Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke testet det, men Cities Skyline er mitt hode et spill som ikke fungerer på noe annet enn en PC, med mus og tastatur. 

Tenkte det samme. Men dersom kommandoer er logisk oversatt til kontroller slik som Elite Dangerous har klart det så ser jeg ikke det som et stort problem.

Har spillet både på PC og PS4 og ble overrasket over hvor godt det fungerer på PS4. Har ikke noe problem med å bruke kontroller og det er faktisk digg å sitte tilbakelent i sofaen å spille dette. Synes dem har gjort en virkelig god jobb med å få dette over på konsoll på en brukervennlig måte.

Den ultimate versjonen er likevel PC versjonen, da spesielt med tanke på alle "mods" som tar spillet til et helt annet nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utvilsomt, men har man vært i en del maskiner slutter man å bli overrasket, men det tar gjerne litt mer enn den korte tiden PS4 Pro har vært mulig å kjøpe.

Er nok kjølepasta om noe...

https://www.youtube.com/watch?v=GeeINh2v1cw

Minner mye mer om bugs i koden på spillene. Skjer kun i enkelte menyer, ikke ingame. Viftene throtler ned fra typ maks til 0 i sekundet menyen forsvinner.

EDIT: https://www.reddit.com/r/Infinitewarfare/comments/5af7lu/ps4_fans_at_full_speed_when_in_mwr_menus/

Endret av Cyphoroz
Lenke til kommentar

HDR på PC er et jævla rot for å si det mildt. Har ikke fått spill som har HDR støtte til å virke på mitt HDR TV enda. Og HDR monitorer ute til PC er akkurat startet å komme. Og dem koster flesk.

Det er vist et samarbeid med Nvidia så dem har vel trodd at dette ville være bra PR. Men det er jo bare tull da det kan umulig være mange som har HDR monitorer til PC enda. 

Lenke til kommentar

Utvilsomt, men har man vært i en del maskiner slutter man å bli overrasket, men det tar gjerne litt mer enn den korte tiden PS4 Pro har vært mulig å kjøpe.

Er nok kjølepasta om noe...

https://www.youtube.com/watch?v=GeeINh2v1cw

Minner mye mer om bugs i koden på spillene. Skjer kun i enkelte menyer, ikke ingame. Viftene throtler ned fra typ maks til 0 i sekundet menyen forsvinner.

EDIT: https://www.reddit.com/r/Infinitewarfare/comments/5af7lu/ps4_fans_at_full_speed_when_in_mwr_menus/

Høres ut som om det ulåst framerate eller noe i de menyene du merker det på. Så hele hardwarenn jobber på spreng med å pumpe ut fps :p

EDIT: ja det ble jo nevnt i den linken du selv la med, såg den ikke i det øyeblikket jeg quotet via telefonen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

...

Får håpe det. Har aldri opplevd noe sånt på en PS4. En og annen laptop er justert til å gå fra 0% til 100% når temperaturen går over en trigger, men når den holder 100% i et halvt sekund for så å gå ned til 0% igjen virker det dårlig designet om kjølingen er godt dimensjonert og fungerer med mindre det er en bug. Det normale er å la viften(e) slå inn tidlig og så gradvis øke kjølingen hvid det er behov for det. Å makspeake viftene i korte intervallet er bare irriterende og det skaper bekymring og unødvendig mekanisk slitasje.

Hvis det er tilfelle at det er 1200 FPS i menyen er det kanskje litt unødvendig mye.

Lenke til kommentar

Regner med at det er utviklerene som har "glemt" framecap på enkelte menyer i spillet, det er trossalt Raven som har utviklet spillet :wee:

Noen tråd for å skaffe venner på PSN? (Har ikke vært aktiv på PSN siden PS3 dagene). Spiller stort sett FPS/Racing spill.

Feel free to add: Cyphoroz-

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Jeg har nevnt dette tidligere også, men at visse folk nekter å sende venneforespørsel og heller skriver at man skal adde dem enn å faktisk sende selv...

Og utålmodigheten til enkelte. De sender en melding, og begynner å mase etter 1-2 min. Null forståelse for at man kanskje spiller, er opptatt med noe osv. Hvis jeg spiller et spill som normalt tar et kvarters tid før det er skikkelig pause, så får man i det minste vente 15-20 min før man begynner å gnåle mer.

Sliter fortsatt med at de som allerede er på vennelisten ikke sjekker statusen min. Hvis det står at jeg spiller, og ikke bare er i menyene, så er det greit å vise litt tålmodighet.

(vet ikke hva som skjedde med skjermbildet)

658fe03d741c3064902d7d5efedce0bb.png

Lenke til kommentar

Aner ikke hvilke spill du spiller eller hvilke folk du henger med, men jeg har aldri hatt det problemet. Spiller vel konsekvent med folk jeg kjenner eller vet hvem er. Noen tilfeldige dårlige tapere har kanskje sendt en hissig PM en gang eller to, men det er vel det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller FIFA, har 150+ FIFA-venner og vi spiller en bestemt spillmodus. Kommer i kontakt ved å bruke communities. Ingen av mine venner irl har PS4 engang.

Angående dårlig taper var det en som sendte "your shit" (flott engelsk) for noen dager siden, fordi vi spilte uavgjort. Jeg var bare banens beste, med god margin (match rating) og har betydelig bedre statistikk enn ham :laugh:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne å spille CoD igjen, men hvilket av CoD spillene er det folk spiller nå? :)

Kjedelig å kjøpe for å spille online, og så er det ikke folk på liksom....

Modern Warfare Remastered er gull☺️

Takk for tips, har gode minner fra originalen :) Er det mett med folk online der? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...