Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

 

Det spørs SSHD (hybrid disk med platelager og NAND cache) vil gi noe særlig fordeler. SSHD er flott for OS og ofte brukte applikasjoner på PC, men for PS4 med mange GB med spill installeringer/caching vil et spill bare rense ut et annet spill i NAND cache'en hele tiden.
Det kan dog ha noe for seg om man holder seg til et spill om gangen.

 

 

for meg som kun kjøper digitale spill så vil 1tb sshd svare seg kontra 500gb stock hdd enten den er kjappere eller ikke, å viss jeg sparer noen sekunder på loading i noen eller flere spill, så blir dette mye i lengda....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men bruker du konsollen hjemme?

Jeg bruker stort sett Vita-en hjemme eller på hytta, ja. Men jeg har ikke merket noe savn når jeg bruker den utenfor huset. Den trenger jo ikke nett for å fungere, så man kan jo fortsatt spille singleplayer-spill. 3G var uansett uaktuelt for min del da det ville blitt fryktelig dyrt å bruke det, samt at 3G-versjonen kostet 500kr mer.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett Vita-en hjemme eller på hytta, ja. Men jeg har ikke merket noe savn når jeg bruker den utenfor huset. Den trenger jo ikke nett for å fungere, så man kan jo fortsatt spille singleplayer-spill. 3G var uansett uaktuelt for min del da det ville blitt fryktelig dyrt å bruke det, samt at 3G-versjonen kostet 500kr mer.

Nå er prisen lik på begge 2 hehe og har 30 gb i aboet mitt men tvilling som er uansett kun i ipaden.

 

Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til å spille eller ikke på konsollen.

Lenke til kommentar

Men refleksjoner er det da uansett ;) Nå er det jo helt individuelt fra skjerm til skjerm, og rom til rom sånn sett da. Men hos meg med en skikkelig shiny Sony TV, vil det garantert vises.

 

Tror nok det er best å teipe of LED lyset i ditt tilfelle. Håper Sony lager en patch som gjør at du kan minske lysstyrken

Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt ingen vits som helst å ha lyset på herller, så lenge man ikke har ett kamera tilkoblet?

 

Tror meningen er at lyset forandres etter hvilken situasjon du er i. I killzone blir den rød når du er dø, og hvit når du blir revivet. Plus at første spaken er blå, andre rød osv osv

Lenke til kommentar

 

APU'ene til PS4 og Xbox One er mye kraftigere enn Kabini, spesielt på GPU fronten. Dette er skreddersydde APU'er. Bl.a har PS4 APU'en en GDDR5 minnekontroller, mens Xbox One APU'en har ESRAM.

Er klar over det, men både CPU og GPU delen får en ytelsesøkning samtidig som strømbruken / varmeutviklingen går ned, alle disse forbedringene passer jo godt inn i en så liten boks.

http://www.anandtech.com/show/7514/amd-2014-mobile-apu-update-beema-and-mullins

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...