Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hva er egentlig caching? Lurer på om jeg har misforstått. Er caching positivt i forhold til lagringsplass? Gjør det slik at jeg ikke bruker opp noe særlig plass på harddisken? Og finnes det i så fall på PS4?

Caching i dette tilfellet er installering mens du spiller. Det vil bli brukt alt fra 1 gb til 50 gb alt ettersom størrelsen på spillet. Det blir liggende til du selv sletter det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei venter 2 uker til jeg henter min ps4 på posten for en bedre pris en de prisene der, :green: lur på om de selgerenne på ebay er dumme i hode noe i den dur :hm:

For noen utvalgte er det en slags sport i å kjøpe ting til den dyreste prisen, men man kan fortsatt lure på om det er dumt, ler

 

Altså ikke selgerne, men kjøperne som kan betraktes som dumme.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke direkte caching, altså slik at det ikke lagres på selve maskinen? Finnes det en måte å gjøre det på manuelt? Jeg vil ikke miste noe informasjon. Men hvis jeg f.eks. har Fifa 14 på disk, og jeg sletter det fra maskinen. Når jeg da tar disken inn igjen, er alt data da slettet?

Er det ikke fryktelig dumt av Sony og ikke bruke slik ordentlig cache funksjon? Jeg vil ikke bruke ekstra penger på en harddisk.. I fremtiden, kan jeg legge over alt jeg har på den nåværende harddisken til en annen, eventuelt kjappere/større?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke direkte caching, altså slik at det ikke lagres på selve maskinen? Finnes det en måte å gjøre det på manuelt? Jeg vil ikke miste noe informasjon. Men hvis jeg f.eks. har Fifa 14 på disk, og jeg sletter det fra maskinen. Når jeg da tar disken inn igjen, er alt data da slettet?

Er det ikke fryktelig dumt av Sony og ikke bruke slik ordentlig cache funksjon? Jeg vil ikke bruke ekstra penger på en harddisk.. I fremtiden, kan jeg legge over alt jeg har på den nåværende harddisken til en annen, eventuelt kjappere/større?

Maskina kommer med 500 GB HDD. Ja, du kan bytte den ut med en større hvis du vil. Og nei, du trenger ikke slette spill hver gang du skal spille noe annet.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Hva er egentlig caching? Lurer på om jeg har misforstått. Er caching positivt i forhold til lagringsplass? Gjør det slik at jeg ikke bruker opp noe særlig plass på harddisken? Og finnes det i så fall på PS4?

 

For å svare enkelt så innstallerer konsollen det meste av spillet automatisk fra bluray til hdd mens man spiller, sånn man får mindre lastetider + konsollen vil ta opp klipp fra spill hele tida mens man spiller for att man skal kunne sette spilla på pause når som helst og laste opp de siste 15-30sekunda til enten facebook/twitter eller dele med andre venner på konsollen...

Håper selv det med spillopptak er noe som kan slås av og på etter ønske etter hvert!

 

Og det som ps4 cacher fra diskbaserte spill blir på konsollen til du sletter dette selv :)

 

Du kan selvsagt koble til en ekstern hdd og formatere den med ps4 for så å ta backup av allt som er lagret på konsollen for så å sette inn ny harddisk å føre allt tilbake, men vet dette var kun nødløsning på ps3 siden det tok opptil ett par uker viss man hadde mye spill på konsollen....

spillsaves og div slike ting vil ligge i skyen og på konsollen og tar ca max 1mb så dette vil man alltid ha helt til man sletter dette selv

 

Edit: Så ikke att noen hadde svart på dette allerede :blush:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Du trenger ikke være dum fordi om du kjøper dyrt. Er du rik så gir du faen i om du må gi 10 000 for en maskin viss du får den et kvarter før.

 

ser ut som jeg svarer i hytt å pine, så nå att den ikke var retta mot meg.... :rofl:

 

Noen som har en kur for dysleksi ??? :blush:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Den playroom demoen var veldig imponerende :)

 

Jeg så et par youtube videoer med folk som hadde PS4 hjemme, noe jeg la veldig merke til var lydnivået.

Fins det noen litt mer legitim videoer/kilder på dette?

Den lagde betraktelig mer lyd enn mitt gamle jetmotor av 4870x2 for noen år siden :p

 

Bearing in mind the more powerful GPU and the more demanding GDDR5 RAM, Microsoft's contention is that all of these factors will make the PS4 much hotter and louder than its alternative.

 

Sony let its aesthetics take precedence over more mundane matters like the noise and heat generated with the system.

 

On start-up, the hardware is exceptionally quiet, but as you progress into gameplay, volume and heat does start to increase.

 

The figures sound meaty but the reality is that PlayStation 4 remains fairly discreet throughout general gaming - easily quieter than a launch PS3 overall, but not quite as unobtrusive as the latest PS3 Super Slim model (when its Blu-ray drive is inactive, at least).

 

Tested in a level, 23 degrees Celsius environment, the PlayStation 4 proved to be absolutely fine, with perfectly acceptable noise when playing just 1m away from the console and a very quiet experience indeed with the console 3m away.

 

Certainly, the notion of a game running simultaneously with the UI causing a surge in power consumption is very strange indeed and hopefully something that can be addressed with a firmware update.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Ser at det selges ps4 for 3600 kr + 400 kr i shipping på ebay.

 

Hm. Det er det samme ludostore selger de for. Så kommer jo tollen/mva på det, men blir jo ikke så dyrt.

 

3500 kr (verdi) + 400 shipping + 875 kr i mva

 

I tillegg til et tollgebyr på noen hundrelapper.

 

Edit: det blir latterlig dyrt med tanke på at man kunne bestille konsollen til rundt 3450 kr med gratis frakt rett etter at den ble annonsert. Det var først etter at Microsoft utsatte Xbox One at nettbutikkene ble utsolgt, og prisen ble skutt opp i været.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...