Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Får Ps4 Atmos ? Synes det drar ut med mye på Sony fronten på standarder

http://developer.dolby.com/News/Enabling_Dolby_Bitstream_Pass-Through_on_Playstation.aspx

1. In Settings -> Sound & Screen -> Audio Output Settings:

Now that we’ve configured the audio output of the PS4, let’s look at the settings that pertain to the Blu-ray player software. First, we need to ensure that we are selecting the correct audio format, and then we need to inspect the Settings menu to confirm that the audio format is set to “Bitstream (Direct)”.

1. Select the Dolby audio format in the audio menu of the Blu-ray
  2. While the Blu-ray is playing...
  3. Check the AVR display to confirm that it is indicating receipt of a Dolby format

Men du har vel en spiller du bruker for film istedenfor konsoll, uansett?

Er vel mer til spill han tenker på. Xbox har en egen Dolby Atmos app som gjør at en får Atmos om en bruker hodeklokker og som fungerer ekstremt bra. Og selvklart til vanlige Atmos høyttaler oppsett. Dette har ikke PS4/Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at god posisjonering av lyd i 3D vanligvis ikke er så veldig prioritert. Ble litt sjokka av hvor mange som bruker den relativt enkle men mye brukte FMOD til lyd. Godt lydbilde er viktig for immersion, men er er jo langt fra alle spill som er avhengig av dette for å fungere rimelig greit.

Lenke til kommentar

Fått en e-post med kvittering fra Paypal vedrørende en betaling til Sony Interactive Entertainment Network Europe Limited på 65 kr (???). Under description er det helt blankt. Jeg aner rett og slett ikke hva dette er. Anyone? Letteste måte å finne ut hva dette er?

Lenke til kommentar

Fått en e-post med kvittering fra Paypal vedrørende en betaling til Sony Interactive Entertainment Network Europe Limited på 65 kr (???). Under description er det helt blankt. Jeg aner rett og slett ikke hva dette er. Anyone? Letteste måte å finne ut hva dette er?

Ville tro du finner det i transaction history. Kan sjekkes på playstationen i seg selv, eller på nett.

https://www.playstation.com/no-no/get-help/help-library/store---transactions/payments---refunds/how-to-check-playstation-store-transactions/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, men jeg har aldri bestilt 1 mnd PS Plus. Sjekket transaksjonshistorikken på de eneste (ganske sikker på det) brukerne jeg har bestilt og betalt noe med, og der står det ingenting om at jeg har betalt 65 kr for noe.

Edit: fant de 65 kronene nå, på en bruker som jeg aktiverte en trial på, for gratis PS Plus.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Men det er vel fremdeles ganske dårlig support, er det ikke? Sju spill eller noe?

Det blir helt klart best i spill som har Atmos lyd. Men det virker med alle spill og forøvrig film selv uten Atmos støtte. Jeg bruker det på PC hele tiden ved headset bruk og det fungerer som ei kule.

Lenke til kommentar

Ok, men jeg har aldri bestilt 1 mnd PS Plus. Sjekket transaksjonshistorikken på de eneste (ganske sikker på det) brukerne jeg har bestilt og betalt noe med, og der står det ingenting om at jeg har betalt 65 kr for noe.

Edit: fant de 65 kronene nå, på en bruker som jeg aktiverte en trial på, for gratis PS Plus.

Mulig det sto da du lagde bruker at hvis ikke du sier opp abb. innen gratisperioden er over, videreføres det til monthly rate automatisk. Regner da med at du kanskje glemte å gjøre dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Assassins Creed Origins?

Ja. Samme greia som alle de andre spillene i serien. Må ærlig innrømme at det spillet mistet alle sjarm etter at jeg begynte med Zelda Breath of the Wild. Det er et skikkelig open world spill. Assassins Creed er for stort og generisk, med alt for repeterende oppdrag.

Stort er ikke alltid best.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta ut penger fra Playstation-lommeboka? Altså overføre til bankkontoen.

Første treff på Google:

https://community.playstation.com/content/pdc/us/en_US/pdc-communities/support/PlayStation-Network-Support.topic.html/how_do_i_take_money-PTCj.html

SEN TERMS OF SERVICE (that you agreed to when you made the account) section 6."SEN wallet and adding funds" says:

(ix)You are not entitled to a refund of funds added to your SEN wallet unless required by law.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta ut penger fra Playstation-lommeboka? Altså overføre til bankkontoen.

Nei! Penger lagt på PS Wallet sier de hver gang at er non-refundable.

Refunderinger for bomkjøp får du som regel også overført til Wallet, og ikke bankkonto. Finnes unntak, men da må du være forberedt på å krangle, ha en sterk sak, og gjerne norsk lovverk bak deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei! Penger lagt på PS Wallet sier de hver gang at er non-refundable.

Refunderinger for bomkjøp får du som regel også overført til Wallet, og ikke bankkonto. Finnes unntak, men da må du være forberedt på å krangle, ha en sterk sak, og gjerne norsk lovverk bak deg.

Ok, takk.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Assassins Creed Origins?

Ja. Samme greia som alle de andre spillene i serien. Må ærlig innrømme at det spillet mistet alle sjarm etter at jeg begynte med Zelda Breath of the Wild. Det er et skikkelig open world spill. Assassins Creed er for stort og generisk, med alt for repeterende oppdrag.

Stort er ikke alltid best.

Enig i at AC er repeterende, men verdenen i zelda botw er også ganske så død. Mulig litt mer variasjon i landskapet men det er langt fra en levende verden. Folka i byene går og står samme plassen konstant. Sideoppdraga er for det meste kjedelige, shrines er copy paste, men divine beasts var bra og det som ledet til dem. Memories greia likte jeg også, samt muligheten til å gå rett for slottet i begynnelsen om du ville.

Lenke til kommentar

Savner en vanskelighetgrad i Wolfenstein 2 mellom den laveste og den nest laveste. Den nest laveste er beinhard i enkelte områder, mens den laveste ikke byr på noe motstand i det hele tatt. Ellers virker det som spillet tar seg opp når man kommer litt uti det. Litt kjedelige omgivelser i begynnelsen, men så fikk jeg servert at post-apokalyptisk Fallout-landskap (uten det kjedelige Fallout-gameplayet!) og nå en sørstatsby styrt av Ku Klux Klan. Det virker lovende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...