Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen planlegger oppgradering/skifte av plattform (PS4 - PS4 Pro eller ny PC) ift. når store spillanseringer skjer, noe jeg ikke lenger gjør.

Jeg tenkte å bytte vs jeg byttet til pc gamer, :green:  men rett etter på et sted kom ps vr :thumbs:  da byttet jeg tilbake  ps4 da, men fra hm jeg likte ikke pro til begynne med da men til slutt kjøpte jeg en pro da jeg oxo ha ha :p  :scared:  :fun:

Lenke til kommentar

Husker da jeg var i militæret og kunne grinde runde etter runde for å opparbeide nok credits for å oppgradere bilen. Det var sikkert på GT2 eller noe sånt. Idag har jeg verken tid, mulighet eller interesse for denslags aktiviteter. Jobben stikker av med 50 timer i uka, husarbeid og matlaging tar endel, samboer krever sitt og venner har sin egen kvote.

Skjer det ikke noe raskt blir det fort til at spillet plasseres i hylla, uten at jeg ikke tenker særlig mer over det...

Spill tar mer tid enn tidligere, driver fortsatt med Horizon Zero Dawn, selv om jeg kjøpte det rett rundt release.

Håper ikke de innfører grinding som i gamle dager

Tror det er en tilnærming mellom sjangere, en-spiller spill blir enklere om du ikke ønsker å ta alle achivment poengene. 

Flerspiller / MMO blir enklere om du ikke sikter på lederliste / topp nivå raids eller lignende 

Hensiketen er å få flere spillere og det er ikke noe galt i dett "i prinsippet",  siste er viktig :)

Lenke til kommentar

Husker da jeg var i militæret og kunne grinde runde etter runde for å opparbeide nok credits for å oppgradere bilen. Det var sikkert på GT2 eller noe sånt. Idag har jeg verken tid, mulighet eller interesse for denslags aktiviteter. Jobben stikker av med 50 timer i uka, husarbeid og matlaging tar endel, samboer krever sitt og venner har sin egen kvote.

Skjer det ikke noe raskt blir det fort til at spillet plasseres i hylla, uten at jeg ikke tenker særlig mer over det...

Spill tar mer tid enn tidligere, driver fortsatt med Horizon Zero Dawn, selv om jeg kjøpte det rett rundt release.

Håper ikke de innfører grinding som i gamle dager

Akkurat det samme her. Har ikke hatt tid til slikt siden GT3-4. Nå setter jeg mer pris på casual aktige spill. Jeg har dog alltid spilt noe, med perioders opphold, som "unwinding"/avslapning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er frista, men kjøper stort sett digitalt for å slippe å gå frem og tilbake for å dytte disc i sprekken. Patience is a virtue, men jeg kommer til å ergre meg litt ekstra de neste dagene pga dette fordi jeg vet at noen her i Norge setter rundetider i det jeg forventer er et av årets beste kjørespill.

Faen.

Lenke til kommentar

Hællan.. Fant nylig ut det var på tide å bytte ut den gamle PS4en med en Pro, og kjøpte like gjerne Horizon i samme slengen. Må si jeg er lite imponert så langt over Pro, men til gjengjeld mektig imponert av Horizon. Det spillet kommer farlig nær perfeksjon sånn som jeg ser det. Det eneste jeg har å utsette så langt er spydet ikke vises når man ikke bruker det, at buen forsvinner i mange cutscenes, og at hestekontrollene er rimelig dårlige. Grafisk er det helt fantastisk, og historien har vært solid så langt. Gir meg faktisk litt Mononoke-vibber, selv om hverken historien passer helt sammen. Tematisk sett er de jo forsåvidt ikke så ulike.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er du lite imponert over Pro ?

Virker bare som det er få spill som faktisk utnytter den ekstra kraften som er der. Fallout 4 ble forsåvidt en god del bedre, spesielt med tanke draw distance, som nå er veldig bra. Men med Horizon ser jeg egentlig ikke noe forskjell fra standard PS4. Litt skuffende er det også å se at det fortsatt lanseres spill som ikke har noen som helst form for Pro-støtte, som for eksempel Prey.

Skal sies at jeg ikke har en 4K TV for øyeblikket. Det skal kjøpes i løpet av sommeren/høsten. Har også hørt at HDR utgjør en stor forskjell i spillene som benytter seg av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker bare som det er få spill som faktisk utnytter den ekstra kraften som er der. Fallout 4 ble forsåvidt en god del bedre, spesielt med tanke draw distance, som nå er veldig bra. Men med Horizon ser jeg egentlig ikke noe forskjell fra standard PS4. Litt skuffende er det også å se at det fortsatt lanseres spill som ikke har noen som helst form for Pro-støtte, som for eksempel Prey.

Skal sies at jeg ikke har en 4K TV for øyeblikket. Det skal kjøpes i løpet av sommeren/høsten. Har også hørt at HDR utgjør en stor forskjell i spillene som benytter seg av det.

Funnet boost mode? Som gir økt fps i en del spill.... den var natt og dag for enkelte spill for min del. Da spesielt bloodbourne og dark souls 3.

PS4 Pro gir også økt ytelse til PSVR om du har det også.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Funnet boost mode? Som gir økt fps i en del spill.... den var natt og dag for enkelte spill for min del. Da spesielt bloodbourne og dark souls 3.

PS4 Pro gir også økt ytelse til PSVR om du har det også.

Jaau, eneste spillet jeg har spilt i det siste som ikke har noen Pro patch er The Witcher 3, og der er ytelsen allerede så god at boost ikke utgjør noen forskjell. 

Lenke til kommentar

Man må jo ha 4k tv får å utnytte det helt ut, er ikke vits å kjøpe PS4 PRO om man ikke har 4K tv

Jeg kjøpte det mest for bedre ytelse i PSVR. Blir ikke 4K TV før årets LG OLED TV'er har kommet seg litt på pris. Endelig er input lag'en på plass.

Lenke til kommentar

Kjøpte Pro primært for ytelsehopp og bedre grafikk i BF1 :wee: Og for VR de gangene det blir brukt :) Ellers var ho støynivået og nettverksytelsen noe helt annet enn min gamle PS4!

Kan ikke rettferdiggjøre nytt TV-kjøp enda heller da TV på spille loftet knapt er 2 år gammelt. Men må si at HDR-funksjonen er fristende altså!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må jo ha 4k tv får å utnytte det helt ut, er ikke vits å kjøpe PS4 PRO om man ikke har 4K tv

Nei nei nei. Bedre framerate er så mye bedre enn ekstra pixler på skjermen. PS4 Pro er så absolutt verdt det for å få en smooth opplevelse. PS4 ble jeg direkte sjøsyk av i flere spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...