Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Hater det at man ikke kan spille ps1 og ps2 spill på ps4, tror det kommer til å gjøre at mange mindre kjøper ps4, folk vil jo ha mulig til å spille sine gamle spill også på nye konsoller

Lenke til kommentar

Hater det at man ikke kan spille ps1 og ps2 spill på ps4, tror det kommer til å gjøre at mange mindre kjøper ps4, folk vil jo ha mulig til å spille sine gamle spill også på nye konsoller

Ekstremt dårlig argument, i og med at de som virkelig digger litt mer old-school-spill, beholder de gamle konsollene..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ekstremt dårlig argument, i og med at de som virkelig digger litt mer old-school-spill, beholder de gamle konsollene..

Er ikke et dårlig argument, jeg har de gamle konsollene men jeg vil heller spille det på samme playstation maskin som jeg spiller de nyere spillene på slik som med wii som kan spille gamecube, også er det hyggelige med trådløse kontroller som ps4 og ps3 har, jeg syns uansett at de er kjempe teit og helt idiotisk at man ikke kan spille sine gamle spill på ps4...

Lenke til kommentar

Så gamle konsoller blir aldri ødelagt? Eller nye TVer har mange scart-innganger? Eller man har lyst på en rekke konsoller under TVn? Eller alle kontrollerne man må ha?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig med bakoverkompatibilitet. PS2 burde PS4 være kraftig nok til å emulere, samme med PS1. Når det gjelder PS3 må de nok legge inn en PS3-chip i maskinen. Det vil bli dyrere, men vel verdt det etter min mening, spesielt med tanke på at PS4 bare koster 3499,- uten.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dere er med andre ord ikke klar over vanskelighetene ved bakoverkompitabilitet? Det er ikke bare-bare, skjønner dere.

De klarte det med ps3 så da burde det ikke være så vanskelig å gjøre det med ps4

Lenke til kommentar

Det er mange problemer her for å få til bakoverkompabiliteten :

1 : Arkitekturmessig : Ps3 = Cell , Ps4 = Semi-Pc

2 : Sofwaremessig : Ps3 Fat = Via Hardware , Ps3 Fat v2 = via software , Ps4 = Software (ikke laget enda).

Hvis man tar en titt på det som kunnet blitt aktuelt , altså via programvare så ser man at det er vanskelig å få til full støtte for alle spill, det kan dukke opp en del problemer som må løses og alt dette vil jo selvsagt koste tid og penger for Sony. Det vil sikkert bli mulig å emulere en Ps3/2/1 på en Ps4 (den er trolig kraftig nok) , men om det vil gi god fsp tviler jeg på og da blir det helt nyttesløst.

Lenke til kommentar

En dag nærmere PS4. Gjettom jeg har gledet meg. Denne generasjonen har vart for lenge. Men Sony fikk meg til å glemme next-gen i noen år pga episke spillene som God Of War 3, Uncharted 2-3, Killzone 2-3, The Last Of Us og Heavy Rain.

Sitter enda og tenker hvilket spill jeg skal starte på. Jeg tror det ender opp på Killzone Shadow Fall. Til nå ser det mer next-gen ut en for eks BF4 og CoD Ghosts av det jeg har sett av disse 3 spillene.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tror de fleste kjente ps1,ps2 og ps3 spill kommer til å havne på psn for ps4. Også hvis jeg ikke har misforstått så kommer gaikai til å emulere gamle ps spill på ps4!?!

Det er jo ikke det som er poenget, folk gidder ikke å kjøpe spill på nytt igjen for å kunne spille det på ps4

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg håper virkelig at disse konsollene nå er designet for at en eventuell PS5 blir bakoverkompatibel.

Det avhenger at x86 arkitekturen ennå er aktuell når neste konsoll lanseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...