Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Noen som ikke syns PS4 er interessant i det hele tatt? Rekk opp hånda.

PS-fan siden 1997 her. Nå totalt uinteressert. Kjøpte PS3 på lansering, aldri igjen.

Sikkert bra maskin. Men kjøper den ikke før alle barnesykdommer er kurert, prisen halvert, PS3 virkelig utdatert og PS4 har blitt slankeoperert.

Alle barnesykdommene? Det er svært få.

Prisen halvert? 3500-4000 kroner for en så bra konsoll er lite! PS3 som er langt svakere enn PS4, kostet 6000 på launch.

PS3 utdatert? Du ser at folk sliter med å utvikle til den, det er derfor f.eks. AC IV: Black Flag ser så forferdelig ut.

Slankeoperasjon? Har du sett PS3 Slim vs PS4? Og Xbox One vs. PS4 i størrelse? Du tror vel at den er 50 cm els, den er bare 30 cm. Dette er svært lite for en konsoll med innebygget strømforsyning (ikke en slik kloss som Xbox One har), og såpass bra software. Dette er ingeniør kunst i høyeste klasse, og blir konsollen tynnere vil den få MYE flere problemer enn det konsollene i dag har.

Alt i alt så virker det som at du kan svært lite om konsoller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier meg litt enig med Ramius, det er litt som må lukes ut før kjøp :-) var på gamestop i går og fjernet min forhåndsbestilling, til dels pga det jeg leser om fra USA lanseringen og pga jeg har forhåndsbestilling fra Gamezone som er bekreftet 18.12.. Ser ingen grunn til å rushet kjøpet enda :-) dessuten har jeg jo mulighet til å avbestille fra Gamezone også hvis problemene er der fremdeles :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lol det er rett og slett helt latterlig hvor naive posterne over er.

Absolutt alle spillkonsoller reduseres i pris. Slik har det vært i 30 år, men det skulle plutselig ikke være sånn nå fordi det er snakk om PS4.

Jeg kan såpass mye om konsoller at jeg kan forutse hele syklusen til PS4 nå. Fordi den har vært identisk på de tre forgjengerne.

1. Dyr i begynnelsen, med spill som fort blir uvesentlige

2. Bedre spill kommer når utviklere har blitt ordentlig kjent med konsollen.

3. Etter et par år begynner konsollen og få fotfeste i markedet som et bedre kjøp enn den billigere PS3 - som har hatt et mye bedre spillbiblotek lenge.

4. Siden komponentene gradvis utdateres blir de billigere å produsere og etterhvert mindre i størrelse

5. Dette fører til at konsollen blir billigere i butikken

6. OG etter hvert til at Sony lager en Slim-versjon. La meg gjette: I november 2016. Årets julegave.

7. Først på dette tidspunktet er konsollen så billig at veldig mange mennesker kan kjøpe den uten at prisen er for høy.

Endret av Ramius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS-fan siden 1997 her. Nå totalt uinteressert. Kjøpte PS3 på lansering, aldri igjen.

Sikkert bra maskin. Men kjøper den ikke før alle barnesykdommer er kurert, prisen halvert, PS3 virkelig utdatert og PS4 har blitt slankeoperert.

PS3 hadde 10% feilprosent, mens Xbox 360 hadde 54%.

Lenke til kommentar

Du kan jo gjerne undersøke hvordan ting fungerer før du kommer med tullete påstander som ikke har rot i virkeligheten. Det er ganske enkelt med komplett.

Selvfølgelig blir det ikke noen spesiell sjekk av konsoller som kommer til norge. Skulle dem åpna hve eneste pakke for å sjekke at konsollene fungerer som dem skal?

Om det kommer en fiks vet vel ingen, vi får bare vente å se. Ingen vet enda hvor mange prosent som har feil heller(foruten sony da).

Enig med deg der jihn. Kanskje greit å vente først å se om man faktisk FÅR problemer. Dessuten er det lovpålagt at selger skal håndtere alle utgifter ifbm slike problemer. Noe som heter Kjøpsloven her til lands.

Siste tall var vel 0.4%, om jeg ikke husker helt feil, for ett par dager siden!

