Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God of War er ansett av de fleste som et av de beste spillene som kom ut i 2018 og har blitt kåret til årets spill i flere spillmedia, så det bør være et greit kjøp til 299, ja.

De tre første God of War-spillene er også vel verdt å få med seg, selv om det er en helt annen type opplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

God of War til 299,-, er det et bra spill?

Kanskje det beste spillet jeg har spilt, vant vel og game of the year foran RDR2.

De foregående har ikke vært så veldig interessante for meg, mest pga. hack and slash greiene. 

Loren er riktignok ganske kul, og kan anbefale å se en oppsummering på Youtube om man skal spille GoW PS4.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

DKC må vi spillere kjøpe noe i spillene da, svar mitt er nei. :)

Nei, man må ikke. Men kjøper man spill med mikrotransaksjoner i seg så sier man samtidig "gi oss flere spill til fullpris med mikrotransaksjoner". Mikrotransaksjoner hører kun hjemme i spill som i utgangspunktet er gratis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei, man må ikke. Men kjøper man spill med mikrotransaksjoner i seg så sier man samtidig "gi oss flere spill til fullpris med mikrotransaksjoner". Mikrotransaksjoner hører kun hjemme i spill som i utgangspunktet er gratis.

Faktisk trist at Spider-man er et unntak i dagens spillverden.

Masse av drakter som kan låses opp, og man kan ikke bruke ei eneste krone på dem, om man så ville.

Slik som det var før i tiden, et insentiv til å forsette å spille og ikke et insentiv til å finne frem lommeboken nok en gang. 

I de fleste andre spill måte man:

1. Betale 

2. Tjene seg til de veldig sakte i spillet, eller betale seg til en snarvei.

Lenke til kommentar

Ifølge nettsiden skulle Elkjøp ha God of War inne, men i butikken var det jaggu tomt. Gikk hjem tomhendt.

Bestill på nett, levering til lokal butikk. Er vel gratis frakt enda?  Hvorfor brukte du ikke collect @ store når du først sjekket status på nettet i din butikk? :p Kan jo tenkes at noen akkurat rakk å stikke av med de siste eksemplarene før du rakk å komme deg til butikken :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Faktisk trist at Spider-man er et unntak i dagens spillverden.

Masse av drakter som kan låses opp, og man kan ikke bruke ei eneste krone på dem, om man så ville.

Slik som det var før i tiden, et insentiv til å forsette å spille og ikke et insentiv til å finne frem lommeboken nok en gang. 

I de fleste andre spill måte man:

1. Betale 

2. Tjene seg til de veldig sakte i spillet, eller betale seg til en snarvei.

Nettopp! Det er ren moneygrab, rettet mot barn og ungdom og industrien vet nøyaktig hva de gjør og det er så shady.

Videospill er blitt kunsten som forvaltes av dem som verken respekterer kunstneren eller formen, eksempel: Metal Gear Survive. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Å skulle boikotte remaken av et mine favorittspill faller meg tungt for hjertet, for dette er noe jeg har ventet på skulle skje i mange år. Det blir litt som om det skulle bli mikrotransaksjoner i FF7-remaken, noe som selvfølgelig ikke er umulig. En ting er sikkert og det er at jeg ikke kommer til å kjøpe noe som helst mer enn selve spillet, men jeg ønsker ikke å støtte mikrotransaksjoner indirekte heller. Selv om det kun er snakk om kosmetiske tilleggspakker så er dette noe som burde låses opp ved å finne hemmeligheter i spillet og som ikke burde være tilgjengelig på noen annen måte. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å skulle boikotte remaken av et mine favorittspill faller meg tungt for hjertet, for dette er noe jeg har ventet på skulle skje i mange år. Det blir litt som om det skulle bli mikrotransaksjoner i FF7-remaken, noe som selvfølgelig ikke er umulig. En ting er sikkert og det er at jeg ikke kommer til å kjøpe noe som helst mer enn selve spillet, men jeg ønsker ikke å støtte mikrotransaksjoner indirekte heller. Selv om det kun er snakk om kosmetiske tilleggspakker så er dette noe som burde låses opp ved å finne hemmeligheter i spillet og som ikke burde være tilgjengelig på noen annen måte. 

Det er vel en gang sånn at det er lettere å si "boikott alle fullpris spill med MTX", enn å faktisk gjør det.

Er vel et scenario hvor man som forbruker taper uansett hva man velger, boikotter man mister man muligheten til å spille et ellers fantastisk spill, støtter man spillet, kan det gi indikasjoner til utvikler på at "du bryr deg ikke om det er MTX".

En grei mellomvei er å velge spill med omhu, ikke forhåndsbestille, vent på anmeldelser og sist men ikke minst, ikke kjøp MTX .

Og så er det viktig at vi gir beskjed om hvor ugreit det er, vi er jo såpass heldige i dag med at vi har medier Reddit og Youtube, som har en potensiell vanvittig slagkraft når det først blir gitt en klar beskjed, som f.eks. med SW:BF2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...