Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det er et godt spørsmål som vi forhåpentligvis får svar på i kveld.

 

Ryktene sier altså at bakoverkompatibilitet vil være tilgjengelig via cloud-gaming, slik at det ikke blir hardwareulemper med selve PS4-konsollen. Hvordan Sony har tenkt å løse dette er et godt spørsmål, men perosnlig har jeg tro på at det er muligheter for å registrere spilldisken. Det kan godt hende at denne inneholder en eller annen unik kode som er mulig å registrere, og når den altså er registrert en gang, blir den bundet til din konto og kan altså ikke gjennbrukes. Dette kan da gjøres med alle generasjoner PS-disker.

 

Kun spekulasjoner fra min side.

 

EDIT: Interessant, blir spennende å se:

 

http://translate.goo...console-ps4.php

 

Håper egentlig at den nye konsollen blir så lite avhengig av at alt skal være digitalt som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig synes eg. Allerede lagt ut bilder av en kontroller som ingen faktisk vet hvordan kommer til å se ut, merket meg også at de presterer å skrive:

"Allerede nå gjør vi oss klare for neste generasjons Playstation konsoll, «Playstation 4», også kalt «Orbis»."

 

Også kalt? Hvem har kalt den det? Vet det har blitt spekulert i dette navnet, også blitt spekulert i navnet "Tibis" så da burde dem vel tatt med dette "navnet" i beskrivelsen også..eller kanskje de ikk har fått med seg akuratt det navnet??...

 

Blir for dumt. Klarte de virkelig ikke å vente med å få evt handfaste fakta som dem kunne lagt ut? Eg ler.

Endret av L4r5
fjernet svar på slettet post
Lenke til kommentar

Diskusjonene på Playstation sinn twitch minner meg om når eg var Hardcore xbox fanboy :)

 

Blir nok alle consollene på meg denne generasjonen også, Zelda og Mario selger Wii for meg.

 

Så har jo også PS og Xbox sine, selv om Microsoft ikkje har kommet med mye nytt av eksklusiver dei siste åra, får håpe på noe nytt på E3. ( Da tenker eg på ny IP, og ikkje halo 4 f.eks. )

Lenke til kommentar

Også kalt? Hvem har kalt den det? Vet det har blitt spekulert i dette navnet, også blitt spekulert i navnet "Tibis" så da burde dem vel tatt med dette "navnet" i beskrivelsen også..eller kanskje de ikk har fått med seg akuratt det navnet??...

 

Blir for dumt. Klarte de virkelig ikke å vente med å få evt handfaste fakta som dem kunne lagt ut? Eg ler.

 

Til opplysning var det Sony selv som kom ut med navnet for en tid siden. De kalte PS4 for prosjekt Orbis. Det betyr ikke at den neste konsollen nødvendigvis kalles det, men det er det eneste prosjektnavnet vi har å gå på :)

Leste et sted at i japan høres fire ut som det japanske ordet for død, og unngås hvis det kan. Sto til og med at mange heiser der mangler etasje 4 og 13. Hvorvidt DET er fakta skal jeg ikke uttale meg om :p

 

En annen faktor som støtter navnet orbis, er betydningen. Orbis betyr sirkel. Hånd i hånd med PS4 går selvfølgelig Vita. Vita betyr liv. Sååå... Circle of life anyone..?

Endret av fredum
Lenke til kommentar

Er litt vel hastig av CDON, de kunne godt ha venta til litt mer info er på plass, ingen kommer til å bestille konsollen nå uansett.

 

Forresten, hva tror dere om dette? Er det reelt?

 

qH3s6Yq.gif

c2bOTPq.gif

 

 

:p:new_woot:

 

 

Eller så kunne denne vært noe

 

I0Q3KPD.gif

 

Om hva er reelt? At kontrollen spyr ut noe jeg ikke klarer å tyde hva er?

Lenke til kommentar

Men om det er brukte spill du sikter til så håper jeg ikke at Sony er så dum at de setter i gang noe bruktspillsperre. Jeg vil ihvertfall ikke kjøpe konsollen om det stemmer.

 

Kan du selge eller låne bort dine PC spill? Det meste er jo STEAM eller Origin låst idag. Så ser ikke helt problemet egentlig.

 

Ikke misforstå, det er ikke hva jeg ønsker heller men det er ikke noen deal breaker synes jeg.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke kjøpt et helt nytt spill siden Metal Gear 4 kom ut i 2008, har vært stamkunde hos gamestop etter det. Kan jeg ikke kjøpe brukte spill, vil det ta betydelig lengre tid mellom hver gang jeg orker å betale 3-4-500 eller mer på spill. Kjøper mindre spill, gir ikke usikre (nye) spill en sjanse fordi det koster såpass mye, som igjen fører til at det blir mindre spilling, kan også gjøre at jeg hopper over oppfølgere fordi jeg ikke har prøvd det første. Til slutt kjøper jeg kun spill jeg "samler" på (Metal gear, final fantasy osv).

