Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat begynt selv.. :)

 

Skrev så vidt en liten kommentar om det i "Hva spiller du nå"-tråden, hvor at jeg synes det var veldig vanskelig å komme i gang igjen, etter så lang tid.. Man kommer liksom til et halv-vanskelig område(?) og jeg er akkurat nå helt fersk.. Husker liksom ikke helt de beste våpnene, taktikker og slike ting.. Spillet sitter liksom ikke i fingrene lengre. Hadde level 50 (?) og 100 % på originalen, så har gledet meg litt til å prøve på'n igjen.. Går vel bedre etter hvert! :)

Lenke til kommentar

Det er en kneik å kommer over å bruke spaker som føles som de har mye mindre presisjon enn mus, men spill er som regel greit optimalisert for spaker ved at de har aim assist og mindre krav til presisjon. Spiller faktisk en del spill på PC med kontroller fordi det er greit å ha to analoge kontroller istedet for bare en som man har med mus. I enkelte spill kan du veksle on the fly mellom hva du ønsker å bruke av kontroller og mus alt etter hva du skal gjøre i spillet. UBI har som regel helt greie konsoll-optimaliseringer for kontroller.

Lenke til kommentar

Noen som har spilt Far Cry 5 på ps4? Vurderer å skaffe det, men skeptisk til skytespill på konsoll generelt da jeg foretrekker mus og tastatur der. Har ikke bra nok PC til å ha det, så må evt. kjøpe det på PS4. Ser fett ut da!

Ja har spilt det i 2 dager nå, syns spillet er ikke så gale som de fleste sier. Liker storyen så langt. Men er det verdt å kjøpe nå? Egentlig ikke. 

Lenke til kommentar

Høres digg ut. Synd jeg reiser til Japan når den er ute. Må vente et par uker før jeg kan spille.

 

Senior Systems Designer Anthony Dimento and Lead Level Designer Luis Sanchez talked extensively about God of War’s level design and side content. 

 

 

What we’re doing is that it’s not an open world game but there are hubs, in our instance one big hub where there’s additional content that doesn’t necessarily tie into the main story. It does in certain ways, but it’s more about expanding the world and creating a more immersive experience.

One of the levels for example revolves around a Golem, one of our big rock enemies, and through working on a sidequest we kind of told a little origin story about that enemy which gave him a personality, and it was cool watching this play out and giving him a background while building the world.

In that same quest you’re looking for a dwarf with a green ring, and we knew we were going to have certain upgrades and talismans, things that you can equip that give you perks and bonuses and change your playstyle. Then we’ve taken what we’ve established through narrative and turn that ring into one of those upgradeable items, an item that does something for your gameplay but now actually has a whole narrative background, there’s something meaningful about it rather than just calling it ‘Trinket of Odin’ or whatever. Now it has that backstory established through side content, it means something to you.

The goal is to have the side content not feel any different from the main content and have that same production value Sony Santa Monica is known for. It’s not tacked on, it’s not an afterthought, there’s a whole team dedicated to this and a lot of work went into weaving this together with the rest of the game and making it all feel like one experience.

Exploration became a lot bigger than we originally planned at the onset. I think we were planning to have five to ten hours of additional content and then it became a lot more, there’s a ton of stuff to do.

I love building spaces that wrap around each other. One of my favorite games is Bloodborne, their design is amazing, top-tier. That has been an inspiration for me, a lot of the exploration spaces kind of call back to those games. We have those micro-loops where you’re unlocking paths, unlocking shortcuts, giving them purpose and kind of looping around the space and learning the area.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...