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg kjøper meg en PS4 er pga jeg vet Sony sine egne studioer kommer med noen utrolige bra spill som jeg ikke vil gå glipp av. Slik var det med PS3 og jeg regner med at det samme skjer med PS4.

Men der stopper min begeistring for PS4, jeg finner hele konsollen gørr kjedelig og det er ingenting med den som står ut som noe jeg hadde forventet i en neste generasjons konsoll opplevelse.

Synes denne kommentarer fra Reddt av en ikke så fornøyd PS4 kunde beskriver PS4 så utrolig bra.

"i too bought the ps4....and its just underwhelming

i dunno what it is....its like a pretty girl with no personality....you wanted her....and now that you have her...its like....okay...well..eh..."

Og før noen går i totalt vranglås, dette er min mening og jeg legger ikke skjul på at jeg har lent meg mot XBO i lang tid. Fanboy? Om det å foretrekke noe mer en noe annet så er jeg helt klart en fanboy. Men isåfall ikke den typiske fanboy med skyggelapper og knekte antenner.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor ser du på Xbox One som en så mye mer nestegerasjonskonsoll en PS4? Det skjønner jeg ikke helt.

Lol det er rett og slett helt latterlig hvor naive posterne over er.

Absolutt alle spillkonsoller reduseres i pris. Slik har det vært i 30 år, men det skulle plutselig ikke være sånn nå fordi det er snakk om PS4.

Jeg kan såpass mye om konsoller at jeg kan forutse hele syklusen til PS4 nå. Fordi den har vært identisk på de tre forgjengerne.

1. Dyr i begynnelsen, med spill som fort blir uvesentlige

2. Bedre spill kommer når utviklere har blitt ordentlig kjent med konsollen.

3. Etter et par år begynner konsollen og få fotfeste i markedet som et bedre kjøp enn den billigere PS3 - som har hatt et mye bedre spillbiblotek lenge.

4. Siden komponentene gradvis utdateres blir de billigere å produsere og etterhvert mindre i størrelse

5. Dette fører til at konsollen blir billigere i butikken

6. OG etter hvert til at Sony lager en Slim-versjon. La meg gjette: I november 2016. Årets julegave.

7. Først på dette tidspunktet er konsollen så billig at veldig mange mennesker kan kjøpe den uten at prisen er for høy.

Tipper neppe det kommer en PS4 Slim, den er allerede ganske liten fra før av.

Lenke til kommentar

Alle barnesykdommene? Det er svært få.

Prisen halvert? 3500-4000 kroner for en så bra konsoll er lite! PS3 som er langt svakere enn PS4, kostet 6000 på launch.

PS3 utdatert? Du ser at folk sliter med å utvikle til den, det er derfor f.eks. AC IV: Black Flag ser så forferdelig ut.

Slankeoperasjon? Har du sett PS3 Slim vs PS4? Og Xbox One vs. PS4 i størrelse? Du tror vel at den er 50 cm els, den er bare 30 cm. Dette er svært lite for en konsoll med innebygget strømforsyning (ikke en slik kloss som Xbox One har), og såpass bra software. Dette er ingeniør kunst i høyeste klasse, og blir konsollen tynnere vil den få MYE flere problemer enn det konsollene i dag har.

Alt i alt så virker det som at du kan svært lite om konsoller.

Du kan ikke sammenligne prisen på PlayStation 3 og PlayStation 4 på den måten.. Først og fremst så er vi i en litt annen økonomisk situasjon, alt av elektronikk er langt rimeligere i dag enn da PlayStation 3 ble sluppet på markedet så bare der kan du jo redusere prisen endel.

For det andre så er argumentet ditt med at en PlayStation 4 er kraftigere enn en PlayStation 3 helt idiotisk da det er en ren selvfølge at den kraftigere da det jo er mange år siden PlayStation 3 kom på markedet. Ser vi på maskinvarekraften oppimot hva som er normen det året disse konsollene kom ut så har faktisk PlayStation 4 langt mindre interessant og langt svakere maskinvare iforhold til hva som er normalen i markedet anno 2013 enn hva PlayStation 3 hadde tilbake i 2006.

