Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Demonstrasjon av Driveclub sitt dynamiske døgnsystem

 

Synd 30fps dreper dette spillet fullstendig :hm:

 

Jeg er enig, det er mulig det er komprimeringen på Youtube som spiller oss et puss. Men jeg synes det er snodig at en konsoll som ifølge en milliard artikler tilsier at PS4 er 50% kraftigere en XBO har 30fps i et bil spill.

 

Hvorfor kan et spill som Forza 5 se bedre ut (min personlige mening) og kjøre i 60fps når PS4 skal være så ekstremt mye mer kraftig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, Mala, hvordan overlevde du denne generasjon, hvor stort sett alt kjørte i 30FPS?

Bilspill i 30fps er noe helt annet enn andre sjangere da, etter min mening. Husker jeg testa demoen til Forza Horizon, trodde jo selvfølgelig at dette også kjørte 60fps i likhet med de 3 foregående spillene . Der ble jeg skuffa gitt. Men følte vel alt av fysikk var helt annerledes enn de andre Forza spillene også, så det fallt ikke i smak overhodet. Kjøpte Forza 4 heller :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er enig, det er mulig det er komprimeringen på Youtube som spiller oss et puss. Men jeg synes det er snodig at en konsoll som ifølge en milliard artikler tilsier at PS4 er 50% kraftigere en XBO har 30fps i et bil spill.

 

Hvorfor kan et spill som Forza 5 se bedre ut (min personlige mening) og kjøre i 60fps når PS4 skal være så ekstremt mye mer kraftig?

 

 

Det er nok en gang, fordi du ikke ser på det tekniske. Forza f.eks er kun dag, ikke natt. DriveClub har dynamic lightning, f.eks. Se på gameplay fra Forza, og du vil se at gjensnkinn på f.eks panser ikke bare viser verdenen, men tilogmed HUD. Det er snarveier man kan gjøre for å få ting til å se bedre ut.

 

Derimot kjører det i 60fps (det hadde spillet også gjort på hardwaren til PS4) som er en stor fordel.

 

 

Jeg har bedt deg om å se på det tekniske utrolig mange ganger, fremdeles ser du det ikke.

 

Se RESOGUN. Forstår du ikke storheten der kan du bare gi opp.

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig, det er mulig det er komprimeringen på Youtube som spiller oss et puss. Men jeg synes det er snodig at en konsoll som ifølge en milliard artikler tilsier at PS4 er 50% kraftigere en XBO har 30fps i et bil spill.

 

Hvorfor kan et spill som Forza 5 se bedre ut (min personlige mening) og kjøre i 60fps når PS4 skal være så ekstremt mye mer kraftig?

Ulike utviklere fokuserer på ulike ting, har ulik kompetanse og har tilgang til ulike ressurser.

 

Det kommer til å komme enkelte Wii U spill som vil se bedre ut enn enkelte PS4-spill.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er nok en gang, fordi du ikke ser på det tekniske. Forza f.eks er kun dag, ikke natt. DriveClub har dynamic lightning, f.eks. Se på gameplay fra Forza, og du vil se at gjensnkinn på f.eks panser ikke bare viser verdenen, men tilogmed HUD. Det er snarveier man kan gjøre for å få ting til å se bedre ut.

 

Derimot kjører det i 60fps (det hadde spillet også gjort på hardwaren til PS4) som er en stor fordel.

 

 

Jeg har bedt deg om å se på det tekniske utrolig mange ganger, fremdeles ser du det ikke.

 

Se RESOGUN. Forstår du ikke storheten der kan du bare gi opp.

 

Nei jeg ser ikke spesielt på det tekniske når jeg ser på grafikk i et spill, jeg ser ikke at et spill har X grafikk funksjon som er dynamisk og ekte i forhold til noe som ikke er det.

 

Jeg ser bare pent og mindre pent. Bedre flyt, dårligere flyt.

 

Ganske så sort hvit ja...

 

Men jeg skjønner hva du mener altså, det er nok tekniske ting med grafikken i Driveclub som imponerer. Jeg har for lite kunnskap rundt dette til å se det bare. Men jeg ville heller ha et spill som lurer oss med grafikk og som leverer noe som i utgangspunktet ser like pent ut men i 60fps (tror jeg).

 

Men nå har jo hverken jeg eller noen andre her på forumet (så vidt jeg vet) prøvd disse spillene. For alt jeg vet så kanskje jeg blir helt svak i knea av Driveclub når jeg prøver det.

 

Resogun ser ganske så spesielt ut og selv om jeg ikke kan dem tekniske betegnelsene for hva som faktisk foregår der så er det veldig lett å se at det er noe vi bare kunne glemme på dagens konsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3Pe9.gif

 

3Xf6.gif

 

"The entire environment - everything - is built up from these voxels," explains Kruger. "All of the cubes that you see flying around - there's no gimmick, no point sprites, it's not a particle effect, they're actual physical cubes. In gameplay, dynamic cubes with collisions, floating around, you can get up to 200,000. Our engine supports up to 500,000 but in actual gameplay scenarios, it rarely goes over 200K."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...