Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS-classic kommer nok til å ende opp som PSTV. 100-150 kr på lagerrydding-dumping-salg.

Produktet er for dyrt og skuffende for massemarkedet pga lavoppløselig primitiv 3D og utelatelse av de fleste klassikerene av spill som folk bryr seg om. En må pusse opp så gamle titler for å matche minnene folk har pga kvaliteten markedet har nå.

 

Nintendo classic synes jeg har både apellen, prisen og spillene de fleste husker og vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt PS1 Classic mye de siste dagene. De fleste av spillene på den er faktisk veldig gode, inkludert de mindre kjente. Til min store overraskelse er Super Puzzle Fighter 2 Turbo det spillet jeg har holdt på mest med.

 

Når det er sagt tror jeg man kunne gjort en mye bedre jobb med optimalisere opplevelsen. En del av disse spillene kunne sett mye bedre ut og spesielt FMV-sekvensene er til tider så grøtete at man knapt kan se hva som skjer. Menyen man velger spill fra er også ekstremt simpel og gir en skikkelig billig følelse.

 

Men men, nå er det tilbake til stua og teste noen flere av spillene.

Lenke til kommentar

Husker jeg likte WipeOut på PS1 veldig godt. Kjøpte en WipeOut HD pakke på PS3 for en stund siden og fikk da med WipeOut til PS1 som digital download. Vil gjerne like det, men kontrasten ble vel for stor.

 

Føler de spillene som fungerer best på PS1 er de som ikke er heavy 3D-basert. Ellers er jo PSP ganske grei fordi skjermen blir liten nok til at grafikken blir bra. Hadde de fått til noe lignende for PS1 hadde det vel slått bedre an for massemarkedet.

Lenke til kommentar

Wipeout burde ha vært med, i stedet for Destruction Derby som er nesten uspillbart.

 

Man kan si litt av det samme om Toshinden, men jeg føler både det, Destruction Derby og Jumping Flash nesten må med. Disse, sammen med Wipeout, Ridge Racer og litt mer obskure titler som Loaded, var jo første generasjon, og jeg synes den må være representert, om ikke annet enn for nostalgiske/historiske grunner. Kan forsåvidt si at Tekken 3 og Ridge Racer Type 4 gjør originalene litt mindre nødvendige da, og kunne vel levd med DD2 eller Wipeout 2097/3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan si litt av det samme om Toshinden, men jeg føler både det, Destruction Derby og Jumping Flash nesten må med. Disse, sammen med Wipeout, Ridge Racer og litt mer obskure titler som Loaded, var jo første generasjon, og jeg synes den må være representert, om ikke annet enn for nostalgiske/historiske grunner. Kan forsåvidt si at Tekken 3 og Ridge Racer Type 4 gjør originalene litt mindre nødvendige da, og kunne vel levd med DD2 eller Wipeout 2097/3.

 

Toshinden kan ikke være av der andre grunner enn at det var et tidlig PS1-spill. Jeg spilte det et par timer i går og det gjør ingenting som ikke Tekken gjør bedre. 

 

Jumping Flash derimot har jeg aldri spilt før, men det synes jeg var et skikkelig godt spill. Det er et enkelt konsept, men det funker. 

Lenke til kommentar

Toshinden kan ikke være av der andre grunner enn at det var et tidlig PS1-spill. Jeg spilte det et par timer i går og det gjør ingenting som ikke Tekken gjør bedre. 

 

Jumping Flash derimot har jeg aldri spilt før, men det synes jeg var et skikkelig godt spill. Det er et enkelt konsept, men det funker. 

 

Tja, folk kaster ildkuler og spinner som besatt? Da jeg spilte de to ved lansering følte jeg det var ganske tydelig forskjell på dem. Battle Arena Toshinden var et forsøk på å overføre Street Fighter (eller Samurai Shodown, mtp. våpnene) til 3D, med en liten håndfull moves stort sett basert på kvartsirkelbevegelser på d-pad. Tekken har mer til felles med Virtua Fighter, og satser heller på semirealisme og et digert moveset av mer nyanserte angrep.

Lenke til kommentar

Min har støvet de 2-3 siste månedene. Men før det så ble den brukt jevnlig i et år. Det er ikke så mye PSVR i seg selv som er grunnen, heller at de gode spillene mangler. Opplevelser som Skyrim og Resident Evil i VR er vanskelig å toppe for indie studioer som virker å være de som produserer mest til PSVR. Man har noen unntak som Superhot og Statik, men Sony skulle lagt mye mer penger i spill utviklingen, for det er merkbart uutnyttet potensiale her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...