Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Det er smak og behag. Personlig synes jeg ikke det er verdt det hvis man allerede har en PS4 og heller ikke har stor interesse av PSVR. Sitter du "klint oppi" 4K-skjermen har det vel litt verdi på det grafiske, ellers vil du oppleve litt kjappere framerate. For nytt kjøp er vel PS4 pro litt mer aktuell da du slipper all hassle med oppgraderingen. Litt mye skrik og lite ull med å oppgradere imho. Du kan jo sjekke forskjellen på de spillene du synes er interessant på YouTube.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har spilt metro spillene? Er det must have spill? Salg i ps store atm.

De kjører jo godt tilbud på Dishonored 2 - 220 Kr med PS+.

Eller kan du teste ut f.eks Rise Of The Tombraider og HITMAN som begge gir bort starten som demo. Alle tre spillene er gode.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La først merke til filmleie i går. Digg å ha et alternativ som sender i HD og 5.1

Jeg har ikke testet dette enda, men det ser jo lovende ut.

Dette er veldig bra og litt synd på en gang. Jeg har heiet på Plejmo og muligens SFkino for premium filmleie/streaming (greit med svensk når vi ikke har norske).

Spesielt Plejmo virker det som er litt filmentusiaster og har en brukbar kundeservice. Med brukbar mener jeg at litt mer teknisk forståelse hadde vært nice. Den er nemlig veldig kresen på browsere. Chrome fikk jeg aldri til å spille selvom Plejmo selv mener at det er den de helst støtter (Safari, Edge etc. støttes ikke). Jeg jobber med lignende problemstillinger på jobb av til, slik at jeg regner dette ikke som tut og kjør for absolutt alle.  Flere forskjellige pcer etc. ble prøvd, men jeg fikk det dog etterhvert til å fungere i Internet Explorer. Men, som poster jeg svarer på nevner, er det kun stereo lyd og nokså slapp sådan, bildet er helt ok.

Jeg sendte så en beskjed eller to kundeservice om hvor fortreffelig streaming er på PS4 kontra browser på PC, og anbefalte sterkt en Plejmo app til PS4. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror tanken hadde streifet dem fra før. De har tross alt mekket app til nettbrett, men mulig det krever litt økonomiske muskler for å få PS4 app på plass...(?) Resultatet er nå at app for Plejmo og SFKino har uteblitt og at nok nå hopper over til Blockbuster som denne tjenesten på PS4 heter.

Da blir det litt:

entusiastiske skandinavisk selskap (med tilhørende arbeidsplasser): -1 poeng

store multinasjonaleselskaper: +1 poeng

:hm:

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si absolutt. Post-apokalyptisk fps satt til undergrunnsbanen i Moskva, der forskjellige politiske grupperinger (nazister, kommunister, kapitalister osv.)  har tatt over forskjellige stasjoner og gjort det til sin base. På bakken over er verden tatt over av muterte monstre og du må bruke gassmaske for å puste. De har virkelig spikret stemningen og skytingen er veldig tilfredsstillende. Spillet ser svært bra ut og små detaljer som at du må tørke dugg fra gassmasken gjør at innlevelsen er perfekt. På normal og høyere vanskelighetsgrader er det også en real utfordring med et sterkt survival-horror element der du må være bevisst på hvor mye ammo du bruker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Film på PS4 er foreløpig litt som Amazon sin streametjeneste. Rimelig i oppstartsfasen og med lite utvalg. Greit initiativ da, med potensiale. De konkurrerer jo i praksis med alle appene til PS4 som allerede streamer og er mer etablerte.

Lenke til kommentar

Jeg vil si absolutt. Post-apokalyptisk fps satt til undergrunnsbanen i Moskva, der forskjellige politiske grupperinger (nazister, kommunister, kapitalister osv.)  har tatt over forskjellige stasjoner og gjort det til sin base. På bakken over er verden tatt over av muterte monstre og du må bruke gassmaske for å puste. De har virkelig spikret stemningen og skytingen er veldig tilfredsstillende. Spillet ser svært bra ut og små detaljer som at du må tørke dugg fra gassmasken gjør at innlevelsen er perfekt. På normal og høyere vanskelighetsgrader er det også en real utfordring med et sterkt survival-horror element der du må være bevisst på hvor mye ammo du bruker.

Takk! Når blir det hvertfall kjøpt her! En kompis driv å anbefalt meg den før. Hadde ikke bare tid til å teste den. 80 kroner for begge er ikke verst den.

Lenke til kommentar

Kult! Håper de vil falle i smak.

Bare et lite tips: Man kan velge mellom å spille med engelske stemmer eller de originale russiske (med undertekster). Jeg begynte med russiske siden jeg tenkte det ville være bedre for innlevelsen,men når man går rundt i "byene" så overhører man masse prat i bakgrunnen der det er mye info om hva slags verden dette er, og dette er ikke tekstet. Jeg byttet derfor tilbake til engelsk.