Ikke bare snakk om gamestop, men er bare å glemme å kjøpe brukte spill på ebay lengre. Det stopper også markedet for utleie av spill. Ingen bytting, ingen låning/bortlåning. Eller hva skjer hvis man skulle være så uheldig å få ødelagt maskinen? Må man kjøpe alle spillene på nytt og kaste de gamle?

 

Helt ærlig ser jeg ingen fordel med å sette på denne sperren.. For å hindre piratvirksomhet, greit nok, men det finnes vel andre alternativ enn å stoppe en hel industri.. Tror Sony taper MER på denne løsningen enn det de taper på piratvirksomhet.

Endret av fredum
Lenke til kommentar

Kan du selge eller låne bort dine PC spill? Det meste er jo STEAM eller Origin låst idag. Så ser ikke helt problemet egentlig.

 

Ikke misforstå, det er ikke hva jeg ønsker heller men det er ikke noen deal breaker synes jeg.

 

Nei, og det er kanskje den største årsaken til at jeg gikk bort fra PC.

 

Orker ikke å kaste bort penger på spill som på hvilket som helst tidspunkt kan miste effekten sin. Så snart de stenger online-støtten for spillet, eller at utviklerne krasjer og går under vil vi ikke lenger ha muligheten til å spille det, hverken online eller offline. Å betale 500 kr for noe slikt blir bare for dumt. Hvor ofte hører man ikke prat om at PC-gaming er død? Død er det ikke, men det er trolig en grunn til at folk tror det er en døende sjanger.

 

En sperre gjør at man ikke eier spillet på noe som helst måte. Du leier en lisens til å spille spillet så lenger Sony eller Microsoft sier det er greit. Du kan hverken bytte, selge eller låne bort det du har betalt for, noe samfunnet har vært bygd på i alle år.

 

Si meg, dropper du å lese dagens avis på jobb fordi noen andre har betalt for den? VG eller Dagbladet tjener ikke penger på at noen andre har betalt for avisen du leser. Skal vi forby papir, og gjøre alle bøker digital med kode? Hva blir det neste? At Kinect må registrere ansiktet ditt hver gang du kjøper en ny film, så hvis noen prøver å se filmen sammen med deg vil ikke filmen starte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fanboy:

1. Fattig og sint, har bare råd til en av flere rivaliserende ting. Må forsvare valget sitt ved å rakke ned på motparten og dennes tilhengere.

2. Under 18 eller arbeidsledig - hvis det siste, les punkt 1

3. Upopulær i virkeligheten. Under beskyttelse av sin anonymitet på internett har man anledning til å endelig bli hørt og ender opp med å mene for mye om noe.

4. Trolle. Enkleste måten å hause opp en debatt på mellom flere andre. Utføres som oftest av en som er fattig og sint, gjerne under 18 år og er så venneløs at trolling på internett er eneste aktivitet mens de andre i kretsen er ute med damer eller på fest.

 

Kilde: meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fanboy:

1. Fattig og sint, har bare råd til en av flere rivaliserende ting. Må forsvare valget sitt ved å rakke ned på motparten og dennes tilhengere.

2. Under 18 eller arbeidsledig - hvis det siste, les punkt 1

3. Upopulær i virkeligheten. Under beskyttelse av sin anonymitet på internett har man anledning til å endelig bli hørt og ender opp med å mene for mye om noe.

4. Trolle. Enkleste måten å hause opp en debatt på mellom flere andre. Utføres som oftest av en som er fattig og sint, gjerne under 18 år og er så venneløs at trolling på internett er eneste aktivitet mens de andre i kretsen er ute med damer eller på fest.

 

Kilde: meg

 

Hva er egentlig poenget ditt?

Lenke til kommentar

Fanboy:

1. Fattig og sint, har bare råd til en av flere rivaliserende ting. Må forsvare valget sitt ved å rakke ned på motparten og dennes tilhengere.

2. Under 18 eller arbeidsledig - hvis det siste, les punkt 1

3. Upopulær i virkeligheten. Under beskyttelse av sin anonymitet på internett har man anledning til å endelig bli hørt og ender opp med å mene for mye om noe.

4. Trolle. Enkleste måten å hause opp en debatt på mellom flere andre. Utføres som oftest av en som er fattig og sint, gjerne under 18 år og er så venneløs at trolling på internett er eneste aktivitet mens de andre i kretsen er ute med damer.

 

Kilde: meg

 

Er det det du driver med nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...