Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Er visst den eneste som ikke er sånn kjempebegeistret for watch dogs, men vi får se :)

 

Neida, du er ikke den eneste. Det ser bra ut og er spennende med denne hackingen osv. Jeg var gira helt til denne dame møter mannen sin og han truer henne med en kniv. Da kommer spilleren frem og drar et våpen, mannen løper og du etter.

 

Mannen drar så opp en pistol og skyter på spilleren, hvorfor truet han ikke dama si med den isteden? Og hvorfor går det fra noe som virker "intelligent" til et løpe å skyte spill?

 

Og når du får tak i personen så skal du bare slå inn hode på han og oppdrag er vellykket... Virker jo veldig hjernedødt. Håper dog det bare er et dårlig eksempel på spillet.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, du er ikke den eneste. Det ser bra ut og er spennende med denne hackingen osv. Jeg var gira helt til denne dame møter mannen sin og han truer henne med en kniv. Da kommer spilleren frem og drar et våpen, mannen løper og du etter.

 

Mannen drar så opp en pistol og skyter på spilleren, hvorfor truet han ikke dama si med den isteden? Og hvorfor går det fra noe som virker intelligent til løpe å skyte?

 

Og når du får tak i personen så skal du bare slå inn hode på han og oppdrag er vellykket... Virker jo veldig hjernedødt. Håper dog det bare er et dårlig eksempel på spillet.

Det var open-play. Altså ikke noe spesielt oppdrag eller noe. Om det hjelper.

Lenke til kommentar

Hvor smart kan man forvente at en fyr som truer noen med kniv 5 meter i fra veien, i byen, midt på dagen, er? :p

 

Hehe, sant så sant! Skal bli spennende å se mer ifra spillet.

 

Men nå begynner sjokket av informasjon overload og alt for mye cola og sjokolade å gi seg og en får legge beinhaugen i senga.

 

Da er det bare å vente på PAX og E3 folkens!

Lenke til kommentar

Bra pressekonferanse.

Virker som de har rydda opp mye av problemene med PS3 og har et riktig fokus, men tiden får vise.

Alright å vite at Diablo 3 er på vei. Resten av spillene så pene ut, men får jo se etterhvert om de er noe mer enn bare pene, man er jo naturlig skeptisk til alt etter denne labre generasjonen som har vært nå.

 

Godt å se at kontrolleren ikke har forandret seg for mye, får håpe den føles like godt som forgjengerene.

 

Meget imponert og spent angående Share hvor venner kunne se deg spille og du kan dele videoer m.m, veldig viktig for konsoller å tilby en Sosial opplevelse som kan konkurrere med PC. Håper HOME e.l vil dukke opp på Ps4, og at alt vil gå smurt uten lagg og loading som Ps3 er preget mye av.

 

So far so good, mye ++ over hele linja, mye som kan nevnes. Får jo bare se med tida om alt stemmer og fungerer.

 

Socom 2 HD hadde vært en fin avsløring før/ved release.. Eventuelt et Socom 5 lagd ordentlig.

 

Edit: Må jo også nevne at jeg for første gang fikk lyst på en PSP Vita når jeg så hvordan den kan brukes med PS4, smart trekk. Virker som en bedre løsning enn det Nintendo har kommet med , men får jo se.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar

SONY PRESS CONFERENCE, FEB 20th 2013.

 

Sony gikk rett på sak og presenterte Playstation 4 relativt kjapt, og konsentrerte seg om det gjennom hele konferansen. Det viser hvertfall at de har lært når det kommer til det punktet. Men så kan vi spørre oss selv etter å ha sett dette, fikk vi egentlig svar på det essensielle når det kommer til hvordan PS4-spilling vil bli? For å nevne;

 

1. Det som jeg var mest interessert i å vite, blir dette en 'online-experience only'? Vil vi kunne spille disse kraftige spillene på selve maskinen offline? Det var utrolig mye fokus på Gaikai, som virket å binde hele øko-systemet sammen på PS4. Noe som forsterker mistanken min om at man faktisk må være online hele tiden. Hvorfor ikke nevne dette når man først er i gang? Skal man først ha en så viktig presentasjon, så må slike viktige opplysninger komme med. Sony lar oss henge på dette punktet, og jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor dere som har vært kritiske til 'online-only' jubler allerede. Når rusen har lagt seg etter presentasjonen igår, tenk over dette. Var det det du ville, se next-gen PS4 gå 'online-only'? For vi må nesten gå ut ifra det da Sony glatt hopper over dette viktige momentet. De skryter jo voldsomt av farten på oppstart, meny-lasting og nedlastning. Det skal skje absolutt uten noen form for delay. Hvis ikke dette er basert på streaming-teknologi, så virker det nesten for godt til å være sant. For hvordan kan man gå fra PS3-lastetidene, til ingen overhodet?

 

2. Hva blir prisen? Essensielt å vite for å kunne konkludere for om det som ble vist faktisk er verdt prisen. For tidlig å annonsere? Ikke i min bok. Dette burde være med, og at det ikke er med, tyder på at en slik avsløring ville vært med på i mye større grad å avsløre punkt 1. Vegrer Sony seg for å si det allerede? Prøver de å lure kundene nå, med å bare vise godiset? I think so.

 

3. Playstation Network. Tar steget inn i neste generasjon med det som så ut som et velutviklet sammarbeid med Gaikai. Det vi alle lurer på, vil det bli en abbonoment-tjeneste som blir obligatorisk? Tar Sony endelig skrittet, ved å ta betalt for 'online-gaming'? Vil mange av de nye funksjonene som ble vist, deriblant opplastning av videoer, som faktisk så veldig bra ut, være tilgjengelig for alle uavhengig av abbonoments-type? Hvis Sony velger nåværende løsning, vil gratis-versjonen av PSN inneholde denne tjenesten med flere? Vi fikk ikke noe svar på dette heller.

 

Sony presenterer et snevert utvalg av informasjon. Fokuserer mye på spillene som kommer og utviklerne. Flott Sony, dere har lagt til rette for utviklerne, slik dere skulle gjort nåværende generasjon også. Dette tok en veldig stor del av presentasjonen, at utviklerne nærmest ikke hadde noen hindere når det gjaldt hva de kunne utvikle. Har de kanskje ikke noen begrensninger siden PS4 vil kreve 'online-only'? Blir spill-cdn du kjøper i butikken bare en lisens i bunn og grunn? Vil spillet være utilgjengelig offline?

 

Når det kommer til spillene i seg selv... Ingenting var revolusjonærende på noen som helst måte, mye av det samme gamle. Det eneste som kan bli stort av det de viste, er Destiny.

 

Du sitter kanskje og sier, de må jo spare noe til E3 også... Vel, de burde ikke spare slike opplysninger som punktene jeg nevnte. Dette var deres E3-presentasjon i bunn og grunn. Flere ble i etterkant av presentasjonen spurt om Microsoft ville haste med å svare på dette. Selv må jeg gi skryt til Sony for å gå til det steget at de kommer Microsoft i forkjøpet, ved å elegant proklamere at Microsoft kan starte hele showet, for så å gjøre det selv. Men... 'At what cost' skjer dette? Ingen hos Microsoft kan vel skjelve i buksene etter det her. Hvorfor? Sony vegrer seg for å gå ut med de viktige detaljene. Microsoft vil nok ta dette her helt med ro.

 

Så, på bakgrunn av spørsmålene jeg sitter igjen med og det ikke altfor imponerende utvalget av next-gen PS4 spill som ble presentert, kan jeg ikke annet enn å gi presentasjonen terningkast:

 

12044586.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Har store tvil på at det blir online only, det er som å skyte seg selv i foten. Uansett så er det smart av dem å ikke få all informasjon ut med en gang, om det skulle være positiv eller negativ. Du ser hvordan Call of duty hyper seg opp, forsetter å pøse på med informasjon med jevne mellomrom bare for å holde seg relevant. Godt fornøyd med pressekonferansen og gleder meg til Destiny!

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Det eneste som imponerte meg var watch dogs(som forøvrig de valgte å vise på en PC) og deep down.

Deep down var det eneste nye der som virkelig fikk meg til å tenke next-gen grafikk.

Alt annet var pent, men det så ut som noe jeg har kunnet spille på PC iallfall siden i fjor.

Mye tanker om sosiale tjenester, men mye av det virket som gimmik for min del.

 

Forøvrig mange som klaget på streamen her... Jeg hadde HD-kvalitet gjennom hele. Så på GT.

Lenke til kommentar

Uinteressant per i dag. Jeg lar meg ikke imponere av gadgets, grafikk eller AAA-actionspill, og avventer de første nisjespillene.

 

Det som trengs på markedet er ikke nok en teknologisk oppgradering men et paradigmeskifte der forbrukervennlighet på plattformen og spillutvikling med kunstnerisk integritet settes i høysetet. Hvis ikke vil industrien stå bom fast der den er i dag, som et tredjerangs medium som ikke tas seriøst på samme måte som bøker og film, og først og fremst assosieres med tenåringsgutter med ADHD. Jeg håper neste generasjon skal bli den hvor spillmediet modnes dit at man slutter å sette likhetstegn mellom spill for voksne og spill med masse harry gladvold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...