Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

 

Vingler mellom Pro eller om jeg skal vente på Xbox One X. Spillene er det store trekkplasteret til Playstation, men mange finnes også hos Xbox. Native 4k frister!

Kjøpe deg den du liker best.

 

 

One X: blir verdens kraftigste konsoll? Native 4k, liker xbox kontroller.

Men de har ingen spill jeg må ha. Halo hadde vært kjekt men ikke spilt det siden 2ern. Beyond Good and Evil 2 blir nok bedre på One X. Nå er det snakk om at Bandicoot kommer til Xbox også..

 

Playstation: nostalgi, Kojima, dualshock, exclusives. Men ikke native 4k, svakere konsoll enn One X. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leide en film på PS4 idag for å teste tjenesten. Er vel en av dem dårligste når det kommer til bildekvalitet jeg har prøvd på en stund. Må være veldig lav bitrate for det så mer ut som DVD en noe annet. 

 

Veldig interessant at du har gjort det! Var det PS Store eller Blockbuster?

Har du 4K TV med HDR? (selv har jeg plasma med 1080)

 

Min i-landsutfordring ift dette er følgende:

Jeg er meget fornøyd med streaming over Netflix app'en til PS4. Mye kan sies om HBO Nordic app'en til PS4, men det er allikevel en bedre opplevelse enn streaming via pc. Fargene blir rikere gir det ihvertfall en opplevd følelse av (her kan det hende at andre pc'er enn NUC har bedre grafikk-chip og derav varmere farger). HBO N. på PS4 og pc har bare 2-kanals lyd (muligens høyre, venstre og center på PS4). Så alt i alt er streaming av serier bedre på PS4 enn pc synes jeg.

 

Så var det film da, hvor vi har Plejmo som jeg har postet om før. OK bilde via NUC, men bare stereo lyd. Jeg skulle derfor gjerne hatt en 5.1 lyd og litt med sømløs start av av film og typiske fjernkontroll muligheter PS4 kontrolleren har. De har ikke PS4 app.

 

Så jeg er på utkikk etter en tjeneste som har noe av dette til film på PS4.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å se film lovlig. For mange man skal abonnere på, for dårlig kvalitet på bilde/lyd og altfor mange rettigheter lisenser jeg som forbruker må ta høyde for. Nå kommer snart Disney på banen med egen streamingtjeneste og dermed øker problemene for forbruker.

 

Anbefaler popcorntime, bruk mobilappen og cast dritten til tv'en innti bransjen velger å være mer forbrukervennlig.

Lenke til kommentar

Men hvor langt skal vi flytte målstengene? Jeg mistenker at mange aldri vil bli fornøyd, fordi de ikke ønsker å bli fornøyd. Da kan de nemlig rettferdiggjøre piratkopieringen sin. Har man et snev av forståelse for hvordan rettigheter fungerer, bør man være tilbøyelig til å tilgi en del gruff per i dag.

Det er ubeleilig, men vi er i en overgangsfase der distribusjon går fra å være transport av fysisk medium til å bli heldigital og forhåpentligvis global. Rester fra fortiden vil påvirke dette lenge, og vi kan nesten ikke klage på at forretningsfolk krever at avtaler holdes, selv om teknologien går fremover. Det er også urealistisk å forlange at Netflix eller en annen portal skal klare å skaffe seg rettigheter på alt, særlig til prisen du er villig til å betale. I det minste opererer de fleste uten bindingstid.

Lenke til kommentar

 

Leide en film på PS4 idag for å teste tjenesten. Er vel en av dem dårligste når det kommer til bildekvalitet jeg har prøvd på en stund. Må være veldig lav bitrate for det så mer ut som DVD en noe annet. 

 

Veldig interessant at du har gjort det! Var det PS Store eller Blockbuster?

Har du 4K TV med HDR? (selv har jeg plasma med 1080)

 

 

PS Store. Leide filmen Ghost in the Shell. Så en forholdsvis ny film. Har for det meste brukt AppleTV til å leie filmer og selv om bitraten ikke er optimal der heller. Så er den ihvertfall mye bedre en hva jeg fikk på den filmen.

 

Bruker et 4K HDR TV. 

Lenke til kommentar

 

 

Leide en film på PS4 idag for å teste tjenesten. Er vel en av dem dårligste når det kommer til bildekvalitet jeg har prøvd på en stund. Må være veldig lav bitrate for det så mer ut som DVD en noe annet. 

 

Veldig interessant at du har gjort det! Var det PS Store eller Blockbuster?

Har du 4K TV med HDR? (selv har jeg plasma med 1080)

 

 

PS Store. Leide filmen Ghost in the Shell. Så en forholdsvis ny film. Har for det meste brukt AppleTV til å leie filmer og selv om bitraten ikke er optimal der heller. Så er den ihvertfall mye bedre en hva jeg fikk på den filmen.

 

Bruker et 4K HDR TV. 

 

 

Mulig den TV'en er mer nådeløs mot dårlig bitrate enn en 1080p.

 

Noen grunn til at du ikke valgte Blockbuster? (hvor alt jeg vet kan det være null forskjell dog).

 

Jeg har aversjon mot iTunes, men jeg har streamet noe via AppleTV boks (1080p) (ikke AppleTV TV), ikke akkurat noe højdare, men det kan hende at nyere AppleTV bokser leverer bedre bitstrøm. Er det din oppfatning?

Lenke til kommentar

 

 

Mulig den TV'en er mer nådeløs mot dårlig bitrate enn en 1080p.

 

Noen grunn til at du ikke valgte Blockbuster? (hvor alt jeg vet kan det være null forskjell dog).

 

Jeg har aversjon mot iTunes, men jeg har streamet noe via AppleTV boks (1080p) (ikke AppleTV TV), ikke akkurat noe højdare, men det kan hende at nyere AppleTV bokser leverer bedre bitstrøm. Er det din oppfatning?

 

 

TV må jo oppskalere så godt mulig det ville se bedre ut på et 1080p TV. Valgte PlayStation Store da jeg ville teste Sony sin tjeneste som ikke har vært tilgjengelig i Norge før nå selv om det har vært det i andre land i mange mange år. 

 

Vet ikke om den siste utgaven av AppleTV er bedre når det kommer til bildekvalitet en forrige model. Men det jeg har leid har vært bedre en denne ene filmen ifra PlayStation Store på PS4 ihvertfall. Bruker også mye Smart TV funksjonen på TV til å se filmer og serier og hvor mye er i 1080p. Og bilde er bedre en hva jeg fikk presentert av Ghost in a Shell på PS4 ihvertfall. 

Lenke til kommentar

TV må jo oppskalere så godt mulig det ville se bedre ut på et 1080p TV. Valgte PlayStation Store da jeg ville teste Sony sin tjeneste som ikke har vært tilgjengelig i Norge før nå selv om det har vært det i andre land i mange mange år. 

 

Vet ikke om den siste utgaven av AppleTV er bedre når det kommer til bildekvalitet en forrige model. Men det jeg har leid har vært bedre en denne ene filmen ifra PlayStation Store på PS4 ihvertfall. Bruker også mye Smart TV funksjonen på TV til å se filmer og serier og hvor mye er i 1080p. Og bilde er bedre en hva jeg fikk presentert av Ghost in a Shell på PS4 ihvertfall. 

 

Strømmer du da lyden ut av TV og inn i receiver? (blir litt motsatt av AppleTV boks da lyden går fra Apple TV boks til receiver). men ja tipper at bilde blir bra med TV app.

 

Det er en gratis film på Blockbuster ("velkomsthilsen") (var ihvertfall når jeg registrerte meg) hvis flere vil teste Blockbuster på PS4. Jeg har enda ikke sett "min" gratisfilm da det er noen serier som ligger foran i køen over ting som "skal" sees.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...