vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Ja, det er jo klart det beste alternativet å kreve og få ny konsoll, men gidder sjelden å ta den maserunden hvis jeg har noe jeg kan leve med, for damn det mange som er kranglete og trekker det ut i de uendelige. Man må som regel engasjere tredjepart i dette og følge ting opp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Poenget er at "det du kan leve med" her ikke er en tilstand som kommer til å vare - med mindre du kan leve med å sitte med en gammel sitron, mens du kunne fått en ny vare med litt pågang. Du trenger ikke involvere forbrukerrådet for å få rett her - så lang tid som det har tatt, vil jeg tro de fleste butikkmedarbeiderne er helt enige i at det får holde. Bare kom på dagtid så det er mulig å snakke med noen som faktisk tør å hjelpe deg. Endret 3. november 2018 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Fikk hentemelding på konsollen min og dro for å hente den, og så ga de meg en helt ny slim PS4... Så tok 2 mnd å gi meg en ny konsoll. 4 Lenke til kommentar
Halky Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Bra at det endelig løste seg da, selv om det burde ha blitt ordnet opp for minst en måned siden Endret 7. november 2018 av Halky 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Når man finner ut at det faktisk er rest mode på PS4 etter 5 år. Litt raskere å gå inn og ut av Red Dead nå. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Du sier noe, sparer egentlig masse tid på det. Kommer nok ikke til å spille mye annet på en stund. Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Du sier noe, sparer egentlig masse tid på det. Kommer nok ikke til å spille mye annet på en stund. Sparer sinnsykt med tid. Min hadde ikke huket av "keep applications suspended", så jeg har hele tiden trodd at rest mode på PS4 var en vits kontra på Switch. Langt fra like rask som Switch fortsatt, men fra jeg trykker på PS-knappen til jeg sitter på hesteryggen tar nå en brøkdel av tiden det tok tidligere. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Vær obs på at noen spill kan bli buggete hvis du ikke lukker spillet før du setter konsollen i hvilemodus. Har bare opplevd grafikkfeil, men jeg gidder ikke å gamble på det, og risikere bugs som ødelegger savegames eller noe slikt. Sparer bare et par minutter hver gang uansett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Og RDR2 har ikke fått sin første patch enda... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Har ikke stengt applikasjoner eller spill på konsollen på mange år egentlig. Eneste gangene jeg restarter maskinen er når det er firmware updates. Rest-mode er genialt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Lønner seg som regel å slå konsollen helt av i ny og ne så en ikke lar minnelekasjer og annet snacks få bygge seg opp nok til å lage trøbbel. Suspend to RAM har jo eksistert til PC lenge, men det er jo fint at det fungerer så bra på PS4 også nå. Det er jo litt mer teknisk avansert på PS4 p.g.a ARM-utilityprosessor som ligger i bakrunnen og håndterer downloads og videoencoding etc. Kjekk funksjon uansett. Bruker den rett som det er, men pleier ikke å la PS4 stå så mye i standby med mindre den laster ned eller fryser ned et spill. Lar du PS4 stå i standby i et år trekker den minimum 86 kilowatt-timer gitt at 10 watt-målingen stemmer. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Slår nok av hver natt, men sånn som i dag når jeg skal ut og ta et par pils for så å sikkert spille litt når jeg kommer hjem er det digg å kunne fortsette akkurat der jeg var (coyote-jakt i ei hule). Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Her står alt i standby på samtlige konsoller,PC og alt av andre enheter forøvrig i 10+ år... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Her står alt i standby på samtlige konsoller,PC og alt av andre enheter forøvrig i 10+ år... Det koster deg ca 5 kr pr. år for PS4. Tar du med i beregningen de andre konsollene dine kunne du minst fått en skolisse i året for det du hadde spart. So there! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Slår bestandig av utstyr, aldri stand-by, på grunn av brann risiko. Kutter i tillegg strømmen til utstyret med ekstern bryter. Jobbet for en stund siden sammen med en brannetterforsker, man hører på de med erfaring, særlig når man har fått barn. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Har så mye brannvarslere i huset her at en kan ikke slippe en fis uten at det begynner å ule Har alt for mye greier til at jeg skal drive å slå av ting ved å kutte strøm tilførselen helt. Mye er avhengig av å være i standby for diverse funksjonalitet til å virke også.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Slår bestandig av utstyr, aldri stand-by, på grunn av brann risiko. https://www.finansnorge.no/statistikk/skadeforsikring/Brannstatistikk/ Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Har så mye brannvarslere i huset her at en kan ikke slippe en fis uten at det begynner å ule Har alt for mye greier til at jeg skal drive å slå av ting ved å kutte strøm tilførselen helt. Mye er avhengig av å være i standby for diverse funksjonalitet til å virke også.. Har en haug med brannvarslere selv Å slå av strøm til alt i huset blir vanskelig, men jo flere dingser uten strøm jo bedre. Finnes jo utstyr å bruke som gjør dette veldig enkelt. Fjernstyrte brytere eller annet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Har en haug med brannvarslere selv Å slå av strøm til alt i huset blir vanskelig, men jo flere dingser uten strøm jo bedre. Finnes jo utstyr å bruke som gjør dette veldig enkelt. Fjernstyrte brytere eller annet. Ja det er sant. Når du never det så kunne det kanskje vært en tanke å skaffe en par slike som jeg kan styre via telefonen... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Kan man sette slike på et skjema, slik at de skrur seg av automatisk om natten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå