Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å spille CoD igjen, men hvilket av CoD spillene er det folk spiller nå? :)

Kjedelig å kjøpe for å spille online, og så er det ikke folk på liksom....

Modern Warfare Remastered er gull☺️

Takk for tips, har gode minner fra originalen :) Er det mett med folk online der?
Masse spillere i alle gamemodes på PS4 til en hver tid!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står da vitterlig ""GATEBIL" på den ene bilen i traileren til nye Need for Speed-spillet.. Wth?

Need for Speed-utvikleren er svenske Ghost Games som har hovedkontor i Gøteborg. Så de har vel vært på Gatebil for å hente litt inspirasjon. :)

http://gatebil.no/the-speedhunters-til-gatebil-pa-mantorp/

Antar det. Får håpe at det bare er en sticker på bilen og ikke et spill endorsed av Gatebil og proppfullt av gatebilbabes..

Lenke til kommentar

Jeg fikk det på mandag. Har vel spilt fem-seks timer og så langt liker jeg det veldig godt. Det har vært overraskende lite skyting og mest fokus på utforskning og gåteløsning, noe jeg setter pris på. Grafikken er flott og historien er typisk Uncharted. Fullførte et sideoppdrag i går kveld som ga en veldig fin belønning. Kan sette det i spoiler.

Fant alle elleve Tokens på det semi-åpne området man kjører Jeep og fikk en ring som avgir en lyd hver gang man er i nærheten av en skatt.

Lenke til kommentar

Om noen skulle bry seg om 3,part kontrollere så kommer Nacon nå med en ny Pro kontroll. Jeg hadde den første i en ukes tid, og den var helt forferdelig. Kjenner jeg gråter litt inni meg når jeg ser på D-padden under her forøvrig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nja... Kan si mye om DS4, men perfekt er den ikke. Den er på en god 3. plass for meg hvor Xbox One Elite-kontrolleren er på en solid 1. plass og Nintendo Switch Pro Controller er på en god 2. plass. Største problemet jeg har med DS4 er vel batteritiden og at den ikke passer noe særlig godt i mine litt større enn gjennomsnittet hender.

Har selv gått til innkjøp av en Scuf Infinity4 og syns den er bedre enn DS4 pga. grepet de har modifisert. 

Men en ting er sikkert... DS4 er milevis bedre enn DS3/SIXAXIS...

Lenke til kommentar

Batteritiden på DS4 er vel det såreste punktet, men det er ikke noe problem å lade kontrolleren mens man spiller.

Måten stikkene er plassert på er bedre på Elite, siden det fungerer bedre med større hender slik at tomlene ikke krangler. Endringen gjorde vel MS primært for å unngå patentlikhet etter hva jeg erindrer,men en kjekk bonus med thumb-spacing på kjøpet.

Lydutgangen i DS4-kontrolleren holder en meget god kvalitet. Analogstikkene er så og si perfekt balanserte. Vekt og byggekvalitet er meget god. En kan jo påmonterer grip hvis man vil. DS3-kontrolleren føler jeg minimum må moddes med triggere, og en kan jo håpe spillet støtter reversering av L1 til L2 og R1 til R2 for å dra nytte av det. Den lave motstanden i analogstikkene på DS3 må være tilpasset et høyt nivå av artritt. 

Det kjipeste med DS4 er at det ser ut til at den krever en spesiell Micro USB lednig. Klarte rett og slett ikke å bruke en helt standard ledning for å parre kontrolleren til PS4 etter at den var fjernet for å teste den trådløst mot Xperia Z2. Måtte lete igjennom halve huset for til slutt å finne en *1* USB-ledning som fungerte av ca 8 stykker.

DS4 fungerer delvis kablet på PS3, om enn noe random. Det krever en del sprell enkelte ganger for å få det til funke siden man fjernet start og select. Burde være en smal sak å oppdatere firmware for å få dette i boks da det bare er å lage softknapper på paden. Pr. nå må man soft-switche kontrollere mellom DS3 og DS4 for å f.eks komme seg forbi startmenyen i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Har ikke testet Elite kontrollen på One, så kan ikke uttale meg om den. Men hvordan er utformingen på triggerne der sammenlignet med en vanlig hvit One kontroll? Jeg syns triggerne er for store og bygger for mye ut, samt litt for stramme. Det er veldig ødeleggende for 4 fingers klogrepet i lengden. Hvor jeg på DS4 og Switch Pro kontrollen kan hvile fingrene mine slik i all evighet, har jeg ikke sjangs på One.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dropper Lost Legacy foreløpig. Ikkje ett must på lansering. Nå er det jo nye kart tilgjengelig for BF1 også, samt COD:WW2 beta til helgen.

Angående COD:WW2. Har du fått noe Beta-kode å bruke på PS4? Jeg har registrert koden jeg fikk fra Komplett på nettet, men har ikke fått noe mail om videre nedlastning...

Lenke til kommentar

Nja... Kan si mye om DS4, men perfekt er den ikke. Den er på en god 3. plass for meg hvor Xbox One Elite-kontrolleren er på en solid 1. plass og Nintendo Switch Pro Controller er på en god 2. plass. Største problemet jeg har med DS4 er vel batteritiden og at den ikke passer noe særlig godt i mine litt større enn gjennomsnittet hender..

Forstår ikke dette. Jeg har minihender, og dette er grunnen til at jeg liker Xbox One-gamepaden bedre enn DS4. 

Lenke til kommentar

Har ikke testet Elite kontrollen på One, så kan ikke uttale meg om den. Men hvordan er utformingen på triggerne der sammenlignet med en vanlig hvit One kontroll? Jeg syns triggerne er for store og bygger for mye ut, samt litt for stramme. Det er veldig ødeleggende for 4 fingers klogrepet i lengden. Hvor jeg på DS4 og Switch Pro kontrollen kan hvile fingrene mine slik i all evighet, har jeg ikke sjangs på One.

Elite kontrolleren gjorde vondt i hendene for min del, kune ike ha på de bakre triggrene uten å klikke på dem med uhell hele tiden heller. 

Lenke til kommentar

Aldri blitt helt komfortabel med DS4. Tomlene sklir av stikkene og jeg må bruke hetter for at det skal fungere for meg. Og trigger knappene er for harde og dem har en ubehagelig plast kant. Samt rumble funksjonen er klein i forhold til både Microsoft og Nintendo sin rumble. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Dropper Lost Legacy foreløpig. Ikkje ett must på lansering. Nå er det jo nye kart tilgjengelig for BF1 også, samt COD:WW2 beta til helgen.

Angående COD:WW2. Har du fått noe Beta-kode å bruke på PS4? Jeg har registrert koden jeg fikk fra Komplett på nettet, men har ikke fått noe mail om videre nedlastning...

Kjøpte det digitalt, og kunne etterpå gå inn på spillets oversiktsside  inne på PSN og laste ned betaen der :)

Lenke til kommentar

Aldri blitt helt komfortabel med DS4. Stikkene sklir av tomlene og jeg må bruke hetter for at det skal fungere for meg. Og trigger knappene er for harde og dem har en ubehagelig plast kant. Samt ruble funksjonen er klein i forhold til både Microsoft og Nintendo sin rumble. 

Rumble enheten er veldig svak i forhold til MS og Nintendo, det er jeg helt enig i. Mer futt i denne på PS2 faktisk. Men også selve utførelsen og implementeringen av den er jo mer gjennomført hos konkurrenten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...