Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Kommer Death Stranding og FF7 Remake til PC? Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 FF7 Remake kanskje, men vil ikke bli overrasket hvis det ikke gjør det. Square-Enix har jo gitt ut det meste annet av FF på PC nå, så virker som større mulighet nå enn for noen år siden i hvert fall. Eneste jeg har hørt så langt er at det bare kommer på PS4. Death Stranding kommer ikke til å bli gitt ut på noe annet en PS4 da Sony er utgiver. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Blir spennande å sjå om di greier 4k/60 med di nye konsollane som mest sannsynlig dukker opp i slutten av 2020. Tipper både PS5 og Xbox blir ganske like på pris og specs. Er nesten sikker på at MS kommer til å overgå de på power neste gen altså da de ikke vil risikere å sitte med det svakeste produktet igjen, og allikevel matche PS5 på pris. Finnes selvsagt grenser for hvor mye de kan subsidere produktet men er det noen som har råd til det å vil være litt ekstra agressive neste gen så er det MS. Er mer spent på hvem av de som slipper konsollen sin først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 (endret) Kanskje Kojima kan holde tilbake Death Stranding til ps5 release og så får vi solid 60fps Det blir vel som det blir som alle andre spill idag - smooth i rolige deler av kartet, men når det dukker opp flere ting på skjermen kommer framedipps Endret 16. juni 2018 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Jævlig synd han ikke har Fox Engine lenger egentlig med tanke på hvor bra MGS5 kjørte, men får håpe han får Decima til å synge også Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Ja likte den motoren! Såg jo ganske så greit ut på 360 og PS3 også om minnet ikkje bedrar Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Nja, kjørte vel ikke akkurat så veldig bra på de gamle konsollene, men det at det spillet i det hele tatt var spillbart på de føltes vel nesten som et mirakel Gikk tilbake for å see DF sin video om 360 og PS3 utgavene, og framerate hopper mellom 20 og 30. Største plusset med Fox Engine var vel uten tvil hvor godt den kjørte på PS4 og Xbone, og basert på det lille man har sett fra Death Stranding så langt så virker det som et nytt spill som ville ha brukt Fox Engine til det den er god til. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Når jeg hører navnet til Kojima så tenker jeg på Konami, og når jeg tenker på Konami så tenker jeg på Castlevania Lords of Shadow og hvor ufattelig bra det var (en av de beste spillene noen sinne), før det så bare å bli maltraktert og ødelagt i etterfølgeren før de så bare drepte serien helt. Hele hendelsen er desidert en av de mest traumatiske opplevelsene og største skuffelsene jeg har hatt innen gaming, og tror det ga meg ett fnugg av PTSD. *eyetwitch* Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Er nesten sikker på at MS kommer til å overgå de på power neste gen altså da de ikke vil risikere å sitte med det svakeste produktet igjen, og allikevel matche PS5 på pris. Finnes selvsagt grenser for hvor mye de kan subsidere produktet men er det noen som har råd til det å vil være litt ekstra agressive neste gen så er det MS. Er mer spent på hvem av de som slipper konsollen sin først. Er ikkje umulig at MS drar på med litt ekstra neste gen. Viss di får sånn ca samme oppsett fra AMD kan det muligens bli litt ekstra RAM fra MS for å forsatt ha kraftigast konsoll forutsatt at di begge slipper nye konsoller hausten 2020. Kanskje MS vil prøve å føre dansen denne gangen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Nja, kjørte vel ikke akkurat så veldig bra på de gamle konsollene, men det at det spillet i det hele tatt var spillbart på de føltes vel nesten som et mirakel Gikk tilbake for å see DF sin video om 360 og PS3 utgavene, og framerate hopper mellom 20 og 30. Største plusset med Fox Engine var vel uten tvil hvor godt den kjørte på PS4 og Xbone, og basert på det lille man har sett fra Death Stranding så langt så virker det som et nytt spill som ville ha brukt Fox Engine til det den er god til. https://www.youtube.com/watch?v=In3osfKXYFc Se ser der ja, da var det nok minnesvikten som tok meg Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Er ikkje umulig at MS drar på med litt ekstra neste gen. Viss di får sånn ca samme oppsett fra AMD kan det muligens bli litt ekstra RAM fra MS for å forsatt ha kraftigast konsoll forutsatt at di begge slipper nye konsoller hausten 2020. Kanskje MS vil prøve å føre dansen denne gangen. Tror MS vil få den kraftigeste maskinen, men Sony vil selge mest igjen. De har så mange og så mye bedre spill som er ekslusive. 