Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Men hvor langt skal vi flytte målstengene? Jeg mistenker at mange aldri vil bli fornøyd, fordi de ikke ønsker å bli fornøyd. Da kan de nemlig rettferdiggjøre piratkopieringen sin. Har man et snev av forståelse for hvordan rettigheter fungerer, bør man være tilbøyelig til å tilgi en del gruff per i dag.

Det er ubeleilig, men vi er i en overgangsfase der distribusjon går fra å være transport av fysisk medium til å bli heldigital og forhåpentligvis global. Rester fra fortiden vil påvirke dette lenge, og vi kan nesten ikke klage på at forretningsfolk krever at avtaler holdes, selv om teknologien går fremover. Det er også urealistisk å forlange at Netflix eller en annen portal skal klare å skaffe seg rettigheter på alt, særlig til prisen du er villig til å betale. I det minste opererer de fleste uten bindingstid.

Spotify, Tidal, Apple Music, Google Music, osv. De får til å tilby stort sett all musikken under solen, alle sammen. Film og TV derimot er fragmentert som bare pokker! Det er lov å klage, mye. For tilbudet er langt fra bra nok nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men hvor langt skal vi flytte målstengene? Jeg mistenker at mange aldri vil bli fornøyd, fordi de ikke ønsker å bli fornøyd. Da kan de nemlig rettferdiggjøre piratkopieringen sin. Har man et snev av forståelse for hvordan rettigheter fungerer, bør man være tilbøyelig til å tilgi en del gruff per i dag.

Det er ubeleilig, men vi er i en overgangsfase der distribusjon går fra å være transport av fysisk medium til å bli heldigital og forhåpentligvis global. Rester fra fortiden vil påvirke dette lenge, og vi kan nesten ikke klage på at forretningsfolk krever at avtaler holdes, selv om teknologien går fremover. Det er også urealistisk å forlange at Netflix eller en annen portal skal klare å skaffe seg rettigheter på alt, særlig til prisen du er villig til å betale. I det minste opererer de fleste uten bindingstid.

Spotify, Tidal, Apple Music, Google Music, osv. De får til å tilby stort sett all musikken under solen, alle sammen. Film og TV derimot er fragmentert som bare pokker! Det er lov å klage, mye. For tilbudet er langt fra bra nok nå.
Yes. Og jeg kan ikke huske at det var problematisk å leie film i videosjappa før. Hørte liksom aldri "Nei Star Wars har vi ikke her, det har vi ikke rettigheter til"..

Har null problemer med å være lovlig kunde, og betale for det, og jeg tjener nok til å kunne betale for meg slik det er i dag, men jeg vil leie filmen, og den skal være i HD og minimum surround 5.1. Jeg vil heller ikke abonnere på 5-6 forskjellige "tjenester" for å ha et visst utvalg tilgjengelig for det meste i SD og Stereo.

 

Hvorfor det ble så jævlig vanskelig å bare lage en digital videoutleiebutikk med alt tilgjengelig i god lyd- og bildemessig kvalitet er ene og alene en grådig bransje sin feil. Slikt støtter jeg ikke uansett hva. De får modernisere seg litt..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan fungerer det? Mitt abonnoment går ut i Januar 2018, hvis jeg kjøper nå vil det automatisk fornyes når abonnementet går ut, eller vil datoen bare bli forlenget med en gang? 

 

 

Da blir bare datoen din forlenget. Så hvis du har utgang eksempel januar 2018, så straks du kjøper PS+ nå, vil du få utgang april 2019.

 

 

Ok takk for svar! Skal kjøpe det rett før tilbudet går ut hehe

Lenke til kommentar

Witcher 3 til 129 er jo helt lættis hvis du ikke alt har det. Sleeping Dogs Definitive Edition er et must hvis du liker GTA. Jeg ble svært positivt overrasket over Wolfenstein New Order sist det var på tilbud, og nå er det enda billigere, no-brainer. Campy naziskyter med masse sjel. Dirt Rally er kanskje det beste bilspillet til PS4. Tropico 5 er et av få strategi-tilbud, og hysterisk morsomt. Skal du ha et Street Fighter-spill til PS4 kan du like gjerne spare 90 kroner og gå for SFIV Ultra.

