Crazy Joe Davola Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Star Ocean 3: Till the End of Time til PS4 neste uke https://www.gamereactor.no/nyheter/551983/Star+Ocean+3+Till+the+End+of+Time+til+PS4+neste+uke/ Det kom veldig plutselig. Dessverre ser det (ennå) ikke ut som det blir noen fysisk utgave. PS2-klassikere er vel kun digitalt. Er litt interessert da jeg aldri har spilt SO3, men de to siste spillene i serien var ikke spesielt bra så jeg vet ikke hva jeg skal forvente. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 RDR2 utsatt og Farcry 5 er trolig satt til western Montana. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Star Ocean 3: Till the End of Time til PS4 neste uke https://www.gamereactor.no/nyheter/551983/Star+Ocean+3+Till+the+End+of+Time+til+PS4+neste+uke/ Det kom veldig plutselig. Dessverre ser det (ennå) ikke ut som det blir noen fysisk utgave. PS2-klassikere er vel kun digitalt. Er litt interessert da jeg aldri har spilt SO3, men de to siste spillene i serien var ikke spesielt bra så jeg vet ikke hva jeg skal forvente. SO3 er det siste som ble generelt godt mottatt. Når det er sagt så var det delte meninger om SO4 og mange har dette som en favoritt. Det er kun SO5 som mer eller mindre konsekvent er blitt dømt nord og ned, og helt fortjent etter min mening. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Da har Red Dead Redemption 2 blitt utsatt til våren 2018, skjønte det jo egentlig med engang da de annonserte det at det kom til å bli utsatt. http://www.rockstargames.com/newswire/article/60210/Red-Dead-Redemption-2-Is-Now-Coming-Spring-2018 Edit: Nye bilder da. Flere på nettsiden. De fleste forstod at det ville skje, men nettopp derfor er det sabla sløvt at de ikke planlegger prosjektene sine bedre! Det hadde kostet dem null å si høsten 2018, folk hadde ikke blitt skuffet av den grunn. Det blir en parodi at de helt uansvarlig (slik det fremstår) kaster ut en dato og kun kort tid etter endrer den med 6 måneder. Når slikt stadig gjentas og nesten blir en standard så er det ikke tegn på kvalitet men sløvhet og inkompetanse blant de som lager tidsplanene i prosjektet. Det blir det samme som store byggprosjekter som halverer prisen og tidsrammen for å "please" investorer, eiere, toppsjefer, styre og stell - for så å doble prisen og tidsrammen senere. Spillindustrien må ha de verste planleggerne og prosjektlederne som ikke takler press ovenfra og ei heller klarer å justere folks "overmodige" tidsestimater under seg. Det er ingen som hadde blitt fed-up om de lanserte 2 uker tidligere enn "høsten 2018". EDIT: Men en helt annen ting, har de snakket noe om planer for PC? Endret 23. mai 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Dersom jeg har forstått det rett er det ofte utgiver (Take-Two) som setter deadline for når utvikler (Rockstar) skal være ferdig med sitt prosjekt som blir betalt av utgiver. Ikke sjelden har utgiver makta og det siste ordet, som da igjen resulterer i at et spill blir utgitt i halvferdig stand, og utvikler får skylda. Vi bør vel være glad for at Take-Two har såpass egeninteresse at de aksepterer at Rockstar vil ha mer tid å fullføre spillet. Men det kan også være en strategi. Skape blest, hype litt, forsinke det, skape mer blest. forsinke det bittelitt til, slippe det til et enormt utsultet publikum. For det har skjedd HVER gang nå, med de siste spillene til Rockstar. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Da har Red Dead Redemption 2 blitt utsatt til våren 2018, skjønte det jo egentlig med engang da de annonserte det at det kom til å bli utsatt. http://www.rockstargames.com/newswire/article/60210/Red-Dead-Redemption-2-Is-Now-Coming-Spring-2018 Edit: Nye bilder da. Flere på nettsiden. De fleste forstod at det ville skje, men nettopp derfor er det sabla sløvt at de ikke planlegger prosjektene sine bedre! Det hadde kostet dem null å si høsten 2018, folk hadde ikke blitt skuffet av den grunn. Det blir en parodi at de helt uansvarlig (slik det fremstår) kaster ut en dato og kun kort tid etter endrer den med 6 måneder. Når slikt stadig gjentas og nesten blir en standard så er det ikke tegn på