Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Fikk fiber i dag. Den massive oppdateringen til Fallout 76 ville tatt ca 25 minutter på dette nye nettet, fremfor 16 timer på den gamle. Jeg får 500mbps det første året som en del av pakken, og etter det går jeg nok ned til 50mbps for å holde nede prisen. Tipper det blir vanskelig å trappe ned. :p

Gratulerer, for meg er det smått ufattelig at folk forsatt ikke har fiber, har ikke vært uten siden rundt 2003 om jeg ikke husker helt feil.

 

Utrolig hvor vane man blir med at enkelte ting ikke tar så lang tid å laste, men prøver selv å holde meg til ikke så mye mer enn det som blir dekka av jobben, så da blir det 150/150 .

Lenke til kommentar

Gratulerer, for meg er det smått ufattelig at folk forsatt ikke har fiber, har ikke vært uten siden rundt 2003 om jeg ikke husker helt feil.

 

Utrolig hvor vane man blir med at enkelte ting ikke tar så lang tid å laste, men prøver selv å holde meg til ikke så mye mer enn det som blir dekka av jobben, så da blir det 150/150 .

Er nå langt i fra alle plasser det er mulig og ha fiber :)

Lenke til kommentar

I Oslo hadde jeg 250/250 Fiber fra Lynet internett til 499kr i mnd med mulighet for 1000 begge veier. Nå sitter jeg i Sarpsborg med 260/15 kobber som koster 840kr i mnd (uten TV). Get var de eneste som kunne levere her også så det var ikke noe valg. Forbanna overprisa drittselskap.

 

Blir kvalm av å tenke tilbake på for bare 4 år siden når jeg fortsatt bodde hjemme på bygda å hadde 5Mb ned/700kbps opp via radiolink og brevdue latency. Kostet 449kr i mnd. All competive online gaming der var totalt umulig utenom Hearthstone.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Den farten der har jeg fremdeles den dag i dag. :cry:

 

Du drar nå ned over 20 GB i døgnet med den linjen på full pupp, så et PSN-spill er jo potensielt nedlastet på et døgn eller to.

Eneste som er litt problematisk er live videostreaming, men flere og flere tilbyr jo offline så en kan laste ned på forhånd.

 

Hjemplassen min før hadde bare råtten 0,4mm tele-kobber så kunne knapt vri 0,4 Mbit ut av den og det var med pakketap.

 

... og 1GB datakvoten min ble brukt opp allerede første kvelden så resten av tiden satt jeg med strupet hastighet på kun 40kbps. Simple sider som diskusjon.no, resetera etc gikk forholdsvis greit å loade på ca 1 minutt så lenge det ikke var for mye bilde/gif-spams på sidene ...

Mistet bredbåndet en del dager p.g.a uvær og bruke Telenor thetering. Nesten alt av filer ble avbrutt under nedlastning og etterhvert kom også 128 kbps strupingen. Heldigvis fungerte Opera Turbo (da på desktop) fantastisk og det var omentrent som å bruke normal linje.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

høyeste fart jeg hadde tilgjengelig frem 2015 når vi omsider fikk fiber var 2/0,5 mbit. Dere har intet å syte over :p

 

Men hvordan var latencyen? :p Hehe, husker faktisk når bredbånd først kom til bygda og det kun var et ett-sifret antall innbyggere som i det hele tatt fikk tilgang på det. Satt på bussen til skolen og en av kidsa i klassen under meg satt skrøt av bredbåndet de hadde fått kvelden før og fortalte at de hadde fått 2Mbps hastighet (som var absolutt max) og for å quote han direkte: "Det er bare noe av det sykeste jeg har opplevd, det er rett og slett så sykt at det nesten ikke kan beskrives" :D Alle i bussen var rimelig mind-blown når han fortalte hvor fort det gikk å laste ned musikk og DVD-rips

 

Jeg flyttet forøvrig til Sarpsborg nå den 20. Oktober, leiligheten er ny og hadde ikke fått installert noen form for nettkobling enda så jeg satt de første 3 ukene her med mobil data tethering til PCen med 1 bar 4G signal (kjellerleilighet med dårlig singal) og 1GB datakvoten min ble brukt opp allerede første kvelden så resten av tiden satt jeg med strupet hastighet på kun 40kbps. Simple sider som diskusjon.no, resetera etc gikk forholdsvis greit å loade på ca 1 minutt så lenge det ikke var for mye bilde/gif-spams på sidene, men de fleste sider tok flere minutter og ofte så failet de loade helt etter en stund. De 3 ukene var rimelig brutale for å si det mildt, og jeg kunne selvsagt kjøpt mer data, men jeg absolutt nektet å betale blodprisene for de knøttsmå datapakkene Komplett mobil selger som uansett hadde forsvunnet på ett par timer :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...