Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en god grunn til å spille på flere plattformer.

Ville vært greit å ha en Xbox akkurat nå, men ville omtrent ikke blitt brukt når PS4 fungerer og det ikke er nedetid. Ville mistet progresjonen, men ville i hvert fall vært mulig å spille.

 

Vært to gørrkjedelige uker uten konsollen.

Lenke til kommentar

Hei, ny bruker og litt rådvill. Så forsøker meg på hjelp her.

 

Gjelder 2 profiler på samme Playstation 4 konsoll, og om det er mulighet for å "skjule" spill mellom de 2 kontoene. Som eks. at GTA ligger inne på den ene profilen, men er helt usynlig på den andre profilen.

 

Har forsøkt å legge i mapper og skjule, men fungerer ikke. Er og kjent med at det går an å legge inn sperre/foreldrekontroll på alder i profil. Men tenker altså at spill ikke vises på den andre profilen.

 

Noen som vet? Takk.

 

Lenke til kommentar

Hei, ny bruker og litt rådvill. Så forsøker meg på hjelp her.

 

Gjelder 2 profiler på samme Playstation 4 konsoll, og om det er mulighet for å "skjule" spill mellom de 2 kontoene. Som eks. at GTA ligger inne på den ene profilen, men er helt usynlig på den andre profilen.

 

Har forsøkt å legge i mapper og skjule, men fungerer ikke. Er og kjent med at det går an å legge inn sperre/foreldrekontroll på alder i profil. Men tenker altså at spill ikke vises på den andre profilen.

 

Noen som vet? Takk.

 

 

Hei og velkommen til forumet!

 

Såvidt meg er bekjent så er ikke det mulig nei. Eneste du kan gjøre er som du nevner å sette begrensninger på en profil med aldersgrense. 

Lenke til kommentar

En uke (!) siden siste oppdatering på hvordan det ligger an med konsollen min, som er levert inn til Elkjøp for reparasjon (16 dager siden). Allerede da var den sikkert reparert, men de sender/sendte den videre, og sendingen fram og tilbake tar jo hundre år.

 

12. sep: "For å kvalitetssikre at reparasjonen er blitt utført tilfredsstillende, og av en fagmann, er ditt produkt videresendt til en ekstern reparatør for analyse. Når arbeidet er blitt godkjent, vil verkstedet motta produktet tilbake"

 

For alt jeg vet er den fremdeles hos ekstern reparatør, og hvis den skal sendes til det første verkstedet og deretter til butikken, så får jeg den i hvert fall ikke denne uka. Skal liksom spille et spill fra tirsdag, som er early release for en litt dyrere penge. Vesentlig å komme tidlig i gang, så man ikke kommer på etterskudd. Bare det at jeg har vært uten konsollen nå i over to uker innebærer at jeg ikke har fått "forberedt" meg til det nye spillet slik jeg hadde tenkt, og jeg raser også nedover på leaderboards (ikke at det er kjempekrise, men hadde tenkt å ende med en bra plassering). Vært hos Elkjøp og spurt om å få låne en konsoll, men nei. Kundeservice sa at noen butikker låner ut.

Lenke til kommentar

Kjøp en og lever tilbake på "Åpent kjøp" i stedet da, når din konsoll er ferdig reparert.

 

Egentlig kjempelurt når det er de som faktisk roter litt her.

 

Dette med at produktet må kvalitetssikres av en fagmann hadde vært interessant å gå i sømmene.

 

 

Dette har jeg aldri hørt om. Jo mer jeg funderer jo mer høres dette ut som en form for bortforklaring uten at jeg klarer å skjønne hvorfor. 

 

Min konsoll har vært til rep tre ganger. Jeg har alle gangene tatt kontakt direkte med Sony, og har fått kjempe god og meget rask

service. jeg har alltid gått rett på leverandør og det har alltid funket kjapt og enkelt. Ringte dem, fikk en del spørsmål, og måtte gi dem serienummer etc. Fikk sendelapp på epost og poff var den sendt. Ca 9 dager senere var den tilbake. Alle tre gangene. 

 

Husker en gang jeg fikk problemer med kabler til kontrollboks for et trådløst logitech headset da det var nytt. Gikk til Power for å få nye kabler, men de måtte ha hele headsettet i eske og sende dette avgårde. Jeg ringte til Logitech og forklarte situasjonen. To dager senere sto et budbilfirma utenfor hos meg og jeg fikk nytt komplett headset sendt fra utlandet gratis. 

Lenke til kommentar

Kjøp en og lever tilbake på "Åpent kjøp" i stedet da, når din konsoll er ferdig reparert.

 

Tar ikke sjansen på det. Plutselig sier de at det er en skade på den, jeg må prøve å selge den på Finn med tap osv.

 

Dette med at produktet må kvalitetssikres av en fagmann hadde vært interessant å gå i sømmene.

 

:p

 

Jeg prøvde å spørre om dette er i Norge eller i Skandinavia, men svensken på chat visste ikke det. Tar lang nok tid om det bare er innenfor Norges grenser.

 

Ser for meg at jeg får den i midten av neste uke, og det er ikke holdbart.

 

Kontaktet Elkjøp på chat igjen nå. Hun sier at hun skal kontakte dem og så får jeg en oppdatering iløpet av de neste dagene..............................

Endret av BVB09
Lenke til kommentar

De kunne da i det minste lagt ved et par dual shock/stick kontroller istedenfor 1. gen kontrollene uten analogstikker :huh:

Enig. Tviler på at dette blir en like stor suksess som S/NES classic. Kontrolleren legger jo noen begrensninger på hvilke spill som blir bra å spille på den, men jeg er likevel litt spent på resten av listen over spill. Hadde vært fint om de tillater en eller annen måte å få inn flere spill og at de bruker original kontrollerport (med støtte for dualshock).

 

Etter hvert blir det nok uansett et kjøp, siden jeg er såpass lettlurt.

Lenke til kommentar

En ordentlig dualshock koster nok mer å lage enn en sånn lekekonsoll og to digitale kontrollere til sammen.

 

Til 100 dollar burde klart å presset inn vertfall 1 kontroller, så kunne de heller droppe shock og bare gi oss en Dual Stick. Kunne nok da funnet på å kjøpt denne, men med 1. gen kontrollerene blir nok ikke dette noe for meg vertfall.

 

Den kontrolleren var med den orginale ps1 da den kom ut, dual shock var ikke med men den kom etter på da.

Fult klar over det, men en enorm del av spillbiblioteket til PS1 er ganske avhengig av analogstikkene for de skal bli noenlunde spillbare, og det er vel en god del som krever de for at de i det heletatt skal fungere.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...