...... Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Artig at PS4 og Xbox feiler i hver sin ende. PS4 sliter tydeligvis med blu-ray og mangler uhd-dvd eller whatever, mens Xbox har dette men ingen spill å spille. Begge satser litt for hardt på hver sin ting og blir et ukomplett produkt for mange. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Kan noen fortelle meg hvorfor PS4-blu-rayen er så syyyykt elendig?? Har det kommet en ny patch til PS4 som har totalt ødelagt drevet eller noe? Skulle se Arrival på blu-ray igår, og kom ikke på at XO hadde blu-ray, så prøvde først å se filmen på PS4-en, men bildet var helt villt dårlig med syk etterslep, trodde først det var tv-n som hadde klikka, stilte at og fram på innstillinger.. men så tenkte jeg siste mulighet prøve å spille filmen på XO, og der funkte den strålende uten noe etterslep på bildet. Så... whats up? Hvis du har nyere tv med 4K og HDR så anbefaler jeg å kjøpe dedikert spiller. Xbox One X og PS4 klarer ikke å gi samme bildekvalitet som en dedikert spiller kan. Har faktisk en ganske utdatert tv kjøpt for 6-7år siden, og jeg er ganske sikker på at jeg har brukt blu-ray-spilleren på PS4 før uten problemer, men igår var det helt forferdelig, og det var merkbart mye bedre bare ved å skifte til blu-ray-spilleren i XO.. det som var så rart. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Mest sannsynlig bruker du 2 forskjellige HDMI-innganger på din tv. 1 til PS4 og 1 til Xbox.Og så er noen innstillinger på den inngangen PS4 er tilkoblet, satt feil opp.Brukte selv PS4 til Blu-Ray i går, og ingen ting å utsette på det. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Kan noen fortelle meg hvorfor PS4-blu-rayen er så syyyykt elendig?? Har det kommet en ny patch til PS4 som har totalt ødelagt drevet eller noe? Skulle se Arrival på blu-ray igår, og kom ikke på at XO hadde blu-ray, så prøvde først å se filmen på PS4-en, men bildet var helt villt dårlig med syk etterslep, trodde først det var tv-n som hadde klikka, stilte at og fram på innstillinger.. men så tenkte jeg siste mulighet prøve å spille filmen på XO, og der funkte den strålende uten noe etterslep på bildet. Så... whats up? Hvis du har nyere tv med 4K og HDR så anbefaler jeg å kjøpe dedikert spiller. Xbox One X og PS4 klarer ikke å gi samme bildekvalitet som en dedikert spiller kan. Helt enig med den. Det er vel der de lærde strides. En spiller som skal lese 1 og 0 fra en plate, og videreformidle de tallene urørt, bør ikke har noen forskjell i kvalitet. Med mindre spilleren endrer på verdiene, rekkefølgen eller noe slikt. Noe som egentlig ikke skal skje. Selv synes jeg konsoller med riktige innstillinger på konsoll så vel som tv/projektor, viser like godt bilde som en dedikert spiller. Men konsollene støyer mer, mangler kanskje noen egenskaper, og er mer tungvindt i bruk. Fra AVForums.com angående spillere: As we have said on numerous occasions, unless the player is applying some back door processing, all players outputting a digital signal over a digital connection have to be identical. How can two players read the same set of ones and zeros and yet somehow one of the players has more detail, depth, pop, black level or insight (whatever that means) – that's clearly absurd. Endret 21. desember 2017 av Tor Rasmussen 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Mest sannsynlig bruker du 2 forskjellige HDMI-innganger på din tv. 1 til PS4 og 1 til Xbox. Og så er noen innstillinger på den inngangen PS4 er tilkoblet, satt feil opp. Brukte selv PS4 til Blu-Ray i går, og ingen ting å utsette på det. Kan godt hende, har tidligere hatt trøbbel med en av hdmi-portene på tv-en min også, men bildet er skarpt på PS4-en. Har ikke noen problemer når jeg spiller da. Lenke til kommentar
brrrm Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Noen andre som har problemer med GTA Online? Hver gang jeg starter opp spillet så kommer jeg bare rett til startmeny der jeg må stille inn bilde på spillet også går det direkte til singleplayer, ingen mulighet for å komme på Online delen enda jeg har save filen på maskinen. Spilt online delen helt siden spillet kom på PS4, har vært sånn her i 2 uker nå. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Kan noen fortelle meg hvorfor PS4-blu-rayen er så syyyykt elendig?? Har det kommet en ny patch til PS4 som har totalt ødelagt drevet eller noe? Skulle se Arrival på blu-ray igår, og kom ikke på at XO hadde blu-ray, så prøvde først å se filmen på PS4-en, men bildet var helt villt dårlig med syk etterslep, trodde først det var tv-n som hadde klikka, stilte at og fram på innstillinger.. men så tenkte jeg siste mulighet prøve å spille filmen på XO, og der funkte den strålende uten noe etterslep på bildet. Så... whats up? Hvis du har nyere tv med 4K og HDR så anbefaler jeg å kjøpe dedikert spiller. Xbox One X og PS4 klarer ikke å gi samme bildekvalitet som en dedikert spiller kan. Helt enig med den. Det er vel der de lærde strides.En spiller som skal lese 1 og 0 fra