Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Hadde ikke Sony hatt så ekstremt gode eksklusive titler som de har så hadde de virkelig slitt mot Microsoft og Xbox etter min mening.

Men nå er det jo nettopp det som gjør at PlayStation selger best, mens Xbox har blitt en slags underdog. PS har en håndfull meget sterke og særdeles populære eksklusiver. Xbox har vel ingen eksklusiver igjen i det hele tatt siden alt også kommer på PC.

Naughty Dog, Guerilla Games osv. er etter min mening altfor trofaste til en gammel eksluderende forretningsmodell (pga. Sony bondage).

De er i bunn og grunn eid av Sony. Det er en forskjell. Tror du de kunne lagd spill som The Last of Us og Horizon uten den finansielle støtten fra Sony?

Det blir det samme som å si at Moon Studios eller Turn 10 skal gi seg med Microsoft bondage.

Jeg forstår at eksklusive spill er irriterende for spilleren, og i en ideell verden hadde kanskje alle spill kommet på alle plattformer. Men sånn fungerer ikke business, selskapene må ha noe som selger maskinene deres. Hadde alt vært overalt hadde det kanskje ikke vært plass til 3 spillkonsoller på markedet. Kanskje ingen. Og det er nettopp det som er Xbox sitt problem per i dag. Har du en ok gaming-PC så er det ingen grunn til å kjøpe en Xbox. Derimot vil du kanskje ha en PS4 eller Switch, fordi disse har noe du ikke allerede får på PC.

Men en diskusjon for en annen tråd og tid.

Er da ikke ukjent at de er eid av Sony?

Tviler på at konsollene ikke hadde funnets om man kunne spilt de ekslusive titlene på PC. Jeg tror du undervurderer størrelsen på det rene konsollmarkedet kraftig. Altså de som ikke på noen måte ønsker å spille på PC eller sørge for å ha en PC som stadig kan spille nye titler.

Microsoft hadde aldri i verden tur å gå den veien om de ikke var overbevist om det samme og de har nok gjort litt mer enn å synse om temaet. Microsoft har riktignok fordelen av å eie plattformen også på PC, men de ville neppe ønsket å avlive Xbox på den måten. De har nok heller tvert i mot skaffet seg en større kundegruppe på spillene det gjelder.

Men en diskusjon for en annen tråd og tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mulig jeg som er stokk dum, men går det ikke an å "feste" applikasjoner på menyen til PS4?

Tror ikke det. Går heller ikke an å fjerne all bloatware annet enn å legge de i en mappe for seg selv.

Har trykket igjennom alt av menyer og googlet for å finne noe svar, men fant ikke noe fornuftig.

Trøttende å måtte finne mappen "TV og Video", så bla helt til høyre for å så starte Plex.

Ikke veldig intuitivt, akkurat der foretrekker jeg grensesnittet på Xbox min.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Crash Bandicoot trilogien. Satte i gang nedlasting, noe som (som vanlig for meg) egentlig gikk ganske fort. Når jeg derimot hadde lastet ned de første 10 GB-ene for å spille enern så droppa nedlastingshastigheten helt ekstremt på de neste 13. Jeg ville jo egentlig spiller toern, og nå ber den meg venter 3 timer på de neste 13GB-ene. De første 10 gikk på rett over 10 minutt.

Er det vanlig?

edit: er koblet til med kabel

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Fallout 4 GOTY her. Og herregud, Far Harbor DLCen kjører dårligere enn noe annet jeg har spilt på konsoll. Noe som er noe dritt, da den ellers er dritkult.

Har du oppdatert spillet? Jeg mener Far Harbor ble litt bedre etter en oppdatering som kom noen uker etter, men det kjørte fremdeles tregt og hakkete i forhold til main game.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kjøpte meg Fallout 4 GOTY her. Og herregud, Far Harbor DLCen kjører dårligere enn noe annet jeg har spilt på konsoll. Noe som er noe dritt, da den ellers er dritkult.

du har ikke spilt Just Cause 3 på ps4 skjønner jeg...

Lenke til kommentar

Har spilt Just Cause 3, og det var en sann glede i forhold.

Leste at Bethesda fikset det ved å fjerne tåka, men så har de lagt til jævelskapen igjen når de patchet spillet for Pro. Synd man ikke har mulighet til å velge hvilken patch versjon man vil installere.

Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

Mulig jeg som er stokk dum, men går det ikke an å "feste" applikasjoner på menyen til PS4?

Tror ikke det. Går heller ikke an å fjerne all bloatware annet enn å legge de i en mappe for seg selv.

Har trykket igjennom alt av menyer og googlet for å finne noe svar, men fant ikke noe fornuftig.

Trøttende å måtte finne mappen "TV og Video", så bla helt til høyre for å så starte Plex.

Ikke veldig intuitivt, akkurat der foretrekker jeg grensesnittet på Xbox min.

Mener du kan flytte apper innad i en mappe? Så da kan du iallfall flytte Plex helt til venstre i TV-mappa, så blir det iallfall LITT bedre. Mulig jeg husker feil. Lenge siden jeg "organiserte" menyen min.

Lenke til kommentar

Utrolig egentlig at Fallout 4 som ser ut som et PS3-spill kjører så elendig på PS4. Det kjører dårlig på PC også. Bethesda MÅ lage en ny engine fra scratch til neste spill.

Det triste er at etter alt å dømme må de ikke det. Spillene selger jo fortsatt som varmt hvetebrød. Kanskje hvis en reell konkurrent kom på banen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg likte vanilla FO4 jeg :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r: Spiller det faktisk fremdeles med noen få våpen og gameplay tweaks mods  Og jeg ser frem til neste spill i serien :w00t: 

Lenke til kommentar

Utrolig egentlig at Fallout 4 som ser ut som et PS3-spill kjører så elendig på PS4. Det kjører dårlig på PC også. Bethesda MÅ lage en ny engine fra scratch til neste spill.

Det triste er at etter alt å dømme må de ikke det. Spillene selger jo fortsatt som varmt hvetebrød. Kanskje hvis en reell konkurrent kom på banen.

De må ikke, men jeg tror de har alt å vinne på det. Må være slitsomt å lage spill med en 15 år gammel spillmotor som så vidt henger sammen nærmest ved hjelp av gaffateip og lifesupport. Tror ikke utviklerne er stolte av jobben når de ser hva andre spill får til innen samme sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...