Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Det merker jeg ikke noe til på min 65"B7 OLED når jeg sammenligner UHD-plater mellom XBOX og stand alone UHD-spillere.

Men hvis en ikke har kontroll på innstillingene sine kan en helt sikkert oppleve forskjeller i bildekvalitet fra samme kilde.

Jeg har ikke Xbox men stoler på en som jobber med dette daglig. Kanskje ikke noe average joe legger merke til men.

Ikke sett noe til color banding på min LG C7 og har gjort en hel rekke tester.

Ser der ja. Det vil jeg gi dere helt rett i.

Har ikke merket det selv når jeg har testet filmer. Men jeg har ikke slike test-mønstre (test patterns), og heller ikke 2 skjermer og 2 like disker på prøve med samtidig.

Så den tiden jeg bruker på å skifte spiller og plate gjør nok at jeg "glemmer" det nøyaktige bildet, og ikke ser forskjell.

Men det er jo rimelig tydelig i den videoen du lenker til.

Det jeg stort sett har lett etter er sjatteringer (color banding), og der synes jeg det blir like mye/lite banding med XBOX og de spillerne jeg har prøvd opp mot.

Men slik videoen forklarer det, så kødder faktisk XBOX til signalet, ved å konertere til RGB, og ikke helt korrekt.

Hvis Microsoft har interesse av det, (håper de har), bør der være lett å slippe en oppdatering som ikke gjør denne konverteringen.

I stand corrected.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avean og Samco:

Takk for gode tips ift. UHD avspilling og 4K HDR TV.

Da blir det definitivt ikke noen Xbox på meg men heller en billig dedikert UHD spiller om jeg kommer til å kjøpe UHD plater. Hvordan er dette via ymse streaming?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Problem jeg ikke finner ut av:

Sønn har barnekonto på PS4, med begrensning på PEGI 12.
Han får ikke spilt Garden Warfare 2. (Pegi 7).
Selve spillet skriver:

"You are too young or don't have the correct permissions to access online features."

PS4 skriver samtidig:

Playstation Network-funksjonene i dette programmet er utilgjengelige på grunn av aldersbegrensning.

Han har fått alle online tillatelser.
Han kan spille Rocket League og Minecraft online med chat. Alt funker.

Til og med prøvd å jusse opp PEGI til 16 for han, og da klarer han fint å starte Horizon Zero Dawn.
Men selv med tillatelse til PEGI 18, får han ikke spille Garden Warfare 2.

Noen som vet hva som er gale?

Lenke til kommentar

Ah, da så. Du kan fremdeles gjøre det, men da må dere sette hverandres PS4 som primary. Du setter din brors PS4 som din primære, og han setter din PS4 som sin primære. Da kan dere spille hverandres PS4, litt sånn gråsone game-sharing. ;) Eneste ulempen er at du da hele tiden må være logget på nett på din egen maskin mens du spiller. Du kan ikke spille spillene dine offline.

Lenke til kommentar

Ah, da så. Du kan fremdeles gjøre det, men da må dere sette hverandres PS4 som primary. Du setter din brors PS4 som din primære, og han setter din PS4 som sin primære. Da kan dere spille hverandres PS4, litt sånn gråsone game-sharing. ;) Eneste ulempen er at du da hele tiden må være logget på nett på din egen maskin mens du spiller. Du kan ikke spille spillene dine offline.

okei :) takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...