Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig nok er DLC til The Last of Us the mest interessante for min del. Hadde håpet de jobbet med en annen tittel enn Uncharted.

Neill Druckman's team kommer garantert til å starte utviklingen av et nytt spill etter de er ferdige med DLC-en til The Last of Us. Hvis de ikke er i gang allerede da.

...men det er nok en stund til de er klare til å vise frem noe håndfast.

Lenke til kommentar

Neill Druckman's team kommer garantert til å starte utviklingen av et nytt spill etter de er ferdige med DLC-en til The Last of Us. Hvis de ikke er i gang allerede da.

...men det er nok en stund til de er klare til å vise frem noe håndfast.

Jeg håper det. Naughty Dog er etter min mening de beste utviklerne innen spillbransjen. The Last of Us var et seriøst spill for voksne, mens Uncharted er proppet full av stuntmansekvenser og dårlig humor, men det er min mening. Jeg vet at mange elsker serien.

Lenke til kommentar

Det er helt latterlig å kjøpe en SSD for mer enn selve konsollen! Noen sekunder forskjell er så og si ingenting, og som sagt trenger du ikke 1 TB. Folk er rare nå til dags..

Edit: Dessuten så trenger man absolutt ikke å kjøpe digitale spill heller.

Forskjellen kan være større i andre spill. Dessuten kan det også ha en fordel mtp store framedrops/stuttering og texture pop-in. Men en 1TB SSD er en dyr investering ja.

Alle spill må uansett installeres/caches.

Lenke til kommentar

Forskjellen kan være større i andre spill. Dessuten kan det også ha en fordel mtp store framedrops/stuttering og texture pop-in. Men en 1TB SSD er en dyr investering ja.

Alle spill må uansett installeres/caches.

Er ikke SSD uansett et dårlig valg siden spillene caches hele tiden? Er ikke en av svakhetene til SSD at levetiden ikke er allverden om det skrives på den veldig ofte, eller hører det problemet historien til?

Lenke til kommentar

Er ikke SSD uansett et dårlig valg siden spillene caches hele tiden? Er ikke en av svakhetene til SSD at levetiden ikke er allverden om det skrives på den veldig ofte, eller hører det problemet historien til?

Spillene caches vel ikke hele tiden, men bare i starten når du begynner å spille et nytt spill. Dette er ikke data som slettes automatisk.
Men konstant opptaks funksjon, mulig OS uten TRIM støtte og defragmentation som er ment for HDD er bekymringsfullt. En SSD med en god kontroller og som holder av stor plass til reserve er isåfall nok noe å anbefale her.
Jeg skulle ønske Sony hadde sagt noen ord om SSD. Om PS4 har noe støtte for det eller om den vil bare behandle den som en vanlig HDD.
Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig? For å spare et par sekunder med loade tid. Og trenger du virkelig 1TB når et spill gjennomsnittlig tar 20GB?

Da har du plass til 50 spill, liggende der til enhver tid. Igjen, er det nødvendig å ha alle spillene lagret på HDDen/SSDen til enhver tid? Når spillene tar så kort tid å installere uansett.

Ser ut som til og med resogun`s lastetider halveres med ssd, så må nokk vurdere en 500gb ssd, men en 1tb blir for dyrt for min lommebok + man klarer ikke spille 50 spill på en gang som ble nevnt ovenfor

Det er helt latterlig å kjøpe en SSD for mer enn selve konsollen! Noen sekunder forskjell er så og si ingenting, og som sagt trenger du ikke 1 TB. Folk er rare nå til dags..

Edit: Dessuten så trenger man absolutt ikke å kjøpe digitale spill heller.

Sykt mye folk ikke trenger, men kjøper allikevel.. Jeg med!

Har man penger og lyst til å ha det lille ekstra, hvorfor ikke?

For å sitere Tom Haverford: "Treat yourself!" :)

Som nevnt flere steder: ikke nødvendig men har man råd så why not :hmm:

Kan hende jeg legger fra meg et spill men har lyst til å spille det igjen ved en senere anledning så sparer jeg kanskje noen sekunder... :w00t:

Men kan hende det blir litt mindre lasting og bedre "flyt" sometimes så da prøver vi....

Endret av Mojo Wangen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...