Resten av det du lirer av deg på slutten får deg til å fremstå som en så vannvittig fanboy at det knapt trenger noen videre kommentar. Hva i allverden har programvare med maskinvare og ingeniørkunst å gjøre? Og hva får deg til å definere programvaren til å være så utrolig bra i utgangspunktet? Det vi har sett hittil av PlayStation 4 har jo ikke indikert at programvaren er på noen måte bedre enn hva vi har sett tidligere, heller tvert imot i og med at DVD-avspilling, MP3-støtte, streaming osv alt dette mangler ved lansering så programvaren er vell i det store og hele litt mangelfull når alt kommer til alt. Hva er det som får deg til å mene at denne er så "bra" og hva har det med ingeniørkunst å gjøre?

At Sony har prestert mye bedre enn Microsoft når det kommer til gjennomført design på konsollen er jeg med på, at den er mindre til tross for nærmest identisk maskinvare og innebygget strømforsyning burde Microsoft virkelig ta lærdom av. Men med tanke på at vi snakker AMD APU her så er jo ikke strømforbruker allverden og ergo burde ikke varmeutviklingen by på verdens største utfordringer så her det vell mer snakk om latskap og "play it safe" fra Microsoft sin side og ikke ingeniørknust fra ytterste merke fra Sony. Og foreløpig så vet vi jo ikke stort om temperaturnivåer eller støynivå på disse to konsollene og inntil vi vet det så er det jo for tidlig å dømme den ene eller andre sånn sett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For det andre så er argumentet ditt med at en PlayStation 4 er kraftigere enn en PlayStation 3 helt idiotisk da det er en ren selvfølge at den kraftigere da det jo er mange år siden PlayStation 3 kom på markedet. Ser vi på maskinvarekraften oppimot hva som er normen det året disse konsollene kom ut så har faktisk PlayStation 4 langt mindre interessant og langt svakere maskinvare iforhold til hva som er normalen i markedet anno 2013 enn hva PlayStation 3 hadde tilbake i 2006.

Og her har vi hele problemet med de nye konsollene. Da PS3 kom ut satt jeg som PC bruker og ble mektig imponert over ytelsen. Med PS4 sitter jeg bare og ler hvor langt bak PC de er i ytelse. Assasin's Creed 4 klarer så vidt 30 fps på 1080p, lol.... Pinlig rett og slett.

Lenke til kommentar

Tipper neppe det kommer en PS4 Slim, den er allerede ganske liten fra før av.

Jeg vedder 3000 kroner mot deg.

Og når vi snakker om ingeniørkunst syns jeg PS3 var mye flottere designet enn PS4. Den er kun en svart firkant, og attpåtil ser designet ut som noe fra 2005. Der henger Sony langt etter andre selskaper som er ledende innen maskinvaredesign. For eksempel Apple.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne prisen på PlayStation 3 og PlayStation 4 på den måten.. Først og fremst så er vi i en litt annen økonomisk situasjon, alt av elektronikk er langt rimeligere i dag enn da PlayStation 3 ble sluppet på markedet så bare der kan du jo redusere prisen endel.

Resten av det du lirer av deg på slutten får deg til å fremstå som en så vannvittig fanboy at det knapt trenger noen videre kommentar. Hva i allverden har programvare med maskinvare og ingeniørkunst å gjøre? Og hva får deg til å definere programvaren til å være så utrolig bra i utgangspunktet? Det vi har sett hittil av PlayStation 4 har jo ikke indikert at programvaren er på noen måte bedre enn hva vi har sett tidligere, heller tvert imot i og med at DVD-avspilling, MP3-støtte, streaming osv alt dette mangler ved lansering så programvaren er vell i det store og hele litt mangelfull når alt kommer til alt. Hva er det som får deg til å mene at denne er så "bra" og hva har det med ingeniørkunst å gjøre?