1 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Selge mest konsoller, ja, mest sansyneligvis. Men MS er i posisjon til å selge mye mer spill og tjene på subscriptions og lignende og det er tross alt her mesteparten av pengene ligger. Gamingmarkedet er vel estimert til å ha rundt 2(?) milliarder brukere eller noe slik, så at Sony låser ned spill eksklusivt på en plattform som 'kun' har alt i fra 60 til 150 millioner brukere på det meste er egentlig helt utrolig dårlig business. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 De har så mange og så mye bedre spill som er ekslusive. Folk gjentar det og gjentar det, slik at "alle" til slutt tror det, men jeg har til gode å se at det stemmer. Ja, PS4 har flere titler, men mange flere, som er mye bedre? Som sagt, jeg ser ikke det. Jeg har hatt alle Playstation konsollene før, og regnet med å kjøpe PS4 før eller siden også. Men det skulle gå helt fra lansering til nå, før jeg til slutt altså fant 2 titler som gjorde at jeg "kapitulerte" og kjøpte PS4 pro; God of War, og Horizon Zero Dawn. Men det er jo bare 2 spill, så litt lite å kjøpe en hel konsoll for? Så jeg har gått på jakt etter alle disse "mange" flere, og "mye" bedre spillene... Hva har jeg funnet? Vel, det er jo et par riktignok, som man ikke får spilt på noen annen måte. Uncharted 4/Lost Legacy, Bloodborne, The Order:1886 oog?... Vel, der er flere eksklusive titler, men... Skal man kjøpe PS4 for å spille "Knack" liksom? Ikke missforstå, jeg har kjøpt både 1 og 2, og planlegger å kose meg med begge, jeg synes de ser artige ut. Men de er jo ikke "konsoll selgere" de? disse kjøper jeg fordi jeg allerede har konsollen... Og de var på tilbud... Men jeg kan jo gå gjennom hva jeg har av "eksklusive" titler nå som jeg ikke har nevnt: Killzone Shadow Fall (Var vel en release tittel, og har ikke holdt seg så veldig godt, fikk "mixed" reviews ved launch..) WipEout Omega Collection (Denne gleder jeg meg til å kose meg med, skikkelig nostalgi, fordi det er jo ikke egentlig en PS4 eksklusiv, det er jo en remaster/samling av gamle titler...) Gran Turismo Sport (Litt usikker på om jeg skulle ta denne med meg grunnet midt på treet reviews, så "mye bedre" utgår. Igjen var det nostalgi som overbeviste meg, selv om dette for såvidt er en PS4 eksklusiv.) Gravity Rush 2 (Jeg har eneren på Vita, kose spill som ikke krever PS4 pro akkurat. Selv om toeren er PS4 eksklusiv, føles den strengt tatt mer som remasteren av eneren...) The Heavy Rain & BEYOND: Two Souls Collection (Pyntede PS3 eksklusiver) The Last Guardian (Gleder meg sinnssykt til å teste dette, men det er kanskje ikke akkurat et spill for "alle"?) Tearaway Unfolded (PS Vita adapsjon) Uncharted: The Nathan Drake Collection (Ja, så var det å kjøpe disse om igjen da, siden de er blitt pyntet på fra sine PS3 dager...) inFAMOUS Second Son & First Light (Min type spill, gleder meg! Men ikke de beste reviews 73 - 80 Meta/GameRanks...) DriveClub Special Edition ( Scorer så lavt som 5/10 enkelte steder, så her utgår "mye bedre" med høye kneløft...) Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix (Gleder meg som en unge!... Til å spille gamle spill igjen...) God of War 3 Remastered (Remastered...) Putty Squad (!!! Amiga spill!!! ) Ratchet & Clank (Nok en remaster...) Shadow of the Colossus (Enda en remaster... Denne gang av et PS2 spill... Bevares, jeg kjøpte det jo, og gleder meg! Men litt også...) The Last of Us Remastered (Jepp... Remastered...) FFX/X-2 (Gjett...) Så hvor er alle disse "mye bedre" PS4 eksklusivene som jeg "må" ha? Seriøst, jeg ønsker forslag og innspill, jeg finner de ikke... Når det gjelder neste generasjon, så tror jeg PS5 kommer til å vinne jeg også. Men det kommer til å være på grunn av 2 ting: "Mind share", altså PlayStations posisjon i det norske markedet allerede. Og, det at Sony ikke slipper til cross platform multiplayer med XBOX. Har man XBOX i barneskolen kommer man til å havne "utenfor", og kan ikke spille med venner. Alle barn kommer til å ønske seg PS5, fordi det er det "alle andre" har. Det eneste som kan "redde" XBOX "TWO" er "Game Pass", og en kraftig prisreduksjon på X som driver salg de neste 2 årene. De kan ikke komme diltende ett år etter Sony med en kraftigere konsoll enn PS5, og skal den lanseres på likt, er det ingen grunn til å anta at den blir kraftigere. Men som sagt, om 2 år kan det være at det er "allmenn oppfatning" at XBOX One X er den "beste" konsollen. Grunnet den kraftigere innmaten, dersom mange nok har kjøpt den. Og Game Pass er en så god deal, at om ikke Sony svarer med noe tilsvarende... Vel, det tror jeg strengt tatt de må før eller siden... 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Exlusives pr konsoll. Switch: 66 Xbox One: 67 PS4: 103 Edit: Sto 2017 på den saken. Har vell endret seg en del da. Her spiller såklart personlige prefferanser inn. Men for min del har xbox og switch 3 spill på top 10 som jeg personlig hadde valgt en konsoll utifra viss jeg skulle kjøpt ny nå. Men er alikevell ikke tvil om at ps4 har mest. Spiderman 2 er jo en konsoll selger i seg selv, slike tittler vill komme til ps5 også, litt hyppigere enn til de andre konsollene viss det fortsetter som det har gjort til nå. Endret 17. juni 2018 av GnilreG 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Det som er litt synd med X.B.O.X er at den har samme svake CPU som resten av generasjonen. Ellers hadde jeg nok vurdert å gå fra PS4 Pro til X når RDR2 kommer. Jeg kunne fint funnet på å kjøpe X bare for RDR2 (inntil jeg fant flere spill jeg ville ha på den) siden de fleste andre er tilgjengelig på W10. Drømmen er at RDR2 hadde kommet på PC samtidig som konsoll med native 21:9 støtte etc., men dagen Rockstar gjør det så har mye rart skjedd. Det hadde vært kult om de denne gange i hvertfall tok en senere lansering på PC som med GTA serien, men jeg kjøper det kun én gang og det blir selvfølgelig på lanseringsdagen med preload på Pro. Endret 17. juni 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Det skal bli spennende å se hvilke konsoll som blir kraftigst ved neste konsoll lansering. Selv har jeg nesten ikke brukt min PS4Pro siden Xbox One X kom i hus. Ja PS4 har noen flott eksklusive men dem fleste av oss bruker vel mesteparten av tiden på spill som ikke er eksklusive ville jeg tro. Og samtlige av dem er best på X om dagen. Slik jeg ser det. Og det er ikke meningen å fornærme noen nå. Men slik jeg ser det så er det kanskje dem med ikke råd til å kjøpe flere konsoller som henger seg mest opp i eksklusive spill. Eller dem som har en voldsomt merke lojalitet. Som en som spiller på Switch,Xbox,PlayStation og PC så virker hele denne eksklusive spill diskusjonen gammeldags og en ut datert holdning som vi forhåpentligvis blir kvitt om en generasjon eller to. Det er lov å håpe ihvertfall....satse på at det blir bare enda mer fokus på cross play og at flere kaster seg over play anywhere type feature. 2 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Eller de som ikke kan forda kontrolleren? Er det og at nesten alle vennene mine spiller ps som stopper meg hvertfall. Kunne tenkt meg xbox pga sea of thieves, eller ikke så mye nå som før de ble lansert da. Virker litt tynt enda. Men viss jeg hadde fått en skikkelig controller hadde jeg foretrukket den over ps4 såklart, siden den har bedre ytelse. Kunne jeg hatt ps4en til ekslusiver. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Man får da tredje parts kontrollere i alle farger og fasonger? PS4 kontrolleren kan vel uansett koples til PC? Og Sea of Thieves er en "Play Anywhere" tittel (og kan også spilles med mus og tastatur både på PC og XBOX om det foretrekkes). Så om du tar en prøvemåned på "Game Pass" til $1. Kan du jo teste det med PC'en din? Laveste grafikk innstilling krever ikke all verden. Det kom også en DLC i mai "The hungering Deep". Og på E3 ble det meldt om 2 nye kommende DLC'er, en i juli, og en i september... 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Jeg har gaming PC, så kan jo gjøre det ja. Tenkte det var ekslusivt til xbox jeg Foretrekker slike spill med controller. Endret 17. juni 2018 av GnilreG Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Noen ganger føler jeg at jeg må ha mirakelhender som gjør at jeg ikke bryr meg hvilken av de forskjellige kontrollerne jeg bruker 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå