Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Er antall eksklusive titler avgjørende for noen? Syns det er greit at de kommer til flere konsoller egentlig. Da kan man kjøpe den konsollen man ønsker, og likevel få et bra utvalg spill.

Hadde Nintendo vært litt snille hadde de gitt ut sine spill på flere plattformer, ganske sikker på at det hadde medført økt salgsvolum.

Ja, veldig viktig når det kommer til hvilken konsoll jeg velger her hvertfall..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er antall eksklusive titler avgjørende for noen? Syns det er greit at de kommer til flere konsoller egentlig. Da kan man kjøpe den konsollen man ønsker, og likevel få et bra utvalg spill.

Hadde Nintendo vært litt snille hadde de gitt ut sine spill på flere plattformer, ganske sikker på at det hadde medført økt salgsvolum.

Men nedgang i salg av konsoller. Så kan man argumentere om de hadde tjent mer på å selge spill på flere plattformer enn de vil tjene på å selge det kun på konsollen. Synes det er helt greit at Nintendo holder spillene for seg selv da konsollen/spillene er mer unike, det er mer tullete det PS4 og Xbox driver med.

 

Kan ikke si meg enig her.

Flere av spillene som selges av Nintendo fungerer fint eller bedre uten gimmick(se Arms med Pro kontroller), og den underdimensjonerte HW ellers skulle de andre konsollene fint klare å dra nytte av.

 

I mine øyne er all eksklusivitet noe dritt og svir ekstra for lommeboka mi som ikke skal få nyte alle spill uten å punge ut for flere varianter av så og si samme konsoll.

Jeg synes samtidig at konsollen som svir mest for lommeboka er Nintendo. Hittil kun vært 1 spill som er virkelig interessant (Zelda) og jeg spilte det på Wii U som jeg er sikker på at andre konsoller hadde klart like fint.

Lenke til kommentar

Er antall eksklusive titler avgjørende for noen? Syns det er greit at de kommer til flere konsoller egentlig. Da kan man kjøpe den konsollen man ønsker, og likevel få et bra utvalg spill.

Hadde Nintendo vært litt snille hadde de gitt ut sine spill på flere plattformer, ganske sikker på at det hadde medført økt salgsvolum.

Det er avgjørende for alle som har PC som hovedplattform. Det er eneste grunnen til at vi kjøper konsoller.

 

Vi er ikke så voldsomt mange, men vi finnes.

 

I tillegg er jo eksklusiver avgjørende for konsollprodusentene selv da, da det i stor grad er disse som differensierer de forskjellige konsollene fra hverandre.

 

Til slutt kan det nevnes at de fleste eksklusiver er bedre spill enn multiplatformspill, og er ofte mye mer imponerende på det tekniske.

 

Jeg vil gjerne ha flere eksklusiver, på alle plattformer. Veldig mange av mine favoritter er eksklusiver.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er eksklusiver avgjørende. Hvis jeg ha en bestemt konsoll for å spille noen av de beste spillene, så gir det mening å kjøpe akkurat den konsollen. I dag er det mer multiplattform enn noensinne, men man må ha PS4 for å spille f.eks. Uncharted 4 og Bloodborne, og dette er spill jeg mener det er et absolutt must å spille. 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er eksklusiver avgjørende. Hvis jeg ha en bestemt konsoll for å spille noen av de beste spillene, så gir det mening å kjøpe akkurat den konsollen. I dag er det mer multiplattform enn noensinne, men man må ha PS4 for å spille f.eks. Uncharted 4 og Bloodborne, og dette er spill jeg mener det er et absolutt must å spille. 

+Horizon zero dawn er det beste spillet til ps4, er 2 kategorier av ps4 spill, vr å vanlig spill, men i vr spill er det Resident Evil 7. :eek:  :green:  :green:  :green:  :green:

Lenke til kommentar

Hakk i Kiss-plata.

 

Jeg har bestilt remasteren av Final Fantasy 12 til PS4. Det blir et kjært gjensyn - jeg har ikke spilt dette siden det kom ut på PS2.

 

Frem til da spiller jeg Dead Space, som jeg aldri har spilt før. Dette virker som et spill med mange gode ideer, samtidig føles det litt enkelt og primitivt på en del områder. Jeg får litt den Uncharted 1-følelsen, der jeg bare ser begynnelsen på noe som skal bli enda bedre. Jeg kommer absolutt til å spille toeren, som jeg ser har knallgode reviews.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Horizon Zero Dawn update " As of today, you can download patch 1.30 which includes additional fixes to progression issues which some of you may have encountered. However, it also includes the highly anticipated New Game+ option.

With New Game+ you will be able to relive the adventures of Aloy without losing your character progression and your collected inventory. You won’t be able to progress beyond the level cap of 50, but you can still collect XP during your adventure."

https://blog.us.playstation.com/2017/07/06/horizon-zero-dawn-patch-1-30-adds-new-game-face-paint-options-ultra-hard-difficulty-more/

Lenke til kommentar

Horizon Zero Dawn update " As of today, you can download patch 1.30 which includes additional fixes to progression issues which some of you may have encountered. However, it also includes the highly anticipated New Game+ option.

With New Game+ you will be able to relive the adventures of Aloy without losing your character progression and your collected inventory. You won’t be able to progress beyond the level cap of 50, but you can still collect XP during your adventure."

 

https://blog.us.playstation.com/2017/07/06/horizon-zero-dawn-patch-1-30-adds-new-game-face-paint-options-ultra-hard-difficulty-more/

 

Best uten face paint ser det ut til. ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan slå av PS4 uten å måtte skru på tv-en?
Stadig vekk ser jeg jr. har glemt å skru av PS4. I mitt hjemmekino oppsett tar HDMI-handshake og bare det å aktivere tv så lang tid, at å skru alt dette på tar ca 1 minutt før jeg får skjermbildet.
På Xbox One er det bare å trykke på power-knappen, så skrur den av. Men på PS4 går den i dvale, og jeg vil helst ha den helt av.

Holder jeg knappen inne for lenge, går den i reset.

Lenke til kommentar

Setter du opp quickmeny som kommer når du holder PS-knappen et par sekunder riktig så er det ikke mange tastetykkene du trenger å huske, og de kan du gjøre med kontrolleren uten skjermen på. På min er det D-pad venstre og så ned og deretter x. Husker menyene var dypere på eldre firmware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan slå av PS4 uten å måtte skru på tv-en?

Stadig vekk ser jeg jr. har glemt å skru av PS4. I mitt hjemmekino oppsett tar HDMI-handshake og bare det å aktivere tv så lang tid, at å skru alt dette på tar ca 1 minutt før jeg får skjermbildet.

På Xbox One er det bare å trykke på power-knappen, så skrur den av. Men på PS4 går den i dvale, og jeg vil helst ha den helt av.

Holder jeg knappen inne for lenge, går den i reset.

Trykke på power-knappen i 7 sekund?

 

https://support.us.playstation.com/articles/en_US/KC_Article/PS4-Power-Modes-On-Off-and-Rest-Mode

Endret av unik42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...