Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gikk rett inn på ønskelisten min for 2018. PS4-eksklusiv.

Husker det ble snakket litt om det spillet, var det i fjor, eller 2016 tro? :hmm:  Uansett, ble veldig interessert selv om det da bare var på konseptstadiet. Glemte det litt av, men denne videoen gjorde meg enda mer interessert igjen. Håper bare ikke det blir noe online-dritt, og mikrotransaksjonsgalskap i det, slik som de svært mange spill nå til dags har.

Lenke til kommentar

Om du såg videoen, så nei, det er enda ikke bekreftet.

Ja, eg veit. Eg såg filmen i Januar, som han sa i filmen var det ikkje nåke bekrefta da, derfor eg spørte om nåken viste nåke nytt no. Får bare vente, skal ha det i bakhåve hvertfall.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Om du såg videoen, så nei, det er enda ikke bekreftet.

Ja, eg veit. Eg såg filmen i Januar, som han sa i filmen var det ikkje nåke bekrefta da, derfor eg spørte om nåken viste nåke nytt no. Får bare vente, skal ha det i bakhåve hvertfall.

Beklager, jeg misoppfattet når videoen var i fra :) Trodde den var av nyere dato :p

Lenke til kommentar

Problemet er at ting utvikler seg fort og det er et kappløp om markedsandeler og kjøperenes gunst. De som ikke innoverer nye produkter til i markedet forsvinner når bølgen av det generasjonsproduktet de har bygget opp ebber ut. Det lages fremdeles nye spill til Commodore 64, men man kan vel si at markedet for den maskinen er ganske lite nå for tiden.

Lenke til kommentar

Tja, PS4 ser ikkje ut for å slite med salgstalla, så tipper konsollen selger ei stund til. Håper nesten di venter såpass at neste konsoll blir kraftig nok til å kjøre 4k og 120fps griselett sånn ca november 2019 eller 2020. Sjølvsagt med ein 30fps modus for di som blir sjøsjuke eller syns 120fps flimrer for fort forbi. Kommer kanskje fleire TV'er som makter å vise 120fps di neste åra, til ok pris. Det hadde vore konge om eg fekk grunn til å kjøpe både ny konsoll og TV. :)

Lenke til kommentar

120 fps skjer ikke. Aldri. Bare å glemme til ca 2070. Og 4k og 120fps samtidig  kan vel selv ikke du tro på? Finnes det i det hele tatt PCer som klarer å kjøre moderne spill problemfritt i 4k, 120fps?

Du må huske PS5 også vil være en maskin som skal koste maks 4000. Så hardware som klarer enda nyere spill i 4k og 120fps, og samtidig ligger på prisen til en budsjett-PC, vil det noen gang finnes?

Edit: Og er det noen ting PS4 Pro og Xbox One X har vist, så er det at å ha overlegen regnekraft har minimal innvirkning, om du ikke har de interessante spillene klare til å utnytte det.

En annen ting er at PS4 fremdeles selger mer enn noensinne, og mer enn noen annen spillmaskin. Xbox er etterlatt i søla for lenge siden, Switch har fått en god start, men må fortsette å levere absolutt toppnivå for å holde tritt. Så Sony har ingen behov for å stresse, de har alt å tjene på å sørge for at de ikke tar neste skritt for tidlig, og at når de gjør det, så kommer det med skikkelig merkbare forbedringer, og ikke bare ytelsesmessig.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Tenker vi sikter oss inn på 60fps, nok en gang jeg. Spørst jo om det blir normen likevel...får mer eye candy i 30fps :p Må gjerne drøye ny PS4 i 1 år og 2 til for min del. Den selger jo enda svært godt så tror ikke Sony lar seg skremme av One X heller sånn sett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

120 fps er ekstremt optimistisk ja.

Skulle det skje, så ville det nok vært et temmelig sterilt og glissent spill, og det er jo teoretisk ikke umulig selv i dag. Jeg vil gå så langt som å tro, hold your horses, at neste generasjon også vil bære preg av en del 30fps titler, rett og slett fordi grafikk selger.

Forhåpentligvis har denne generasjonen samlet nok gamere som har blitt mer "kresne", slik at utviklere prioriterer 60fps fremfor 30fps på fremtidens konsoller. At utviklerne velger å gjøre det, tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Nå ja, er en god del spill som ser bra ut og kjører 60fps på Pro selv nå, som NieR Automata. Så at det er en 30fps maskin er ikke 100% riktig. Det er alltid opp til utviklerene. En PS5 med mye bedre cpu gjør jo mye mer sannsynlig at en større andel, om ikke majoriteten, av spill kan gå for 60fps som standard, dersom utviklerene ønsker det.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...