Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er prisen lik på begge 2 hehe og har 30 gb i aboet mitt men tvilling som er uansett kun i ipaden.

 

Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til å spille eller ikke på konsollen.

Du kan jo alltids bare sette opp mobilen som et hotspot, og dele nett til Vitaen. Da sparer du penger på å kjøpe den med 3G versjonen, samt eventuelle ekstra kostnader for tvilling/data-sim :)

 

Så fremt din mobil støtter hotspot selvsagt.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids bare sette opp mobilen som et hotspot, og dele nett til Vitaen. Da sparer du penger på å kjøpe den med 3G versjonen, samt eventuelle ekstra kostnader for tvilling/data-sim :)

 

Så fremt din mobil støtter hotspot selvsagt.

 

Er hotspot egentlig bra? Har aldri prøvd det.

Lenke til kommentar

Nå er prisen lik på begge 2 hehe og har 30 gb i aboet mitt men tvilling som er uansett kun i ipaden.

Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til å spille eller ikke på konsollen.

Er prisen lik og du har et bra abonnement er det ingen grunn til å ikke kjøpe 3G-versjonen. :)

 

Om du vil bruke den mye eller ikke er litt vanskelig å svare på. Spillutvalget er jo ikke allverden, men du har jo noen, blant annet:

 

Uncharted: Golden Abyss (gratis med PS+)

Persona 4 Golden

LittleBigPlanet Vita

Gravity Rush

FIFA Football

Tearaway

Killzone: Mercenary

WipEout 2048

 

Samt noen PS3-porter. Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg kjøpte en Vita, spesielt ikke nå som PS4 Remote Play har kommet og fungerer bra.

Lenke til kommentar

Kan jeg remote play fra hytta feks? Veldig usikker på å kjøpe da jeg er redd jeg ikke gidder å spille på den når jeg har topp modell Sony tv å spille på :p

 

Hvis du har sterkt nok wifi signal så er jo sikkert alt mulig, men hvis du bor i Oslo og har hytte på Gol så hadde jeg vel kanskje ikke vært så veldig optimist for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Kan jeg remote play fra hytta feks? Veldig usikker på å kjøpe da jeg er redd jeg ikke gidder å spille på den når jeg har topp modell Sony tv å spille på :p

Min erfaring er at hvis man er usikker på om Vita-en blir brukt, så blir den ikke brukt. For meg finnes det 3 spill som er verdt den alene da. Uncharted, Killzone og Rayman. Jeg spiller når jeg reiser.

Lenke til kommentar

Er klar over det, men både CPU og GPU delen får en ytelsesøkning samtidig som strømbruken / varmeutviklingen går ned, alle disse forbedringene passer jo godt inn i en så liten boks.

http://www.anandtech.com/show/7514/amd-2014-mobile-apu-update-beema-and-mullins

 

GPU delen er ihvertfall forsatt langt kraftigere på PS4 og Xbox One sin APU. 8 CU (512 kjerner) på Kaveri mot 12 CU (768 kjerner) på Xbox One og 18 CU (1152 kjerner) på PS4. I tillegg til flere ROP'er og TMU'er.
Det å redesigne APU'ene nå med "Puma" kjerner vil koste alt for mye enn hva dem får igjen for det. Det vil uansett ikke bli et fortløpende oppgradering da det vil gjøre konsoll spilling langt mer komplisert og mindre tilgjengelig for mange. Det man kan håpe på er at det denne gangen vil gå kortere tid til neste generasjon konsoller kommer, noe som godt kan tenkes med at man har en mindre eksotisk hardware denne gangen slik at utviklerne raskere vil utnytte PS4 og Xbox One sitt potensiale enn forrige generasjon.
Vi vil se krymping av APU'en på PS4 og Xbox One slik at strømforbruket og prisen etterhvert blir lavere.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Første videoen kan inneholde en del spoilers siden det ser ut som hele første kapittel...

 

 

 

 

 

 

Tror ikke disse er posta tidligere :thumbup:

 

Må si jeg er imponert av Resogun som holder 100% stabil 60fps helt til bossen er tatt i slutten, når alt eksploderer ser det ut som spillet dropper helt ned til 30fps, men dette betyr lite siden man ikke spiller lenger.....

 

Alle videoene kan lastes ned her for å se 1080p 60hz for å se hvor virkelig bra de er, vanskelig å bedømme utfra 720p 30fps som disse youtubevideoene er....

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-next-gen-now-killzone-resogun-knack

Endret av Leffi78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...