Heldigvis er det engelsk med tykk russisk aksent, så man får den rette stemningen allikevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt litt Crash Bandicoot på PS4 og det står til terningkast 6. Vannvittig morsomt, grafikken har som kjent fått seg et skikkelig løft, og kontroller og lyder kjennes og høres likt ut.

Løp og kjøp!

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt litt Crash Bandicoot på PS4 og det står til terningkast 6. Vannvittig morsomt, grafikken har som kjent fått seg et skikkelig løft, og kontroller og lyder kjennes og høres likt ut.

Løp og kjøp!

Helt enig!

Spilte gjennom alle 3 spillene på PS1 på 90 - tallet, og synes magien fra de originale lever videre i de oppussede spillene. Ekstremt mye morro for 350 kr.

Lenke til kommentar

Jeg vil si absolutt. Post-apokalyptisk fps satt til undergrunnsbanen i Moskva, der forskjellige politiske grupperinger (nazister, kommunister, kapitalister osv.) har tatt over forskjellige stasjoner og gjort det til sin base. På bakken over er verden tatt over av muterte monstre og du må bruke gassmaske for å puste. De har virkelig spikret stemningen og skytingen er veldig tilfredsstillende. Spillet ser svært bra ut og små detaljer som at du må tørke dugg fra gassmasken gjør at innlevelsen er perfekt. På normal og høyere vanskelighetsgrader er det også en real utfordring med et sterkt survival-horror element der du må være bevisst på hvor mye ammo du bruker.

Takk! Når blir det hvertfall kjøpt her! En kompis driv å anbefalt meg den før. Hadde ikke bare tid til å teste den. 80 kroner for begge er ikke verst den.

Jeg liker både spillene og bøkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg for min del gir opp PS4 (Pro). Har slitt veldig med å finne noen nye spill å spille, og de siste to forsøkene - Far Cry 4 og Ghost Recon Wildlands - har vært fullstendig skivebom. Ghostlands er et så ræva spill at det eneste jeg har gjort i det er å lage småklipp av alle de idiotiske øyeblikkene som oppstår når et spill har så dårlig fysikkmotor.

Også veldig lite imponert over Sony generelt. Remote Play er låst til Sony-mobiler, selv nå som de er mer eller mindre utdødd, de nekter fortsatt eksterne assets i mods til Fallout og Skyrim så de gigantspillene blir ubrukelige på PS4, og nå er de de eneste som ikke er mer på cross platform servere i Rocket League og Minecraft. Rett og slett lei mentaliteten.

Lenke til kommentar

Jeg for min del gir opp PS4 (Pro). Har slitt veldig med å finne noen nye spill å spille, og de siste to forsøkene - Far Cry 4 og Ghost Recon Wildlands - har vært fullstendig skivebom. Ghostlands er et så ræva spill at det eneste jeg har gjort i det er å lage småklipp av alle de idiotiske øyeblikkene som oppstår når et spill har så dårlig fysikkmotor.

Også veldig lite imponert over Sony generelt. Remote Play er låst til Sony-mobiler, selv nå som de er mer eller mindre utdødd, de nekter fortsatt eksterne assets i mods til Fallout og Skyrim så de gigantspillene blir ubrukelige på PS4, og nå er de de eneste som ikke er mer på cross platform servere i Rocket League og Minecraft. Rett og slett lei mentaliteten.

er 1 spill jeg har playstation for - battlefield, dvs det er flere men jeg tenker spesielt på battlefield-serien ... har ikke funnet et eneste alternativ som jeg gidder sitte med sånn som battlefield. battlefield 1 er bra det, men det er battlefield bad company 2, 3 og 4 jeg virkelig har kost meg med.

store realistisk utseende brett der man kan skyte i filler alt mulig og mange på multiplayer, mulig jeg er kresen men er det virkelig ingen spillutviklere som har prestert å lage noe som når opp til battlefieldserien?

call of duty pleide jo å være brukbart men det er jo bare laserpistoler osv 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at to spill fra ubisoft er Sony sin feil, men forstår kritikken av spillene.

Når det gjelder Sony om remote play, modding og cross platform play så er jeg helt enig med deg! Hvorfor Sony velger å være rigide og da spesielt på de to siste punktene er for meg et mysterium.

Microsoft og Nintendo har scoret mye goodwill etter E3 etter de annonserte cross platform på rocket league og Minecraft. Dette samarbeidet er et skritt i veldig riktig retning i mine øyne. Og grunnen Sony oppgir som grunn til at de velger det vekk er ikke noen god grunn. Virker for meg at det et noe mer bak....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...