Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Ps4 kopierer spillet til harddisken første gang jeg setter setter spilet inn i maskinen. Er dette noe man kan skru av? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Ps4 kopierer spillet til harddisken første gang jeg setter setter spilet inn i maskinen. Er dette noe man kan skru av?

Den starter vel installasjon automatisk ja. Er det noen annen grunn for å sette i spilldiscen annet enn å spille det? For å spille det så må det installeres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Den starter vel installasjon automatisk ja. Er det noen annen grunn for å sette i spilldiscen annet enn å spille det? For å spille det så må det installeres.

Er det nytt at man må ha installert spillet på konsollen for å spille det? 

Lenke til kommentar

Er det nytt at man må ha installert spillet på konsollen for å spille det?

Nei. Vært sånn på både ps4 og Xbox one hele tiden. Har med at Blu-ray-drevene ikke er raske nok til å handle datamengden. Derfor må de spilles fra harddisk.

Her er det litt nærmere forklart:

https://kotaku.com/how-mandatory-game-installations-will-work-on-ps4-1462283797

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Det var greit å vite. Trodde de store harddiskene var til digitale downloads. Da skjønner jeg at folk klager litt på at lagringsplassen fylles raskt opp, eget bibliotek + downloads tar plass   :D

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Det er blitt mye mikk med konsoller. Før pleide jeg å si at jeg foretrakk konsoll over PC fordi man bare kunne dytte inn spillet og så var man i gang, men det er ikke sant lenger. Nå er det enklere og raskere å kjøpe et spill via Steam enn å kjøpe et spill til PS4 som man må installere og patche først, og har du ikke oppdatert OS på en stund må du gjøre det først også.

Den siste konsollen som hadde det enkle brukergrensesnittet var PS2. Den ble brukt i nesten ti år hos meg og jeg hadde ingen problemer med den til tross for at den ikke fikk en eneste oppdatering.

Lenke til kommentar

Det er blitt mye mikk med konsoller. Før pleide jeg å si at jeg foretrakk konsoll over PC fordi man bare kunne dytte inn spillet og så var man i gang, men det er ikke sant lenger. Nå er det enklere og raskere å kjøpe et spill via Steam enn å kjøpe et spill til PS4 som man må installere og patche først, og har du ikke oppdatert OS på en stund må du gjøre det først også.

Den siste konsollen som hadde det enkle brukergrensesnittet var PS2. Den ble brukt i nesten ti år hos meg og jeg hadde ingen problemer med den til tross for at den ikke fikk en eneste oppdatering.

Du må fortsatt laste ned spillet når du skal kjøpe det på steam også. Problemet mitt med pc er drivere, kompatibilitets modus, forskjellig hardware som iblant kan gjøre ting knotete osv. Men ytelsemessig er pc overlegen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ofte er det jo litt enklere med digitale spill da. Flere ganger jeg har handlet spill digitalt på ps4 og Xbox one fra mobilen mens jeg er på jobb og får spillet nedlastet, installert og klart til jeg er hjemme fra jobb. Syns det er mindre hensiktsmessig med fysiske spill til konsoller nå pga. De må installeres uansett... (og i noen tilfeller laste ned resten av spillet i en diger og obligatorisk dag 1 patch)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Det er blitt mye mikk med konsoller. Før pleide jeg å si at jeg foretrakk konsoll over PC fordi man bare kunne dytte inn spillet og så var man i gang, men det er ikke sant lenger. Nå er det enklere og raskere å kjøpe et spill via Steam enn å kjøpe et spill til PS4 som man må installere og patche først, og har du ikke oppdatert OS på en stund må du gjøre det først også.

Det er vel noe Sony hadde en tanke om å løse med standby-modus og utility-prosessoren på PS4. Har opplevd at maskinen våkner opp av dvale uten noen åpenbar grunn, så de kunne sånn sett automatisk installert firmware og alt da du ikke får gjort stort på PSN uansett uten nyeste firmware. Litt av tiden er jo å vente på at nedlastningen skal bli ferdig og automatiseres dette går det fort. Har du satt opp PS4 til å gjøre automatisk nedlastninger i dvale ?

Lenke til kommentar

Er billiere på cdkey.com du en hva det er på steam. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...