Lenke til kommentar

Har leigd 5-6 filmer på ps store, har ikke merket noenting på bildekvalitet.

Folk er veldig forskjellige. Noen er veldig fornøyd med standardinstillingene på Samsung-tv'n, gjerne på "dynamisk" eller "natural", mens andre ikke klarer å leve med radioaktivt grønt gress og et fargerom på syre. Noen er fornøyd med tv-høyttalere, mens andre ser det fornuftige i å legge 50'000 i høyttalere og lydanlegg.

Og da er det surt å bli servert lyd med 384kbit.

 

Var ikke et spesifikt svar til deg, da jeg ikke veit hva slags tv, anlegg eller personlige preferanser du har

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folk er veldig forskjellige. Noen er veldig fornøyd med standardinstillingene på Samsung-tv'n, gjerne på "dynamisk" eller "natural", mens andre ikke klarer å leve med radioaktivt grønt gress og et fargerom på syre. Noen er fornøyd med tv-høyttalere, mens andre ser det fornuftige i å legge 50'000 i høyttalere og lydanlegg.

Og da er det surt å bli servert lyd med 384kbit.

 

Var ikke et spesifikt svar til deg, da jeg ikke veit hva slags tv, anlegg eller personlige preferanser du har

 

Dette er helt rett Newmann. Ser stadig vekk folk som ikke bare er fornøyd, men faktisk foretrekker "feile" innstillinger på tv.

Justerer opp skarphet, kontrast og farger.

 

Jeg tror faktisk hvis VHS hadde hatt et skarpere bilde enn dvd, så hadde folk foretrukket dvd, fordi praktikalitet selger bedre enn kvalitet.

Derfor er mange mer enn nok fornøyd med strømmetjenester, da "det er så enkelt" og de slipper å forholde seg til fysisk medium.

Jeg er en av de som du insinuerer. Top of the pops tv, nøye på signal og innstillinger, Atmos-surroundanlegg med kanaler i taket.

Selv om jeg kjøper UHD-plater med HDR, så er jeg overrasket hvor mye bedre vanlig gammel dvd selger. Og da har vi jo blu-ray i mellom.

Lenke til kommentar

En god animasjonsfilm på DVD tåler å bli oppskalert og oppskarpet på en helt annen måte enn de fleste DVDer med materiale fra analog film eller video, selv om en del transfers holder bedre enn snittet. Husker jeg testet Robotene på DVD som presser standardene til max av hva som er mulig i praksis for hele kvalitetsspennet for spillere i markedet, noe som i praksis tilsvarer superbit-kvalitet. Robotene er på 5,5 Mbps average og 8,6 peak. Oppskalert fra 720x480 til 1280x720 tilsvarer det 2,67 ganger pixeløkning som fungerte helt utmerket med med dette konseptet. Forskjellen vist på projektor var natt og dag. Dette kan tildels sammenlignes med store flatskjermer i dag, selv om forskjellen kommer mer fram på lerret.

 

PS3 er faktisk litt bedre på å oppskalere DVD uten å lage artefakter der det ser ut til at PS4 prioriterer et mer kontrasfylt og støyete bilde i tråd med det folk foretrekker iht spørreundersøkelser. På DVD snakker man temmelig begrenset båndbredde på MPEG2 komprimering så det er lett å forsterke komprimerings-artefakter om en ikke gjør en innsats for å fjerne dem i dekoding. Tilsvarende er det en relaterbar problemstilling for streaming, spesielt der man struper båndbredde mye. Det er vel en del purister som er ganske på grensen til hva de kan akseptere av kvalitet når det gjelder å se GoT på HBO Nordic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Kan man kombinere lek og jobb? Kan man kombinere ps4 med arbeidet? Det er lite produktivt, man "lærer" ikke noe nytt.. Hvordan forsvarer dere én time Last of Us med én time på banen, i bassenget, i hallen osv.?(generisk anførselstegn)

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Kan man kombinere lek og jobb? Kan man kombinere ps4 med arbeidet? Det er lite produktivt, man "lærer" ikke noe nytt.. Hvordan forsvarer dere én time Last of Us med én time på banen, i bassenget, i hallen osv.?(generisk anførselstegn)

 

Enkelt: Jeg trenger ikke å forsvare hva jeg gjør eller ikke gjør til noen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...