At Sony har prestert mye bedre enn Microsoft når det kommer til gjennomført design på konsollen er jeg med på, at den er mindre til tross for nærmest identisk maskinvare og innebygget strømforsyning burde Microsoft virkelig ta lærdom av. Men med tanke på at vi snakker AMD APU her så er jo ikke strømforbruker allverden og ergo burde ikke varmeutviklingen by på verdens største utfordringer så her det vell mer snakk om latskap og "play it safe" fra Microsoft sin side og ikke ingeniørknust fra ytterste merke fra Sony. Og foreløpig så vet vi jo ikke stort om temperaturnivåer eller støynivå på disse to konsollene og inntil vi vet det så er det jo for tidlig å dømme den ene eller andre sånn sett.

MP3 støtte kommer og PS4 har støtte for DVD.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4

^^Her finner du ut hvor mye lyd PS4 lager og hvor mye strøm den bruker.

"Facepalm

Lenke til kommentar

At ekstrautstyr som Eyetoy enda ikke er innebygd i konsollen syns jeg er utrolig gammeldags av Sony.

De er vel det eneste selskapet som selger kameraer separat fremdeles. Mens de for lengst er integrert i både laptopper, nettbrett og stasjonære datamaskiner i dag.

Er vel fordi Sony retter seg mot tr00 gamers og slike vil ikke ha den slags tvunget på dem. Ei heller mp3, CD eller dnla ser det ut til.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg kjøper meg en PS4 er pga jeg vet Sony sine egne studioer kommer med noen utrolige bra spill som jeg ikke vil gå glipp av. Slik var det med PS3 og jeg regner med at det samme skjer med PS4.

Men der stopper min begeistring for PS4, jeg finner hele konsollen gørr kjedelig og det er ingenting med den som står ut som noe jeg hadde forventet i en neste generasjons konsoll opplevelse.

Synes denne kommentarer fra Reddt av en ikke så fornøyd PS4 kunde beskriver PS4 så utrolig bra.

"i too bought the ps4....and its just underwhelming

i dunno what it is....its like a pretty girl with no personality....you wanted her....and now that you have her...its like....okay...well..eh..."

Og før noen går i totalt vranglås, dette er min mening og jeg legger ikke skjul på at jeg har lent meg mot XBO i lang tid. Fanboy? Om det å foretrekke noe mer en noe annet så er jeg helt klart en fanboy. Men isåfall ikke den typiske fanboy med skyggelapper og knekte antenner.

Er litt overrasket over deg. Du har jo ikke selv prøvd noen av konsollene enda. Ingen av konsollene er jo noe særlig mer revolusjonerende en hva den andre er... ikke slik det ser ut nå ihvertfall.

Den kommentaren du quoter er jo ganske naturlig når du bestiller deg et nytt produkt og skrur opp forventningene til det helt usannsynlige. Godt mulig at fyren vil føle det samme rundt xbone når den kommer ut.

Endret av jihn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MP3 støtte kommer og PS4 har støtte for DVD.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4

^^Her finner du ut hvor mye lyd PS4 lager og hvor mye strøm den bruker.

"Facepalm

Men vi har fremdeles ikke noe sammenligningsgrunnlag før vi ser hvordan tallene til Xbox One ligger an? Det virker jo dog som Sony har gjort et temmelig godt kompromiss når det gjelder størrelse og støynivå, men det kunne vell godt ha vært et par dB lavere ettersom 42 dB er relativt hørbart.

Når det gjelder DVD og MP3-støtte så kunne jeg ikke lese så mye rundt det? Viser seg at DVD kom på plass med Day-One-Patch'en så den må jeg nok trekke tilbake så det er kun lyd CD-er som ikke lar seg spille samt 3D Blu-Ray (?). En oppdatering som skal introdusere DNLA, Media Server og MP3 muligheter er vell langt ifra blitt bekreftet? Det eneste jeg finner som liksom skal bekrefte dette er en eller annen Sony kar som har uttalt "We'll look into it" og det er vell ikke å regne som noen bekreftelse.

Spørsmålet var nå uansett hva som gjør at PlayStation 4 sin programvare skal defineres som "bra" sammenlignet med det vi allerede har hatt med PlayStation 3 og Xbox 360, ikke minst sammenlignes med Xbox One. Ser liksom ikke hva som er så alt for mye bedre med programvaren her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...