Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg eksklusive spill er noe herk for meg som forbruker. Det betyr at jeg må kjøpe flere maskiner for å spille spill. Når det burde holde med en maskin. Men jeg skjønner hvorfor vi har eksklusive spill selvfølgelig. Og at resultatet ofte blir ekstremt bra når utviklere fokuserer på en låst maskinvare profil etc..

Men tenk å deilig å kunne velge blant flere forskjellige maskiner og fortsatt kunne spille ALT og samens med venner og bekjente uavhengig av hvilke boks dem har kjøpt...

Microsoft med Xbox og Windows10 er på rett vei til hvordan jeg vil ha det. Men Sony og Nintendo har sålangt ingen grunn til å engang vurdere det samme...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Selv synes jeg eksklusive spill er noe herk for meg som forbruker. Det betyr at jeg må kjøpe flere maskiner for å spille spill. Når det burde holde med en maskin. Men jeg skjønner hvorfor vi har eksklusive spill selvfølgelig. Og at resultatet ofte blir ekstremt bra når utviklere fokuserer på en låst maskinvare profil etc..

Men tenk å deilig å kunne velge blant flere forskjellige maskiner og fortsatt kunne spille ALT og samens med venner og bekjente uavhengig av hvilke boks dem har kjøpt...

Microsoft med Xbox og Windows10 er på rett vei til hvordan jeg vil ha det. Men Sony og Nintendo har sålangt ingen grunn til å engang vurdere det samme...

Forstår deg veldig godt. Sånn er med filmer og. Netflix, HBO osv. Xbox og Windows er de samme firma (Microsoft). Blir dyrt å være gamer. Selv gikk jeg fra konsoll tll PC og har ikke angret.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tomb Raider blir konsolleksklusivt, som naturligvis teller. Heldigvis blir det eksklusivt hos Microsoft og sannsynligvis en Play Anywhere tittel så du kan velge selv om du vil spille på PC eller Xbox, og det er jo perfekt ?

Hadde vært værre om det var låst ned til bare en Sony-konsoll.

Lenke til kommentar

Tomb Raider blir konsolleksklusivt, som naturligvis teller. Heldigvis blir det eksklusivt hos Microsoft og sannsynligvis en Play Anywhere tittel så du kan velge selv om du vil spille på PC eller Xbox, og det er jo perfekt

Hadde vært værre om det var låst ned til bare en Sony-konsoll.

Tror du skal sjekke kildene dine....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet har da samme lanseringsdato for alle plattformer. At det blir en play anywhere tittel tviler jeg og på. Så spillet er jo overhode ikke eksklusivt for hverken xbox, ps4 eller PC, så da vet du vertfall det :) . Henger vel kanskje litt igjen at Rise of the tomb raider var en timed exclusive når det ble lansert.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker faktisk at det er mest mulig eksklusiver, slik det var på 90-tallet da det å kjøpe en konsoll fremfor en annen ga deg tilgang til et helt annet spillutvalg. Da gir det mening å kjøpe alle konsollene som kommer ut.

I dag er det mer verken eller. Man kjøper en konsoll og du kan spille de aller fleste spillene på den men du må fortsatt kjøpe de andre konsollene pga kanskje 2-3 knallgode spill som er eksklusive. Hadde alt faktisk vært 100% multiplattform hadde det vært greit, men hvis du uansett må kjøpe flere konsoller føles det mer meningsfylt hvis hver konsoll har et stort utvalg eksklusive titler.

Denne generasjonen synes jeg riktignok Sony har gjort en langt bedre jobb med å sikre seg eksklusiver og jeg ville ikke for alt i verden gått glipp av spill som Bloodborne, Uncharted 4 og God of War. Jeg føler enn så lenge ikke noe behov for en Xbox. Forrige generasjon måtte man nesten ha både en PS3 og en 360 for ikke å gå glipp av flere fantastiske titler, samt at flere multiplattform-titler kjørte merkbart bedre på 360.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Spiller alt nesten på min X. 4K HDR baby! Kun eksklusive spill blir spilt på PS4 da X gjør alt ifra en moderat til vesentlig bedre jobb. Og så blir endel spilt på PC når jeg skal litt mer "opp i skjermen for hektisk spilling". 

EDIT: Men nå spiller jeg ikke så fryktelig mye lengre. Ikke like enkelt å få tid med en liten unge  :closedeyes: . Men da setter jeg desto enda mer pris på spill når jeg endelig kan... 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller alt nesten på min X. 4K HDR baby! Kun eksklusive spill blir spilt på PS4 da X gjør alt ifra en moderat til vesentlig bedre jobb. Og så blir endel spilt på PC når jeg skal litt mer "opp i skjermen for hektisk spilling". 

EDIT: Men nå spiller jeg ikke så fryktelig mye lengre. Ikke like enkelt å få tid med en liten unge  :closedeyes: . Men da setter jeg desto enda mer pris på spill når jeg endelig kan... 

Bare vent til du har 2. Da er du så sliten på kvelden at xbox,x ps4 og pc. Er et ork :)

Lenke til kommentar

For egen del var det først når jeg fikk barn at gamingen tok av. Før det var jeg lite hjemme, ute og reiste, party eller jobbet ekstra.

Uansett så tar det ikke lange tiden før man har en veldig interessert liten spill-partner!!

Joda. Elste jenta på 11 spiller xbox.x Minecraft. Read dead og nesten alt som er Hest i. :)

Lenke til kommentar

Det er prinsippet da. En xbox og en plaustation er samme maskinen og pcen min klarer å kjøre spill bedre enn dem begge. Da er det skikkelig surt å må kjøpe en brukt ps4 slim for å spille Horizon ZD. Det blir som å kjøpe en bil for å kjøre i Molde og en annen for Trondheim. Trondheim er Toyota exclusive.

Og det verste av alt er at på lanserings show så presenteres exklusiver som en posetiv ting. Jeg har fremdeles vondt i ræva.

Det gjør jo at å spille Horizon ZD blir en negativ opplevelse.

Lenke til kommentar

Joda i en perfekt verden skulle alle spill fungert på alle plattformer der alle sto fritt til å velge det en ville. Men om en ser på det litt nyansert så ville nok svært mange av de svært gode eksklusive spillene og spill seriene vi har hatt oppigjennom årene aldri sett dagens lys uten den massive backingen av sony, microsoft, nintendo, sega (you name it) i bakhånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...