Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

50GB er meget drøyt. Kan ikke fatte Sony eller Microsoft la til 1TB HDD på kommende konsoller. Man har heldigvis mulighet å oppgradere på Playstation 4 da.

500GB holder en liten stund, om ikke alle vil være 50GB da :p

Jeg ser nok at jeg denne gangen bytter ut HD'en med noen ordentlige saker ja.. Har såvidt klart meg med PS3'ens "lille" hardisk, men jeg tror nok PS4'en vil fylle seg fortere opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter veldig med backlog selv, så må nok prøve å være litt mer fornuftig denne gangen. Er liten hensikt å sitte med masse spill en aldri får spillt.

 

Men en ting er sikkert, og det er at jeg gleder meg som en unge til konsollen er i hus. Virker ikke som om jeg er alene der, skulle gjerne bare starta en bildetråd som viser følelsene til oss nerder når vi pakker opp og starter? :p

 

 

Er det forresten kommet frem noe ang XO? Selges denne også med tap fra start?

Det er jo ikke veldig dårlig butikk for Sony å selge med så lite tap, når pengene tjenes inn så kjapt på mersalg.

Det er vel ikke så mange som vil gå til anskaffelse av konsollen for kun å kjøpe et spill :p

 

PS+ hos meg løper ikke ut før i midten av 2018, så trenger ikke tenke på å betale den med det første.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Er jo kos med backlog. :p Jobber hardt med å hente inn noe av den nå før PS4 kommer. Min er muligens enda lengre, da jeg er litt perfeksjonist, og ser også på spill som ikke er helt fullført som en del av backloggen. Dårlig kombinasjon med backlog og perfeksjonisme altså. :whistle:

 

Om jeg skal skifte hardisk på PS4 må jeg nesten vente og se, tror uansett ikke jeg tukler med noe før garantien er utgått.

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt PS4, men jeg kommer nok til å droppe å kjøpe den på dag 1. Backlogen min er såpass stor at jeg ikke kan forsvare å bruke 3500-4000kr på en ny konsoll. Akkurat nå føler jeg at jeg er langt ifra ferdig med denne geerasjonen. I tillegg kommer de vennene jeg pleier å spille mest med til å vente med å kjøpe en next-gen konsoll til 2014, så er det lite vits for meg å gå "all in" på dag 1.

Fable Anniversary i februar blir sannsynligvis det siste spillet jeg kommer til å kjøpe til 360-en min. Kanskje Dark Souls 2 dersom 1'ern faller i smak (det er et av de spillene jeg har i backlogen min).

Får satse på at Sony slår til med en PS4 + Infamous pakke i februar. :)



Lenke til kommentar

Personlig er jeg ganske flink til å spille gjennom de fleste spillene jeg eier , er kun noen få spill som jeg enten ikke har rundet eller greid å oppnådd alle trophies på (som regel multiplayer trophies som jeg hater).

 

Men nå med tvillinger i huset og stadig mindre tid til spilling må jeg bli enda mer selektiv når jeg skal game så jeg tviler på det blir mange uspilte spill her i huset fremover.

Lenke til kommentar

Ser den. Har en toåring (snart 3) og en ny rett rundt hjørnet så her kan jeg drite i å spille i det jeg kommer hjem fra jobb. Da er det middag, tur med hunden, lek og kos og så må jo samboeren få sin kvote også. Gaming først etter kanskje 21.00 og noen timer..

Møter heldigvis forståelse for gaminglidenskapen min så en og annen helg er det ut med kjerring og unger ha ha..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Backlog er slitsomt egentlig. Er flink til å spille de spillene jeg faktisk kjøper nå, men den backloggen jeg har klarer jeg bare ikke bli kvitt. Noen av spillene begynner nå å bli veldig gamle også, så det er gode sjanser for at jeg ikke kommer til å like spillene så godt. (Så gamle som 2008)

 

Burde egentlig bare ta en rask gjennomgang av spillene og flytte vekk de spillene jeg ikke kommer til å spille, for min egen del.

 

Ellers har jeg planer om å gå mer eller mindre 100% digitalt neste generasjon. Enten det, eller så selge spillene etter at jeg er ferdige med de. Jeg er helt ferdig med å samle på spill egentlig, det er faktisk bare irriterende å ha spillene stående.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant! Det at man ikke føler for å spille den typen spill akkurat der og da er jo noe som bidrar til å skape backlog også.

 

Jeg har ingen illusjoner om at jek klarer å unngå backlog på PS4 heller, er så mange spill som frister allerede innen første året at jeg ser tegninga allerede. ;)

 

Garantien er gjeldende selv om man bytter HDD,slik er det ihvertfall på PS3.

Virkelig? Det var jeg ikke klar over, så takker for svært nyttig informasjon. :D

 

Er veldig skeptisk til å tukle med ting jeg har garanti på.

 

Backlog er slitsomt egentlig. Er flink til å spille de spillene jeg faktisk kjøper nå, men den backloggen jeg har klarer jeg bare ikke bli kvitt. Noen av spillene begynner nå å bli veldig gamle også, så det er gode sjanser for at jeg ikke kommer til å like spillene så godt. (Så gamle som 2008)

Hahaha, samme her. Tror noen av mine også kan være så gamle. :p

Lenke til kommentar

Kan man skamme seg over backlogg da? Jeg gjør ihvertfall ikke det. Digger å vite jeg har mange spill i bakhold som jeg tar å spiller en senere tid :)

 

Jeg hadde vel over 50 spill i backlogg på PS3, med så mye billige spill ifra Play og Zavvi så ble det stadig bestilt spill. Og ja jeg skammet meg over min backlogg. Det ble også irriterende og slitsomt på slutten pga jeg følte at veggen med spill bare stod å masa på meg...

 

Så jeg solgte alle sammen nå i sommer, endelig fri :D

 

Så jeg skal på ingen måte gå i samme felle med PS4. Men interessen og tiden jeg spiller er ikke i nærheten slik den var for bare noen år siden. Og det føles egentlig helt ok ut altså....føler jeg setter mye mer pris på dem utvalgte spillene jeg bruker min tid på nå.

Lenke til kommentar

Har en del backlog jeg og, og PCen er sikkert noenlunde på høyde med PS4 ytelsesmessig uansett, så tror jeg drøyer til det kommer noe essensielt eksklusivt. Kunne vært Tekken eller Virtua Fighter, men siden omtrent ingen jeg kjenner spiller slåssespill lenge kan det være jeg venter til Metal Gear dukker opp. Er forsåvidt også litt spent på The Order, Rime og Everybody's Gone To The Rapture.

Lenke til kommentar

Er mye bra som kommer ja, men ingenting rundt launch som skriker at du må ha en PS4 (eller Xbone for den sags skyld) umiddelbart. Jeg forhåndsbestilte mest for følelsen av å utforske en flunkende ny maskin for første gang, og at det er i advent og juletider skader deffinitivt ikke stemningen. Også har man noe kult å vise frem og samles rundt når diverse familie samles i jula. :D

Lenke til kommentar

Er mye bra som kommer ja, men ingenting rundt launch som skriker at du må ha en PS4 (eller Xbone for den sags skyld) umiddelbart. Jeg forhåndsbestilte mest for følelsen av å utforske en flunkende ny maskin for første gang, og at det er i advent og juletider skader deffinitivt ikke stemningen. Også har man noe kult å vise frem og samles rundt når diverse familie samles i jula. :D

 

Den motivasjonen ser jeg, er nok mest det som fikk meg til å kjøpe de tre første boksene på lanseringsdagen. :p For all del, ikke noe å si på Ridge Racer, SSX og Resistance, men ingen av dem var direkte essensielle titler. Tror likevel jeg holder ut denne gangen, tidligere hadde jeg ingen brukbar spill-PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...