samco Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Gir Ps4 Pro en sjangse nummer 3..... plukka opp en Grand Turisimo pakke. Blir dypt evaluert i løpet av de neste dagene ...... 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Ligger vel på Finn.no før helgen tenker jeg : p Men med det tredje kan de skje, har selv valgt å beholde min tredje Xbox One, selv om den i grunn bare står der å skiller seg ut i hvitt Har håp om god Xbox Originals støtte etter hvert Endret 18. desember 2017 av Mala 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Min Xbox One har vel det siste årene ene og alene blitt brukt til Rare Replay og intet annet, men igjen så er den spillpakka der nesten verdt å eie en konsoll for alene. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Gir Ps4 Pro en sjangse nummer 3..... plukka opp en Grand Turisimo pakke. Blir dypt evaluert i løpet av de neste dagene ...... Blir litt som å dypt evaluere en McDonalds burger...samme med X. Relative billige leketøy om en vil se pene bilder på sitt nye 4K HDR TV. Med presisjon på bilder. Stillbilder. Da er det klart som fy i mange spill. Men som dessverre i 9 av 10 spill blir til grøt pga 30 fps når du begynner å spille. Mange konge spill ute og på vei til PS4/PS4Pro da i det minste. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 4K oppløsning til monitor er vel mer verdt oppgraderingen enn for TV. Selv 720P på PS3 går greit for min del så lenge en ikke sitter klint inn i TV'en. Merker jo selvfølgelig hoppet opp til 1080 på PS4, men man skal ha temmelig falkeblikk før 4K er verdt det for oppløsningen. En merker vel mer til HDR enn oppløsning. Nå er jo checkerboard-teknikken en mellomting til ekte 4K og som man knapt merker med sittedistansen til TV, men jeg vil heller ha bra flyt i bilde på 1080 panel heller enn treg oppdatering på 4K. Jeg justerer gjerne ned oppløsningen på PC-spillene for å oppnå bedre flyt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Litt hands on Grand turisimo på pro .... helt ok spill ikke helt i Forza 7 sin classe men helt innafor. HDR på GT er helt sykt bright ler godt i natt løp , har ikke spilt Forza 7 på Sony A1 enda kun Lg G6n men tror GT har mye lysere HDR detaljer som første inntrykk. GT er mastret opp til 10 000 nits så det blir morro om 30 år Endret 19. desember 2017 av samco Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Ellers er jo Psn sine menyer fortsatt helt håpløse mot Xbox one sine. Store er bare et stort rot på Psn. Om Ps4 har bakgrunn nedlasting så finner jeg ikke menyen i rotet. Pluss er innlogging til Psn som erl lyn kjapp. Må få bestilt stick grips til dualshock kontrolleren har null kontroll med slippery sticks. Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 En system freezup måtte trekke ut strøm kabelen fikk da en advarsel på det skal man ikke gjøre og hele greia bootet opp i en 560p system modus. Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Ikke mye valg når det var null respons med power knappen. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Er merkelig hvordan du alltid er så "uheldig" med PlayStation maskinene dine Samco. 5 Lenke til kommentar
...... Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 PlayStation 4 UI er langt fra perfekt, men det er lysår fremfor Xbox. Skulle ønske konsollene hadde mer fokus på brukertilpasning. La oss sortere ting slik vi vil, og ikke nødvendigvis la alt være mange firkanter man må scrolle seg rundt med frustrerende menyer og undermenyer. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) PS4 har i det minste hatt en tilnærming av kjent GUI for brukeren i ganske mange år nå, med forbedringer og optimalisering (kanskje ikke så mye fleksibilitet riktignok) Xbox har jo vært ett helvetes rot, mangel på fokus og egentlig så har det virker det ikke som MS selv har vist hva de skulle gjøre her pga. Fullstendig skakkjørt fokus og grunnstruktur fra før lansering av. Akkurat dette liker jeg med Switch, her er det spill som gjelder og alt er så enkelt og idiotsikkert at man nesten syns det er for tynt Endret 20. desember 2017 av Mala Lenke til kommentar
...... Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hehe, ja det er rart at Switch som egentlig er ganske perfekt med tanke på UI (enkelt, fokusert og veldig minimalistisk) likevel føles tynt. Vi er blitt så vant til at UI på konsoll skal være så rotete og uoversiktlig at når Nintendo toner alt ned føles det feil. Selv om deres tilnærming er den beste. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Nå bruker jeg nesten ikke min PS4Pro lengere da jeg er på XboxOneX når jeg surrer med konsoll. Men X er jo helt håpløs å navigere med. Treg å jævlig med virvar av menyer og undermenyer. PS4 er milevis foran XBO på navigering rundt på konsollen. Ganske mye raskere og veeeeeesentlig mer stabil. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt problemer med at X har stabilitets problemer under helt basisk bruk... Er vel noe bra som har kommet ut av disse kjedelige stabilitets oppdateringene til PS4... EDIT: Og så er det jo litt artig at Samco pirker på HDR i GTSport. Et spill som ifølge Digital Foundry er bransjeledende bra... Men da igjen så er jo PlayStation en konsoll for barn..haha. Endret 20. desember 2017 av LarZen 1 Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Men da igjen så er jo PlayStation en konsoll for barn..haha. Ikke glem fanboys/sauer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) PlayStation 4 UI er langt fra perfekt, men det er lysår fremfor Xbox. Skulle ønske konsollene hadde mer fokus på brukertilpasning. La oss sortere ting slik vi vil, og ikke nødvendigvis la alt være mange firkanter man må scrolle seg rundt med frustrerende menyer og undermenyer. Det er jeg faktisk sterkt uenig i, siste iterasjon av Xbox One sin "desktop" har så mye mer muligheter for brukertilpasning kontra Playstationen min at det er helt latterlig. Xbox One har også alltid hatt de 5 siste brukte spill/applikasjonene tilgjengelig umiddelbart ved et trykk på Xbox knappen. Har brukt PS4 til spill og Xbox'en til mediasenter, men i det siste har jeg kun hatt PS4'en der jeg bor, og nå som den skal tilfredsstille flere behov enn et spill om gangen, har det blitt veldig klart for meg hvilken begrensinger UI til PS4 har. Enn kan si mye bra om PS4, men at UI er lysår foran Xbox er bare tøv, da har man rett og slett ikke brukt Xbox sitt nok. Endret 20. desember 2017 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hva hjelper det å flytte på noen fliser når resten er fortsatt et rot på X? Og ikke bare et rot. Men tregt og fortsatt fult av stabiliteten problemer. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) PlayStation 4 UI er langt fra perfekt, men det er lysår fremfor Xbox. Skulle ønske konsollene hadde mer fokus på brukertilpasning. La oss sortere ting slik vi vil, og ikke nødvendigvis la alt være mange firkanter man må scrolle seg rundt med frustrerende menyer og undermenyer. Det er jeg faktisk sterkt uenig i, siste iterasjon av Xbox One sin "desktop" har så mye mer muligheter for brukertilpasning kontra Playstationen min at det er helt latterlig.Xbox One har også alltid hatt de 5 siste brukte spill/applikasjonene tilgjengelig umiddelbart ved et trykk på Xbox knappen. Har brukt PS4 til spill og Xbox'en til mediasenter, men i det siste har jeg kun hatt PS4'en der jeg bor, og nå som den skal tilfredsstille flere behov enn et spill om gangen, har det blitt veldig klart for meg hvilken begrensinger UI til PS4 har. Enn kan si mye bra om PS4, men at UI er lysår foran Xbox er bare tøv, da har man rett og slett ikke brukt Xbox sitt nok. Her hiver jeg meg på en +1. Etter siste storoppdatering på Xbox one vil jeg si at Xbox tok igjen ps4 på UI. Tilpasningsmulighetene og stabiliteten ble milevis bedre. Den lille menyen man får servert ved et trykk på Xbox logoen var og en kjærkommen sak. Syns ps4 sin UI har stått litt lenge på stedet hvil nå. Greit nok, vi fikk mapper, men det er det altså... Og hvis man tror tilpasningene av hjemskjermen fortsatt bare er fliser så har man ikke prøvd den nye UIen. Syns disse egne dedikerte sidene for spillene man spiller (hvor man selv tilpasser hvilke spill som skal vises) virkelig løftet opplevelsen med oppdateringer av DLC, ting fra twitch, rangeringer og hvordan venner ligger an i spillet gjorde det mye mer oversiktlig. Endret 20. desember 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Syns ps4 sin UI har stått litt lenge på stedet hvil nå. Greit nok, vi fikk mapper, men det er det altså... "Don't fix it, if it ain't broke" er det noe som heter. Det er ikke bra å endre på ting hele tiden heller, så fort folk har blitt vant til noe, så endres det. Sånt blir det misnøye av. Har vært mange små endringer på PS4 UI også, mye nyttig, men også av og til litt for mye synes jeg. Tok en titt på Xbox1 UI som kom i høst, vet ikke om det har kommet noe nytt etter det. Kan være enig i at det var et par elementer PlayStation kunne hente inspirasjon fra, som tilgangen til bibliotek, enkelte funksjoner mer i hurtigmenyen, men det meste er jo funksjoner PS også har, og etter min mening på en mer stilren måte. Største problemet mitt med denne Xbox UI er utseendet. Det er ufattelig stygt og påtrengende. Overalt, nesten i alle menyer du går inn i, så bombarderes du med informasjon, "forslag" og reklame. Håper virkelig det går an å filtrere dette, for ut fra det jeg så, så bombarderes du rett i fleisen med dette. Den dedikerte siden for info om spill var en interessant vri da, noe sånt kunne jeg venne meg til. Må se litt nærmere hvordan den fungerer først. All den informajonen får man jo på PS4 også, fra forskjellige steder da, men kanskje en slik dedikert løsning kan være bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå