Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Har prøvd selv å se film streamet i HD, og det går ikke veldig glatt på 1,5 mbps for å si det sånn. Krever for stor linje. Og nok en gang, er ikke alle som har mulighet til å koble seg på nett med ps4, samt de som har mobilt bredbånd og begrensninger i datamengde. Det jeg reagerer på er at det høres ut som det blir obligatorisk med høyhastighetsnett for å kunne spille PS3-spill, som ikke høres ut som noe sjakktrekk. Men vi får se ;)

 

Nå ble jeg fryktelig negativ her, men hvis du først skal se noe på skjermen, reagere med å trykke, sende data til gaikai, for så å motta bilde av det du nettopp gjorde, vil ikke det bli veldig forsinket fra du trykker på en knapp til det faktisk skjer noe på skjermen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo derfor det er utviklet en egen teknologi. Jeg har ikke testet personlig, så aner ikke noe om hvordan det føles, men det skal funke bra.

 

Og det med båndbredde, så er det et problem som blir mindre og mindre. De fleste har nok mye mer enn 1,5mbps allerede, men jeg vil nå tro at båndbredden til folk vil bli høyere og høyere, og siden Sony brukte såpass mye penger på Gaikai er det nok fremtidsrettet som bare det.

Lenke til kommentar

Selv om det flere steder fortsatt finnes primitve linjer og maksgrenser på nedlastninger så er nok fremtiden ikke langt unna: alt er tilknyttet nett alltid. Trådløs teknologi kommer til å bli billig og tilgjengelig for folk flest ganske snart.

Et eksempel:

forrige helg dro jeg på hyttetur med gutta - vi var 6 stykker i en Multivan og 4 stykker i an Audi A6 bak oss. Han ene i bilen min hadde med seg mobilt bredbånd, strømmen fikk han via 12v-uttaket bak i bilen med en 12v->USB adapter. Baddaboing så hadde vi et rullende bredbånds-hotspot med Wifi og vi kunne koble til laptopper, nettbrett og mobiler. Vennene våre i bilen bak kunne også koble seg til. Samtidig hadde vi Spotify/Youtube (og tidsvise innslag med snuskete filmsnutter - gutter er gutter) i bilen hele veien opp. Om kort tid vil dette være noe alle har uten at det koster all verdens..

 

 

I dag sitter jeg på en 25mbps linje, noe som er helt greit til streaming av film i hd og musikk. For få år siden var dette pervers linjekapasitet, nå er det noe de fleste har. Venner av meg statene har enten eller: Noen har 0,5mbps og kan ikke få mer fart samtidig som de har 10gig max grense pr måned før linja blir halvert (herregud) andre har 300mbps-linjer med null begrensning..

 

Dette er nok siste konsollen som kommer på markedet - neste runde går nok alt på streaming og skylagring.

Lenke til kommentar
Mulig de pusher dette med strømming som et slags kompromiss når det gjelder manglende bakoverkompatibilitet. Dersom ryktene stemmer og PS4 bruker hyllevare, er en nettbasert tjeneste muligens et rimeligere alternativ for dem å enn å inkludere eldre maskinvare i boksen.

 

Eller en måte å suge mer penger ;) Personlig vil jeg heller betale litt mer for PS4 og få med hardwaren som kan spille av de gamle spillene mine, enn å måtte kjøpe spillene på nytt og kjøre dem gjennom nett (som for øvrig er ustabilt hos meg) når jeg allerede har dem i skuffen.

Lenke til kommentar

Jeg tror du kan putte inn spilldisken, også blir spillet registrert på deg. Det kan KUN registreres på 1 konto, ikke flere. Ville vært en enkel løsning både for PS2 og PS3 spill :)

 

Uansett, vi får for all del håpe at PS4 blir annonsert i morgen, hvis ikke kommer det til å bli urolig mange skuffede mennesker der ute!

Lenke til kommentar

Man må nok kjøpe spillene på nytt. Både Sony og Nintendo har jo hatt denne formen for bakoverkompatibilitet både på PSP, PS3, Wii, Wii U og 3DS, og såvidt meg bekjent har de aldri latt spillere registrere allerede eide spill på den måten. Kan ikke helt se hvordan det skulle fungert heller, da platene er masseprodusert, og på ingen måte unike. Dersom Sony skulle implementert et slikt system hadde de nesten måtte finne seg i at hele vennegjengen har alle spillene alle har kjøpt.

Lenke til kommentar

Dette er nok siste konsollen som kommer på markedet - neste runde går nok alt på streaming og skylagring.

 

Håper det blir lenge til neste runde da. Det norske nettet må oppgraderes grundig hvis alt skal streames. Jeg har sjøl en 70/70 linje, men det betyr ikke at jeg faktisk kan benytte meg av full kapasitet til enhver tid. Tilbyderne kalkulerer med at de fleste bare benytter en promille av det de abonnerer på. Streaming av HDTV (Netflix og lignende) har allerede fått tilbyderne til å rope varsko pga økende forbruk (ref. http://www.tu.no/it/2012/10/17/netflix-og-hbo-kan-sprenge-nettkapasiteten)

 

Med forbehold om at jeg egentlig ikke skjønner hva jeg prater om :)

Lenke til kommentar

Merker jeg er litt hyped for i morgen.

 

Jeg har blitt så "gammel" at jeg ikke spiller så mye lenger. Men er allikvel interessert å få høre hva sony avduker i morgen.

 

Tenker også litt mediacenter rettet, og se om det er noe nye snasne greier der.

 

Også spent på om vi må vente helt til jul i år med å få kjøpe den

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det får tilbyderne selv ha kontroll på. Selv om jeg har 25/5 linje er jeg sikker på at snittet mitt er noe slikt som 3/0,1, men med topper som sikkert er opp i mot max.. Uansett så er jeg lite bekymret for akkurat overforbruket til Norge. Dette er ikke en utvikling som eksploderer over natta uavhengig av om PS4 streamer PS3-spill eller ikke.

 

26 timer og 49 minutter igjen til kosestund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...