Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Konsollen min er muligens død. Får ikke startet den skikkelig, men får først opp "cannot start the PS4" og "Connect the Dualshock 4 using the USB cable, and then press the PSN button" på sort skjerm.

Får deretter beskjed om å koble til en USB storage device som inneholder en "update file for reinstallation for version 5.55 or later".

Gjorde det, men konsollen finner ikke filen jeg la på minnepinnen. Anyone?

https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/

Trur du må kontakte sony ang din ps4, trur sony må hjelpe deg.

https://www.playstation.com/en-au/get-help/#!/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan teste dette.

Viktig å formattere rett og legge filen i riktige kataloger.

https://www.tech-recipes.com/rx/46095/ps4-manually-update-system-software-using-usb-thumb-drive/

Edit: Er du heldig er bare hoveddisken din korrumpert og ikke ødelagt.

Takk. Følger guiden nå. Har formatert til FAT32 og lagt fila i en UPDATE-mappe i PS4-mappa. Men det står at jeg må slå av konsollen. Hvordan gjør jeg egentlig det nå som jeg har en sort skjerm som sier cannot start PS4 osv? Vil ikke slå av på feil måte nå, hvis det spiller noen rolle.

Lenke til kommentar

Løste seg nå. En brite ringte meg på WhatsApp og vi styra med dette i over to timer. Prøvde et par filer, et par formateringer og ulike alternativer i safe mode menyen. Klikka et par ganger midt i en prosess og har fått opp nok feilmeldinger. Endte opp med å nullstille hele konsollen.

Lenke til kommentar

Hmm kommer nå en Xbox One X bundle med Fallout 76 som inneholder hvit konsoll og hvit elite controller :O

Kjøpe RDR2 til Pro eller Xbox One X, aaaarh.

Mye penger kun for RDR2... Men X er en helt rå maskin til en fornuftig penge. Kombinasjonene med en stille maskin. Fokus på bakover kompatibilitet og hvor noen av dem er i 4K (Som fks det første Red Dead Redemption), GamePass som gir tillgang til haugevis av spill. Og at så si alt av multiplatform spill ser alt ifra moderat til vesentlig bedre ut er grunner til å plukke opp en X i tillegg om en har en Pro.

Og så er det jo elite kontrolleren. Er merkverdig at Sony ikke har lansert noe lignende. Alt i alt mye gøy med X.  

Lenke til kommentar

Gud bedre... Konsollen er fucka igjen. Var helt fin i går. Valgte update-alternativet i safe mode nå, i håp om å slippe å nullstille igjen. Copying gikk fint, installing gikk fint (mener at prosessen gikk opp til 100 %), men når konsollen restarter av seg selv er det sort skjerm med samme teksten igjen.

Bare elsker å nullstille og legge inn alt på nytt. Tar noen timer å laste ned spill på til sammen 120 GB eller noe, sette opp alt på nytt i spillene osv.

Lenke til kommentar

Husk å ta en backup denne gangen da :p

Gud bedre... Konsollen er fucka igjen. Var helt fin i går. Valgte update-alternativet i safe mode nå, i håp om å slippe å nullstille igjen. Copying gikk fint, installing gikk fint (mener at prosessen gikk opp til 100 %), men når konsollen restarter av seg selv er det sort skjerm med samme teksten igjen.

Bare elsker å nullstille og legge inn alt på nytt. Tar noen timer å laste ned spill på til sammen 120 GB eller noe, sette opp alt på nytt i spillene osv.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Angående forhåndsbestilling av spill. Tenker på kanonene som release på PS4 utover høsten.

Hadde en treig leveranse fra CDON. Bestilte på lørdag ble levert på dørmatte natt til torsdag (PostNord). Altså over 3 virkedager. Dog var dette ikke forhåndsbestilling, men var på lager.

Hvilke er best av elkjop.no og gamezone.no på levering? Jeg ser at Gamezone stort sett ligger 50-lappen over i pris, men har noe lavere leveringskost.  Jeg vil gjerne støtte Gamezone, men kun hvis levering sitter, og prisen ikke blir alt for over.

Jeg liker egentlig PostNord som kan levere til nærmeste butikk for min del. Hvilke av Posten og PostNord bruker Elkjøp og Gamezone?

edit: Jeg ser nå at Komplett ligger på samme pris som Elkjøp, men lavere porto. De har også et godt utvalg i leveringsalternativer og er gode på det. Så da er del vel Komplett som gjelder om dagen...(?)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er egentlig ingenting å ta backup av. "Alt" ligger online, må bare fikse noen småting hver gang dette skjer. Det som irriterer meg mest er at jeg må laste ned spillene på nytt.

Med backup hadde du sluppet å laste ned alle spillene på nytt. Men har du raskt nett går det kanskje kjapt likevel?

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...