Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme tenkte jeg. Denne generasjonen har fungert fint med bare 512mb, og The Last of Us ser utrolig bra ut, nesten på grensen til neste generasjon, og nå driver folk å avbestiller fordi konsollen "bare" bruker 4.5GB til spill.

Fungert fint er vel og sette ting litt på spissen, er mangel på RAM som gjør at PS3 ikke har cross game chat f.eks.At folk avbestiller pga dette viser hvor uvitende folk er, kan da umulig ha trodd at spill kunne bruke ALL tilgjengelig RAM.

Lenke til kommentar

Synest PS4 ser bra ut nåsom jeg er blitt vandt til den.

Ikke de siste Nille modellene, etter min mening. Billig plast og ræl. Men den skal spilles på så ok.

EDIT: dagen derpå ja...PS4 tråden dette.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

4.5 GB Ram til spill er mer en bra nok. PC spill ligger rundt 4GB i mange situasjoner idag.

Da håper jeg denne personen slutter å kjøpe seg konsoller og kjøper seg en PC med 8GB+ RAM. Den rammen blir ikke utnyttet pr dags dato på spill.

Husk at på PC får du 1-2 GB RAM fra skjermkortet og. PS4 har ikke dedikert videominne.

Lenke til kommentar

1 måned? Heldigggris! Har søkt å bli medlem der 4 ganger, rundt 6 måneder ventetid hver bruker og den 4 gangen kom jeg inn.

Hvordan velger de hvem som skal inn da? Helt tilfeldig? Uansett godtar de kun helt spesielle e-poster, så må være grense på hvor ofte man skal prøve.

Lenke til kommentar

Ikke 7/8 allikevel til spill, skuffende.

Men sikkert krav om crossgamechat og sharing skal foregå sammen med spillene.

Jeg vil bare ha ny konsoll og bedre grafikk. De som har enorme problemer med dette kan selvfølgelig proppe en PC full av ekstra minne etter eget ønske.

Lenke til kommentar

Jeg må jo inrømme jeg frådet litt i munnviken av tanken på at PS4 kunne ha 7GB GDDR5 RAM tilgjengelig til spill. Men når en tenker tilbake på hva spill utviklere har klart å skvise ut av PS3 så er det nok liten til ingen grunn til å bekymre seg.

En ser allerede nå på spill som er blitt vist til systemet at det skiller seg voldsomt ut ifra hva dagens konsoller kan.

Bare se på det nyeste Assasins Creed spillet, textures,skygger, anti aliasing og hvor langt en kan se uten at spillet må tegne opp verden.

Det lover veldig bra på hva vi kommer til å få av grafiske opplevelser i årene fremover.

EDIT: The Last of Us har 512mb tilgjengelig, spill til PS4 vil ha 5500mb tilgjengelig...setter ting litt i perspektiv.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...