Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Er merkelig hvordan du alltid er så "uheldig" med PlayStation maskinene dine Samco. :wee:

Har vel høyere krav en de fleste.... fikk bestilt meg Pad stick grips så det går å få spilt GT uten og skli av stikkene i svingene.Utrolig irriterende glatt overflate har null følelse av kontroll med dualshock.

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bruker jeg nesten ikke min PS4Pro lengere da jeg er på XboxOneX når jeg surrer med konsoll. Men X er jo helt håpløs å navigere med. Treg å jævlig med virvar av menyer og undermenyer. PS4 er milevis foran XBO på navigering rundt på konsollen. Ganske mye raskere og veeeeeesentlig mer stabil. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt problemer med at X har stabilitets problemer under helt basisk bruk...

Er vel noe bra som har kommet ut av disse kjedelige stabilitets oppdateringene til PS4... :D

EDIT: Og så er det jo litt artig at Samco pirker på HDR i GTSport. Et spill som ifølge Digital Foundry er bransjeledende bra... Men da igjen så er jo PlayStation en konsoll for barn..haha.

https://www.youtube.com/watch?v=FDkWwX3Id98

Synes sort i GT er litt elevated til grå i natt races. Noe jeg skal se mere på med test patterns fra Ps4 om det er et hdmi signal problem fra pro.Når jeg får tid. Noe er ivertfall galt.

Sleit sist med last of Us black crush skygge detaljer fra Pro dette er helt motsatt.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Sleit sist med last of Us black crush skygge detaljer fra Pro dette er helt motsatt.

Når jeg spilte igjennom en høvelig patchet versjon av Last of Us på PS4 la jeg merke til èn feil og det var en bi-karakter som gikk med føttene under bakkenivå. Greia er at en kan finpusse på spill til krampa tar en, men det er ikke verdt det. En plass må en bare sette strek og kjøre release. Man gjør som regel lurt i å ikke kjøpe blodferske spill, men la dem rette i alle fall det verste barnesykdommene først.

Lenke til kommentar

Rgb ut klipper sort det er helt feil styr unda den hdmi setting er helt feil å bruke.

YUV420 klipper litt men mye bedre så den er nok den som må brukes på Pro

Attomatic klipper sorte detaljer oxo ... synes det så litt feil ut ikke noe rart herregud.

Bruk YUV420 helt klart.

Endret av samco
Lenke til kommentar

PS3 er faktisk en bedre mediespiller enn PS4. Tror de justerte ned på mulighetene p.g.a at de målte så mye piratbruk på PS3, og Sony gir jo ut ting kommersielt på mediefronten. Husker også at jeg endte opp med å kalibrere med Xbox 360 da PS4 ikke ville spille av HD på DVD.

Tviler på PS4 klipper hvis ting er optimalt justert for PS4 på TV. Har du kalibrert TV for Rec. 709 RGB så forventer TV'en din RGB 16 for sort og da vil 0 klippe.

Lenke til kommentar

Sikkert den første her som har lagt merke til feilen .... wola mye bedre bilde gutter og jenter takket være meg..

Auto recomended må le ... takk Sony for den

Tok over 27700 poster og en Xbox bruker 10 sekunder å se noe var feil ;) herlig

Larzen host host ingen takke kort trengs for min del.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Er merkelig hvordan du alltid er så "uheldig" med PlayStation maskinene dine Samco. :wee:

Har vel høyere krav en de fleste.... fikk bestilt meg Pad stick grips så det går å få spilt GT uten og skli av stikkene i svingene.Utrolig irriterende glatt overflate har null følelse av kontroll med dualshock.

Har ikke lest alle innleggene dine for det var rene spam rekken. Jeg har ingen 4K TV med HDR så det kan være derfor jeg ikke opplever display problematikken du nevner. Har dog en 10bit wide gamut 4Kish skjerm som gir rimelig bra kvalitet på full-rgb.

Hvis du ikke klarer å spille GTS med DS4 uten å skli av stikkene så er nok det en personlig greie som skaper det problemet for deg. En helt annen ting som gjelder både PS og XB kontrollere er at skaftet er litt kort til  best mulig kontroll derfor kjøper de fleste forlengere som de monterer for mye bruk i bilspill.

En grei fiks for å få litt bedre granulering.

Men når det er sagt så har du nok ikke spilt GTS mye for jeg har spilt til lvl31 med DS4 og med Motion Steering og right analogue som manuell sekvensiell giring - det er rått bra.

Motion Steering er bare helt fantastisk bra med DS4 og GTS, det overasket meg og noen tusen reddit brukere ganske heftig.

Men ingenting slår ratt og pedaler, derfor bruker jeg nå kun mitt eldgamle men fult dugende G25. Å spille et bilspill i timesvis med håndkontroll blir bare slitsomt uansett kontroller.

Å bruke rigth analogue som manuell sekvensiell giring var noe jeg fikk tips om på Forza7 men det ble med rett over på GTS fom. Open Beta.

Forza7 ble spilt kun til GTS kom, for et rot.

EDIT:

Ift. USB og forlenger. Ja det er mange merkelige minnepinner der ute som ikke funker selv i OEM Desktop'er ;). Ellers hadde du nok klart deg med en av disse standard USB forlengerne som man får kastet etter seg når man kjøper noe med USB port eller kabel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har spillt hver dag siden ps4release, har fortsatt til gode å skli av stikkene

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor PS4-blu-rayen er så syyyykt elendig?? Har det kommet en ny patch til PS4 som har totalt ødelagt drevet eller noe? Skulle se Arrival på blu-ray igår, og kom ikke på at XO hadde blu-ray, så prøvde først å se filmen på PS4-en, men bildet var helt villt dårlig med syk etterslep, trodde først det var tv-n som hadde klikka, stilte at og fram på innstillinger.. men så tenkte jeg siste mulighet prøve å spille filmen på XO, og der funkte den strålende uten noe etterslep på bildet. Så... whats up?

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor PS4-blu-rayen er så syyyykt elendig?? Har det kommet en ny patch til PS4 som har totalt ødelagt drevet eller noe? Skulle se Arrival på blu-ray igår, og kom ikke på at XO hadde blu-ray, så prøvde først å se filmen på PS4-en, men bildet var helt villt dårlig med syk etterslep, trodde først det var tv-n som hadde klikka, stilte at og fram på innstillinger.. men så tenkte jeg siste mulighet prøve å spille filmen på XO, og der funkte den strålende uten noe etterslep på bildet. Så... whats up?

Hvis du har nyere tv med 4K og HDR så anbefaler jeg å kjøpe dedikert spiller. Xbox One X og PS4 klarer ikke å gi samme bildekvalitet som en dedikert spiller kan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har nyere tv med 4K og HDR så anbefaler jeg å kjøpe dedikert spiller. Xbox One X og PS4 klarer ikke å gi samme bildekvalitet som en dedikert spiller kan.

Helt enig med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...