kvalitet men sløvhet og inkompetanse blant de som lager tidsplanene i prosjektet. Det blir det samme som store byggprosjekter som halverer prisen og tidsrammen for å "please" investorer, eiere, toppsjefer, styre og stell - for så å doble prisen og tidsrammen senere. Spillindustrien må ha de verste planleggerne og prosjektlederne som ikke takler press ovenfra og ei heller klarer å justere folks "overmodige" tidsestimater under seg. Det er ingen som hadde blitt fed-up om de lanserte 2 uker tidligere enn "høsten 2018". EDIT: Men en helt annen ting, har de snakket noe om planer for PC? Jeg jobber i IT industrien med system som er 0.0001% så komplisert som en spillmotor og utsettelser skjer hele tiden. Ikke bare er Red Dead Redemption 2 et spill, men en av de mest avanserte spillene som finnes. Er jo ingen i nærheten av hva Rockstar har gjort med GTA V og Red Dead tidligere. Så om dem trenger mer tid, by all means, gi dem tid! Tvilsomt det er dårlig planlegging. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg tenker ofte at vi gamere kan være ekstremt smålige. Her sitter det hundrevis av mennesker som jobber overtid hver dag i 3-4 år for å utvikle et spill, så får folk spillet i hånda og er som "30fps!? Drittspill!" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Et tresifret antall mennesker med vidt forskjellig spisskompetanse jobber med et underholdningsprodukt med budsjett på over en milliard i en bransje i stadig endring. Jeg tror vi kan være fornøyde med at spillene kommer ut til slutt. Lurer på hvordan det er å lede sånne prosjekter... Endret 23. mai 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Jeg har jobbet/jobber med planlegging/ansvarsroller (flere roller) i store prosjekter med mange involverte selskaper og aktører på tvers av landegrenser i over 20 år, er ITIL++ seritifisert og vet selvsagt noe om hva som kreves i store kompliserte prosjekter. Poenget mitt er veldig enkelt, jeg trenger ikke en gang vite noe om hvordan prosjektene foregår i spillbransjen, for det bør disse aktørene vite når de har holdt på med det i flere tiår. Jeg spesifiserer "eiere, investorer, styre og stell" som ofte setter tidsrammene, men poenget er at såpass erfarne aktører som disse bør ha vett til å ikke sette for korte tidsrammer på slike prosjekter. De har som sagt holdt på med dette i flere tiår og har god erfaring med alle momentene i disse prosjektene. Dette har ingenting med smålighet og utålmodighet fra "forbrukersiden" å gjøre. Kun at jeg ser på det som slett arbeid fra de som setter tidsrammene. Ren kritikk til denne praksisen som ser ut til å ha blitt en forventet standard på samme måte som at produkters QA ofte er slett. Det hadde som sagt vært likegyldig om de satt Høsten 2018 fremfor Høsten 2017. De fleste trodde ikke på dem uansett (deriblant meg). "Det er ikke så nøye hva vi sier, vi kan bare utsette 3-6mnd 1-2-3 ganger uansett og kalle det QA så vil alle kjøperne hylle oss." Men at de skal være såpass uprofessjonelle på dette etter så lang tid med slike prosjekter har jeg også vanskelig for å tro, derfor heller jeg mot strategi/taktikk. Som jeg synes begynner å bli forkastelig, godt oppbrukt og nesten litt latterlig. Selv om de gjør det for ren markedsmanipulasjon. "PR: Hvis vi kaster ut idiotiske estimater og så utsetter 1-3 ganger så tror forbrukerne at vi er veldig kvalitetsbevisste og at de får et mye bedre produkt. Vi har alltid gjort det så de forventer det nok nå også". "FB: Wow, de "få" bugsene vi opplever kunne vært mye verre om de ikke utsatte 3 ganger". Jeg håper virkelig ikke verden har blitt så enkel å lure/manipulere Endret 23. mai 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Det blir en herlig sesong nå til høsten/vinteren. Skal nok gå greit å vente på RDR2.. Dirt 4 Gran Turismo Sport Shenmue 3 Spiderman Assassins Creed Origins Destiny 2 FarCry 5 Pro Evolution Soccer 2018 Og sikkert noen til som kommer ut av det blå. Endret 23. mai 2017 av H.A.M. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Noen planlegger oppgradering/skifte av plattform (PS4 - PS4 Pro eller ny PC) ift. når store spillanseringer skjer, noe jeg ikke lenger gjør. Endret 23. mai 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Gran turismo blir sikkert utsatt Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Den som venter på noe godt.. Det ser foreløpig ganske bra ut: se hvordan sjåføren reagerer på ujevnheten idet bilen treffer apex: Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Gran turismo blir sikkert utsatt Haha definitivt, De skulle vel egentlig vært klare til PS4 lanseringen i følge rykter. Men Polyphony har jeg gitt opp for lenge siden. De har siden PS3 vært slik at man forventer første tittel når neste konsoll er lansert. Hvis de ikke da fokuserer på bilkjøring på mars, da tar det ennå lengre tid. Forventer mer av Rockstar og Take-two. Endret 23. mai 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Synes i grunn at GT har tapt seg kraftig siden GT2; evt 3. Det blir liksom ikke helt det samme når man får kasta biler etter seg kontra det å slite seg fram med mazda demio i x antall løp fram til man endelig kan kjøpe seg en bittelitt bedre bil. Synes også det var OK at man måtte gjennom noen relativt vanskelige lisenstester for å kjøre de ulike løpene. Man fikk følelse av å ha oppnådd noeEt av mine bedre minner må ha vært fra GT3 (tror jeg) der man måtte kjøre utrimmet mx5. Jeg tok det som selvfølge at jeg heller ikke fikk bytte dekk. Vant med 2 sekunder da dekkene måtte byttes etter noen få runder. Mista veldig mye av interessen for spillet da de introduserte B-spec. Hadde mange timer på GT1-3, men fra 4 og utover har det blitt stadig mindre. 6ern tror jeg ikke jeg spilte i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Akkurat der er alternativet på Xbox bare bedre, blir nok neppe kjøp av GT så lenge jeg har Xbox tilgjengelig i tillegg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Forza er overlegent det meste annet på konsollmarkedet, og utvilsomt målestokk. Men mange som har kjørt GT-betaen sier at det er mye mer med i pakka denne gangen, og at GT Sport ser ut til å bli seriens første ordentlig racingspill: http://www.eurogamer.net/articles/2017-05-23-gran-turismo-sport-may-well-be-the-series-first-real-racing-game Venter spent på reveal, kanskje på E3 om tre uker?? *håpe håpe* Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Akkurat der er alternativet på Xbox bare bedre, blir nok neppe kjøp av GT så lenge jeg har Xbox tilgjengelig i tillegg. Men akkurat på det området Xmir klager over GT her, der er Forza like ille. Det er nesten ikke noen følelse av progresjon i de spillene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Synes i grunn at GT har tapt seg kraftig siden GT2; evt 3. Det blir liksom ikke helt det samme når man får kasta biler etter seg kontra det å slite seg fram med mazda demio i x antall løp fram til man endelig kan kjøpe seg en bittelitt bedre bil. Synes også det var OK at man måtte gjennom noen relativt vanskelige lisenstester for å kjøre de ulike løpene. Man fikk følelse av å ha oppnådd noe Et av mine bedre minner må ha vært fra GT3 (tror jeg) der man måtte kjøre utrimmet mx5. Jeg tok det som selvfølge at jeg heller ikke fikk bytte dekk. Vant med 2 sekunder da dekkene måtte byttes etter noen få runder. Mista veldig mye av interessen for spillet da de introduserte B-spec. Hadde mange timer på GT1-3, men fra 4 og utover har det blitt stadig mindre. 6ern tror jeg ikke jeg spilte i det hele tatt. Synes GT4 var den beste tittelen. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Husker da jeg var i militæret og kunne grinde runde etter runde for å opparbeide nok credits for å oppgradere bilen. Det var sikkert på GT2 eller noe sånt. Idag har jeg verken tid, mulighet eller interesse for denslags aktiviteter. Jobben stikker av med 50 timer i uka, husarbeid og matlaging tar endel, samboer krever sitt og venner har sin egen kvote. Skjer det ikke noe raskt blir det fort til at spillet plasseres i hylla, uten at jeg ikke tenker særlig mer over det... Spill tar mer tid enn tidligere, driver fortsatt med Horizon Zero Dawn, selv om jeg kjøpte det rett rundt release. Håper ikke de innfører grinding som i gamle dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå