Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trolig vil PS4 ha 1080p som standard oppløsning for alle spill og titler , utifra forbedringene som er gjort så er det forventet at den vil greie en plass mellom 40 til 60fps uten problemer. Dette blir litt spekulasjon inntil PS4'en blir tilgjengelig, men utifra det jeg har hørt ( rykter ) så har den gitt en ok opplevelse til de som har vært så heldige å få prøvd noen av de spillene som er under utvikling (det ble påpekt at noen spill var "hakkete" men disse var også tidlig i utviklingen ) .

 

En tidlig test av Ps4

 

Enkelte spill vil kjøre i 1920x800 (The Order bl.a) og Battlefield 4 skal ligge et sted mellom 720p og 1080p. Det vil jeg tippe vi gjelde mange spill etterhvert, men med en god skalerer har det ikke mye å si.

 

Dagens konsoller kan fint greie å kjøre spill i 60FPS, det er bare snakk om prioriteringer. Det vil nok dessverre være mange neste generasjons spill som vil kjøre i 30FPS. Noen eksempler hittil er Knack, Thief, DriveClub, NFS Rivals, The Crew og Killzone Shadow Fall SP.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Like så greit. Det er kun EA og Activision blant annet som er ute etter å melke uferdige produkter til begge konsoller. Det er bedre at Rockstar holder seg til det rykte dem har: Levere kvalitet.

 

Håper jeg ikke ser noe nytt GTA til next-gen før om rundt 2-3 år. Det er bedre at Rockstar jobber ordentlig med det og optimaliserer det, ikke bare pusher det ut.

Lenke til kommentar

Mener å huske at de også har sagt at de vurderer å lansere spillet til PC. Ville de bare lansert spillet til PS360 ville de avvist det kontant. Hadde også blitt overrasket om de da ikke porter PC-versjonen til PS4 og Xbox One, kan da ikke være noe stort problem.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Ingen HDCP ? Kilden på det? Høres utrolig rart ut siden dem fortsatt har en blu-ray spiller.

Ingen HDCP på spill trolig. Filmer vil nok være svart.

 

Kilder:

http://twitter.com/kazamatsuri/statuses/380518558184128512

http://twitter.com/amboyes/status/380527832624930816

http://www.reddit.com/r/Games/comments/1moqr2/ps4_will_allow_video_capture_over_hdmi_confirmed/

Endret av RqO
Lenke til kommentar

Egentlig veldig bra for streaming sin del, men samtidig pyton for oss som har investert mye i utstyr for å unngå HDCP :p Kjører nå en DVI+Toslink converter to HDMI til en HDMI switch som deler signalet ut til tven og så til avermedia capture kortet. Får jeg streamet i 1080p uten problem, digitalt bilde og lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...