en plate, og videreformidle de tallene urørt, bør ikke har noen forskjell i kvalitet. Med mindre spilleren endrer på verdiene, rekkefølgen eller noe slikt. Noe som egentlig ikke skal skje. Selv synes jeg konsoller med riktige innstillinger på konsoll så vel som tv/projektor, viser like godt bilde som en dedikert spiller. Men konsollene støyer mer, mangler kanskje noen egenskaper, og er mer tungvindt i bruk. Fra AVForums.com angående spillere: As we have said on numerous occasions, unless the player is applying some back door processing, all players outputting a digital signal over a digital connection have to be identical. How can two players read the same set of ones and zeros and yet somehow one of the players has more detail, depth, pop, black level or insight (whatever that means) – that's clearly absurd. I teorien ja men AVF Test av Cambridge sin UHD spiller er en god lesing. Spilleren var ikke helt referanse men etter feedback til Cambridge ble spilleren software optatert med et positivt resultat. Så 1-0 er bare endel av signal prossesering som faktisk kan være store forskjeller på. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) I teorien ja men AVF Test av Cambridge sin UHD spiller er en god lesing. Spilleren var ikke helt referanse men etter feedback til Cambridge ble spilleren software optatert med et positivt resultat. Så 1-0 er bare endel av signal prossesering som faktisk kan være store forskjeller på. Det er jo det jeg skriver. Hvis de ikke kødder med signalstrømmen, så er det samme 1-0 som kommer ut av alle spillere. Men er kjent med at diverse produsenter (Oppo, Panasonic) "kødder" med signalstrømmen og "forbedrer" den. Noen liker det, men for oss (meg), purister, som vil ha en ren signalkjede, er ikke dette noe vi ønsker. Så når Cambridge har oppdatert spilleren, er det godt mulig de har "skrudd av" det som forandret 1-0. Eventuelt skrudd på noe, som gir "enhanced" bilde. Typisk kunstig skarphet, booste farger/kontrast eller what not. Endret 21. desember 2017 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Mest sannsynlig bruker du 2 forskjellige HDMI-innganger på din tv. 1 til PS4 og 1 til Xbox. Og så er noen innstillinger på den inngangen PS4 er tilkoblet, satt feil opp. Brukte selv PS4 til Blu-Ray i går, og ingen ting å utsette på det. Kan godt hende, har tidligere hatt trøbbel med en av hdmi-portene på tv-en min også, men bildet er skarpt på PS4-en. Har ikke noen problemer når jeg spiller da. Hva skjer hvis du bytter om kabelen/porten, slik at PS4 nå går inn i den inngangen på tv som Xbox går i? Samme resultat = en innstilling i PS4 er feil. Bedre bilde = en innstilling på tv-ens HDMI-inngang er feil. Lenke til kommentar
samco Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Update på Grand Turisimo flere biler, jule bilder og racing cuper i campaign mode. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Update på Grand Turisimo flere biler, jule bilder og racing cuper i campaign mode. Har det blitt noen singel player ennå. Lenke til kommentar
samco Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Update på Grand Turisimo flere biler, jule bilder og racing cuper i campaign mode. Har det blitt noen singel player ennå. Ja tror det har ikke prøvd modusen enda. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Hvilke spill anbefaler dere om man har en PS4 Pro men 2K skjerm? Tenker da på de som løfter spillet selv på 2K. EDIT:GT Campaign er på plass ja. Endret 23. desember 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Horizon Zero DawnTitanFall 2Lost LegacyUncharted 4 Lenke til kommentar
New77Era Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Horizon Zero Dawn TitanFall 2 Lost Legacy Uncharted 4 Titanfall er på januarsalg, du anbefaler det altså? vurderer å kjøpe det og teste ut Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Titanfall2 har jo ekstremt bra anmeldelser. Ligger på 89 på Metacritic. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Ble skuffet over singleplayer selv. For all del, ikke dårlig, jeg koste meg, men BAM og det var ferdig. Spilte aldri multiplayer. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Rart. Siden det er enspiller delen som skal visstnok være noe av det bedre i 2017.. Ikke spilt det selv enda så det gjenstår å se om det stemmer for min del.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Hvordan er det 5'te uncharted spillet opp mot de andre?? har spillt alle 4 og er nå på siste kapittel. utrolig spill med en utrolig dialog Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Rart. Siden det er enspiller delen som skal visstnok være noe av det bedre i 2017.. Ikke spilt det selv enda så det gjenstår å se om det stemmer for min del.. Er vel det korteste AAA-spillet jeg har spilt. Til gjengjeld så rushet jeg det nok også litt, siden jeg begynte å bli litt stressed med tanke på at jeg skulle flytte til andre siden av jorda en ukes tid etter. Men brukte vel ca. fem timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå