Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Japp, nydelig spill. Helt sikkert et spill som får en litt nostalgisk rosafarge i minnebanken etterpå men definitivt høyt på min "all time" topp 5 liste. Jeg la det bort første 2 timene på PS3, men kjøpe Remastered på PS4 og det var fantastisk.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TLoU er et av de spillene som viser at spill på ingen måte står tilbake for film, men tvert imot kan presentere en sterkere historie enn man finner i de fleste filmer uten at det på noen måte betyr at ikke gameplayet også er prioritert. Spillskapere kan ikke lenger unnskylde seg med at spill handler om gameplay og ikke ansette skikkelige forfattere.

(Forøvrig er det helt overflødig at noen nå påpeker at mange typer spill ikke behøver en sterk historie. Fullt klar over det - har vært i "gamet" siden NESen kom ut.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

TLoU er et av de spillene som viser at spill på ingen måte står tilbake for film, men tvert imot kan presentere en sterkere historie enn man finner i de fleste filmer uten at det på noen måte betyr at ikke gameplayet også er prioritert. Spillskapere kan ikke lenger unnskylde seg med at spill handler om gameplay og ikke ansette skikkelige forfattere.

Veldig enig!

Synes også NieR: Automata i år satte en ny standard for formidling av historie i spill, som gjør det til en unik opplevelse for spill som medium, og kunne ikke blitt presentert bedre i noe annet medium.

Doki Doki Literature Club ga også en opplevelse unik for spillmediet.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det er faktisk overraskende få av det totale antallet solgte maskiner som har PS+ abonnement, litt under halvparten, 26,5 millioner i mars 2017. Nå er det et rimelig høyt antall solgte maskiner også da. Over 20 millioner solg bare i 2017.

Et annet tall som understreker hvor sterkt spillår dette har vært for PlayStations eksklusiver og semi-eksklusiver er attach raten, den steg fra 7,5 spill per konsoll i Januar 2017 (som forøvrig er det høyeste antallet noen konsoll noen gang har hatt) til 9 spill per konsoll nå ved årsskiftet.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg aktiverte PSN+ igjen i oktober kun pga. GT Sport. Kommer nok til å deaktivere det snart igjen. Synes også det er litt weird å måtte betale ekstra for å spille online når man har kjøpt et spill med hovedfokus på multiplayer. Spesielt når det ikke er Sony som står for disse spill serverne.

Jeg er ikke interessert i disse gratis spillene og veldig ofte får jeg heller ikke kjøpt eller lasted de ned i tide. Jeg vil kun ha muligheten til å spille enkelte MP spill.

Jeg hadde forstått det om det var PD som tok 69,- måneden for tilgang til Online racing da de står for spillserverne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i disse gratis spillene og veldig ofte får jeg heller ikke kjøpt eller lasted de ned i tide.

Er enig i det du sier om at det virker veldig rart å måtte betale for å spille et spill som er kun online, når du allerede har betalt for spillet.

Men akkurat dette skjønner jeg ikke helt da, spillene ligger ute i én måned for å plukkes opp og det eneste som kreves av deg er at du går inn på ps store og trykker på kjøp, så ligger spillet tilgjengelig i biblioteket ditt for alltid (så lenge du har et aktivt ps plus-abonnement). Det tar deg ca 1 minutt, det burde du rekke i løpet av 30 dager. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...