så tyder jo mye på dette. Alltid feil med ny elektronikk... Tror dette ikke blir noe å bekymre seg for, er i ferd med å bli blåst opp til ett problem (ihvertfall her inne), drøye to uker før release i EU. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Det hjalp ikke PS3 sin første utgave som hadde overophetelse og som gjorde at kontakt punktene på GPU mistet varme overføring. Det hjalp heller ikke X360 som gikk for varm og som fikk brikke settet til å overophetes og en fikk RROD. Men vi finner ut av dette i dem kommende ukene og mnd EDIT: I denne konsoll generasjonen så har jeg sendt tilbake 4 av dem første PS3 utgavene og 2 X360 maskiner (en hvit første utgave og en slim). Om jeg ikke får noe problemer med hverken PS4 eller XBO i tiden fremover så blir det en positiv overraskelse. Jeg hadde 3 RROD på xbox 360 og 1 ps3 som hadde problemer med overoppheting, så håper og på en bedre start på den kommende konsollgenerasjonen! Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Så lenge den holder seg under 360 sin 23,7% failure rate så blir det nok en suksess 54%.... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Men det er ingen som ærlig talt tror at den knuser den mektige CELL prosessoren? Den kunne jo gjøre alt. Fordi den var laget av Ken Kutaragi ble den til en prosessor uten grenser. Bare se på Uncharted HaLLOo lissom. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Det hjalp ikke PS3 sin første utgave som hadde overophetelse og som gjorde at kontakt punktene på GPU mistet varme overføring. Det hjalp heller ikke X360 som gikk for varm og som fikk brikke settet til å overophetes og en fikk RROD. Men vi finner ut av dette i dem kommende ukene og mnd EDIT: I denne konsoll generasjonen så har jeg sendt tilbake 4 av dem første PS3 utgavene og 2 X360 maskiner (en hvit første utgave og en slim). Om jeg ikke får noe problemer med hverken PS4 eller XBO i tiden fremover så blir det en positiv overraskelse. Er rart hvor forskjellige problemer man opplever, jeg har hatt to gen. 1 PS3-maskiner, begge har fungert perfekt! Vi får håpe både MS og Sony har lært, det vil ikke gagne noen om det er slurv i designprosessen, dette må gjøres ordentlig denne gangen. Vi får se hvordan det bli ja, jeg har ikke tro på problemer med verken den eller den andre konsollen Lenke til kommentar
H4rd Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nå syntes jeg du bør roe deg ned, mr. Sony fan fra 1995 aka Ramius. Syntes du blir litt vel negativ her. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nå syntes jeg du bør roe deg ned, mr. Sony fan fra 1995 aka Ramius. Syntes du blir litt vel negativ her. Han postet akkurat det samme et par sider tilbake, så han føler sikkert sterkt for litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Denne konsollen har vært under testing i mange år, og er et eksempel på ingeniørkunst! Jeg er ikke i tvil om at det fungerer utmerket Det samme kan sies om One, dog har MS valgt en enklere vei en Sony mtp design. Til å være et stykke ingeniørkunst og fungerer utmerket så er det mye trøbbel med den, med overoppheting, viftestøy, ødelagte HDMI-porter, Blue Dickpunch of Sadness, ikke leser plater, osv... Synes du ikke? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Til å være et stykke ingeniørkunst og fungerer utmerket så er det mye trøbbel med den, med overoppheting, viftestøy, ødelagte HDMI-porter, Blue Dickpunch of Sadness, ikke leser plater, osv... Synes du ikke? Foreløpige tall som kan stoles på viser at det egentlig er veldig lite problemer i forhold til det som må forventes. Men det kan jo tyde på at tallet kommer til å stige ganske betraktelig. Vi får se, det er ingen som vet om det er "mye trøbbel" med den helt enda. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Problemene med defekte PS4 maskiner begynner å spre seg online. Da jeg så det der tenkte jeg nei jeg avbestiller ps4 da men kan hende jeg er heldig da att jeg får en feil fri ps4 da. Jeg var jo heldig etter jeg hentet ps3 60.gb min på release da uten feil, men 360 var ikke så heldig med som flere da andre spillere Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Til å være et stykke ingeniørkunst og fungerer utmerket så er det mye trøbbel med den, med overoppheting, viftestøy, ødelagte HDMI-porter, Blue Dickpunch of Sadness, ikke leser plater, osv... Synes du ikke? Vet vi egentlig om det er så mye trøbbel med den? Mulig, men får en følelse av at Xbone tilhengere leter med lys og lykter etter feil med PS4. Siste jeg har lest fra offisielt hold (har ikke link her og nå), er at Sony regner med / beregner en failure rate på rundt 4% innen Mars 2014. Kansje litt i høyeste laget, men fortsatt bedre enn PS3 (10% år to), og klart bedre enn 360 sine 23,7% år to (54% første år?). For å dra det opp igjen, når 360 lanserte med verdensrekord i failure rate, så virket det ikke som om det hadde så stor innvirkning. Og det skal ekstremt mye til for at man noensinne vill oppleve det igjen uansett konsoll man dras mot. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Spent på feilene vi hører om xbone til uka Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Siste jeg har lest fra offisielt hold (har ikke link her og nå), er at Sony regner med / beregner en failure rate på rundt 4% innen Mars 2014. Kansje litt i høyeste laget, men fortsatt bedre enn PS3 (10% år to), og klart bedre enn 360 sine 23,7% år to (54% første år?). Det blir helt irrelevant hva Sony mener. Det er klart at de ikke går ut i forkant av lansering og sier at feilraten er enormt stor. En feilrate fra Sony kommer vi nok kun til å få i etterkant, noe annet ville vært direkte dumt sånn PR-messig. Man skulle tro at folk ikke biter på PR-jippo, men det har du jo faktisk nettopp gjort. Det som skremmer meg er disse avstemningene på IGN som sier at det kun er rett over 50% som ikke har hatt noen problemer. Dette inkluderer også software-feil da. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Sony kommer aldri til å avsløre noen feil-rate, så dumme er de ikke. Det samme ville forsåvidt ikke noen andre leverandører gjort heller. Men mer enn Sonys 0,4% virker trolig basert på det vi vet nå. Så får vi håpe at det bare er den første batchen som har problemer. "Xbox-tilhengere" trenger ikke lete med lys og lykter, problemene deles jo bredt, i alt fra spillmedia til Youtube. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 0,4% er jo over 4 000 konsoller, men de er sikkert nærmere 1% nå. Men 1%(10000) konsoller er ikke så mye. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Begge konsollene denne runden er mye enklere for utviklere å lage spill på. De klarer å forstå systemet mye kjappere. CoD-devsa har gått ut å sagt at de er oppgitt over Xbox One sine egenskaper. Er det alt det du har fått ut av uttalelsene til Infinity Ward ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Spent på feilene vi hører om xbone til uka Som med det meste her i verden, så hører vi mer om det som går dårlig enn det som går bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå