Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har lyst til å gi litt voksenopplæring på season pass? Hva er vitsen med å ha det? Man får vel kjøpt dlc uten det? Er det bare at hvis man vil ha alt til en tittel så blir det totalt sett billigere enn å kjøpe hver dlc hver for seg?

Season Pass kan du egentlig se på som forhåndsbestilling av DLC. Vitsen er at markedet liker å selge produktene sine til så mange som mulig på forhånd, slik at de ser indikasjoner på interessen blandt folk. Hvis du ikke har noen interesse av DLC til spillet er det ingen vits i det hele tatt, men hvis du er interessert så får du, som du sier, ofte litt rabatt, i forhold til å kjøpe en og en.

 

Som Cutthroat Bill også nevner, nå som det har blitt så populært å selge ekstrainnhold og holde spillet i liv så lenge som mulig, så er det ikke lenger garantert at du får alt i ett season pass. Noen spill får mer enn ett season pass, og mange spill selger småting som microtransactions, i tillegg til, altså ikke inkludert i season pass.

Lenke til kommentar

Ett vanlig season pass pleier som vanlig og inneholde de aller fleste kommende DLC pakker som er planlagt sluppet i månene etter spillet er ute på markedet. Men det hender det kommer flere DLC pakker så da setter dem gjerne sammen ett season pass 2 også, sånn at man kan få kjøpt alt det andre samlet i en pakke også ;) 

 

Selv kjøpte jeg meg det første season passet til Destiny 2 som inneholdt de to første utvidelsene til spillet. Forsaken utvidelsen måtte jeg da kjøpe separat :) 

Lenke til kommentar

Disse kommer i 2 par. Det ene paret er flate, og antagelig ubrukelige. Det andre paret har små pigger eller knotter som gir bedre grep. De er også av hard plast, så de holder lenge.

 

Har sett dem på Elkjøp også.

 

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/underholdning/konsoller-og-tilbehor/andre-merkevarer-5031300028536?variantCode=190140

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Disse kommer i 2 par. Det ene paret er flate, og antagelig ubrukelige. Det andre paret har små pigger eller knotter som gir bedre grep. De er også av hard plast, så de holder lenge.

 

Har sett dem på Elkjøp også.

 

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/underholdning/konsoller-og-tilbehor/andre-merkevarer-5031300028536?variantCode=190140

Knall, bestilte nå :)

Lenke til kommentar

Season Pass kan du egentlig se på som forhåndsbestilling av DLC. Vitsen er at markedet liker å selge produktene sine til så mange som mulig på forhånd, slik at de ser indikasjoner på interessen blandt folk. Hvis du ikke har noen interesse av DLC til spillet er det ingen vits i det hele tatt, men hvis du er interessert så får du, som du sier, ofte litt rabatt, i forhold til å kjøpe en og en.

 

Som Cutthroat Bill også nevner, nå som det har blitt så populært å selge ekstrainnhold og holde spillet i liv så lenge som mulig, så er det ikke lenger garantert at du får alt i ett season pass. Noen spill får mer enn ett season pass, og mange spill selger småting som microtransactions, i tillegg til, altså ikke inkludert i season pass.

 

Tusen takk til både Reason og Bill! Da har jeg lært noe idag også. :)

Lenke til kommentar

Hei folkens. trenger litt hjelp her. Min ps4 pro som jeg har hatt siden den ble lansert har funket kjempe bra og har vært stille som en mus helt til i går. Når jeg spiller spill som har oppløsning til 4K og hdr då bråker viften helt enormt, høres ut som en jævla flyplass. Har aldri hatt dette problemet før i går..

 

Jeg åpnet opp "lokket". Forventet at det skulle være masse støv og drit, men det var bare litt, ikke mye, ikke klumper bare litt støv på viften. Så sjekket jeg videoer på youtube hvordan man renser og tørker støv innvendig og på viften, jeg har gjort dette og den bråker fortsatt like mye, og blir helt enormt varm. Burde jeg kjøpe luft på boks? Har hørt litt om dette, men er usikker.

 

Noen som har tips hva jeg bør gjøre? forandre plassering? Ps4 pro ligger i en hylle men det er ikke åpent bak så selve hyllen blir ganske varm og. Burde jeg ha ps4 stående ute oppå tv benken istedenfor? Takker for all tips.

Lenke til kommentar

Høres ut som den ikke får kvittet seg nok med varme, da går gjerne viftene på max.

 

Prøv å sett den mer åpent med god ventilering, ellers kan du sjekke youtube for repaste tips.

 

Min har også begynt å bråke mer med alderen, men ikke nok til at jeg har fisket fram skrujern og kjølepasta foreløpig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Sånn ellers synes jeg steady framerate skal være standard. Ujevn framerate gir en dårlig spillopplevelse og spillet virker uferdig/broken. Hvis de ikke får til den "utrolige" grafikken på dagens konsoll uten dipps så får de heller vente på next gen og sette grafikken ned. Samtlige kan ta lærdom fra Nintendo, grafikken er kanskje ikke veldig kvass, men spillene er morsomme, med et unikt uttrykk og en stabil framerate. Det er vel ikke så alt for mye å be om fra Sony.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...