Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at PS+ var frivillig og at man uansett fikk spille gratis online på PS3 så skulle man tro at Sony klarte å levere en billigere pris nå som alle som skal spille online må betale også? Regner med at det er ganske mange flere millioner kroner i året.

Det er et fint regnestykke om det står på pris ved kjøp av ny konsoll.

XOne: 3990 + 549 (kontroller) + 500 (XBL 1 år, kjøp i butikk) = 5039,-

PS4: 3490 + 549 (kontroller) + 400 (PS+) = 4439,-

Man sparer da 600,- første året ved å velge PS4 fremfor XOne og itillegg 100 kroner i året videre. Nå kan det sies at XBL kan skaffes til 290,- for 13 måneder, men det er vel kun for de som er oppegående når det kommer til å tenke utenfor norske grensen.

Lenke til kommentar

Det koster såpass med XBL i butikk ja. Har vel aldri betalt mer enn 270,- for 13 mnd. tror jeg :p

EDIT: Tror faktisk det nærmer seg utløp av XBL her også, har vært rimelig bortkastet siste året i grunn ettersom BF3 spillingen max failet, horribelt å spille når man er vandt med PC-versjonen gitt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Med tanke på at PS+ var frivillig og at man uansett fikk spille gratis online på PS3 så skulle man tro at Sony klarte å levere en billigere pris nå som alle som skal spille online må betale også? Regner med at det er ganske mange flere millioner kroner i året.

Det er et fint regnestykke om det står på pris ved kjøp av ny konsoll.

XOne: 3990 + 549 (kontroller) + 500 (XBL 1 år, kjøp i butikk) = 5039,-

PS4: 3490 + 549 (kontroller) + 400 (PS+) = 4439,-

Blir ikke Xbox One noe dyrere da man må ha nye batterier som man enten lader opp (ladebatterier fra 199kr på Clas Ohlson) eller kjøpe den play & charge kit til 499kr? :)

Jeg vil nok mest sannsynlig kjøpe den Play & Charge kit for å så slippe vanlige batterier

Lenke til kommentar

Ikke alltid vil jeg si. Det nyeste jeg fikk via PS+ var BF3, Spec Ops The Line, Thomas Was Alone m.m.

Halvt år senere etter Okami HD kom ut ble det og lagt ut på PS+.

Dem som ikke bruker mye penger på spill, det lønner seg å skaffe seg PS+

Både BF3 og Spec Ops er jo over et år gamle nå, førstenevnte nærmer seg toårsdagen. Thomas er indie, og Okami er det nok forholdsvis mange som gikk gjennom på PS2 og Wii. For all del, det kommer nok noe etterhvert, men jeg må si jeg tviler litt på om det vil dukke opp noen større titler før godt inn i 2014. Hvorfor i all verden skulle vi kjøpe spillet om det er gratis på PSN ved lansering?

Lenke til kommentar

Et halvt år etter lansering for Hitman og XCOM er ikke så ille, men det er jo fortsatt noen måneder. Kanskje Sony "dumper" en av sine egen titler på PS+ for å få litt fortgang i sakene, men om ikke ser vi vel først skikkelig valuta for pengene i april eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Er ikke dette stort sett eldre titler? Lurer litt på hvordan dette vil fungere med PS4.

Jeg har hatt psn+ over et år nå og jeg må si at det er verdt pengene.

har fått spill som Red dead redempation, NFS most wanted, little big planet, hitman, sleeping dogs, arkham asylum, cathrine, spec ops the line, infamous 1 & 2, saints row 3, bf3 og mange andre som jeg husker ikke nå.

395 kr for en del gode gratis spill, avatar, themes, automatisk nedlasting og synkronisering av trofeer, 2 (?) gb i cloud save og lavere pris for det meste i psn. det er ikke ille.

Endret av Billon
Lenke til kommentar

Jada, jeg betviler ikke det. Jeg bare lurer på hvor mange fullpris-titler vi vil få gratis på PS+ på lanseringsdagen. Jeg tror ikke det gjaldt for noen av de du nevner.

Ellers får man dem strengt tatt ikke. Med tanke på tidsbegrensningen er vel låner mer passende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...