Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er der jeg mener å ha sett på demonstrasjon av Farming Simulator 2017 på Pro hvor han valgte 1440P for å vise hvordan ytelsen var i 1080P, 1440P og 2160P.

Noen her som har denne tittelen, en Pro og en skjerm som kan vise det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det kommer til å bli spilt på 3440x1440 34" ultra wide dataskjerm. Bra bilde er greit nok så lenge det er en betydelig forskjell men ikke så viktig som det er for mange andre.

Jeg heller mot standard billig ps4 jeg også

For guds skyld ikke kjøp standard PS4 om du bryr deg noe som helst om det tekniske aspektet i spill. Kjøpte nylig Pro, og er svært fornøyd. Skal illustrere det med et enkelt eksempel.

Fallout 4 er et av mine favorittspill så langt denne generasjonen. Jeg er en av de som liker å bygge ting i de forskjellige områdene som tillater det, og her er det stor forskjell på standard og Pro. På standard blir gjenstander som bygninger, generatorer,skilt osv. bokstavelig talt tegnet inn når du er så nært som 10-15 meter unna. Det er problematisk når man er en som liker å leve seg inn i spill. På Pro kan jeg stå på motsatt side av landsbyen og se alt som er der. Alt blir tegnet inn, og det er takket være CPUen er så mye kraftigere enn på standard. Ja, GPU er ikke all verden, men oppgraderingen på CPU er merkbar, og vil bare bli mer merkbar med årene som kommer.

De eneste jeg vil anbefale å kjøpe standard er på dette punktet småbarnsfamilier eller veldig casual folk, der ytelse ikke har noe å si. Brukte tilbudet på Konplett for å få prismatch på Lefdal, og er veldig glad for at jeg kjøpte Pro.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Er The Witcher 3 noe mer spennende med Pro?

ps4 vanlig er det 30fps  men med ps4 pro er det 60fps så mitt svar er ja, mener jeg det blir bedre med pro da men har alldri spillet The Witcher 3 før da.

Det er faktuelt heit feil. The Witcher 3 har en maks-FPS på 30 på konsoll, og kan aldri overgå dette. Digital Foundry sin sammenligning viser at The Witcher 3 er svært stabilt på en standard PS4, og nær sagt det eneste området hvor det dupper er sumpen i Velen. Med Pro er det 30 FPS også i sumpen. Skulle ønske CDPR laget en Pro patch, men ser mørkt ut for det.

Lenke til kommentar

Horizon, zero dawn og kommende grand turis

mener jeg så en Ps pro/Horizon bundle hos Elkjøp tidligere i dag, men finner ikke igjen...... siden det var på Komplett :fun: :fun: :fun:

https://www.komplett.no/product/922172/gaming/konsoller-tilbehoer/playstation-4/konsoll/playstation-4-pro-horizon-zero-dawn?utm_source=Komplett_NO_B2C&utm_medium=email&utm_content=&utm_campaign=W2017_komno_ukens_C&[email protected]#&c_rid=61uz00fa020dDwOk0A_4388396073%7C72369760

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Det kommer til å bli spilt på 3440x1440 34" ultra wide dataskjerm. Bra bilde er greit nok så lenge det er en betydelig forskjell men ikke så viktig som det er for mange andre.

Jeg heller mot standard billig ps4 jeg også

For guds skyld ikke kjøp standard PS4 om du bryr deg noe som helst om det tekniske aspektet i spill. Kjøpte nylig Pro, og er svært fornøyd. Skal illustrere det med et enkelt eksempel.

Fallout 4 er et av mine favorittspill så langt denne generasjonen. Jeg er en av de som liker å bygge ting i de forskjellige områdene som tillater det, og her er det stor forskjell på standard og Pro. På standard blir gjenstander som bygninger, generatorer,skilt osv. bokstavelig talt tegnet inn når du er så nært som 10-15 meter unna. Det er problematisk når man er en som liker å leve seg inn i spill. På Pro kan jeg stå på motsatt side av landsbyen og se alt som er der. Alt blir tegnet inn, og det er takket være CPUen er så mye kraftigere enn på standard. Ja, GPU er ikke all verden, men oppgraderingen på CPU er merkbar, og vil bare bli mer merkbar med årene som kommer.

De eneste jeg vil anbefale å kjøpe standard er på dette punktet småbarnsfamilier eller veldig casual folk, der ytelse ikke har noe å si. Brukte tilbudet på Konplett for å få prismatch på Lefdal, og er veldig glad for at jeg kjøpte Pro.

Tja nå er det vel CPU oppgraderingen som er nesten fraværende mellom ps4 slim og pro. Gpuen er derimot veldig mye bedre på pro i forhold til slim.

Lenke til kommentar

Angående fallout 4 som jeg liker. Er det sikkert at det er cpu og ikke en spilloppdatering?

Det har fått seg en pro patch, og ser en god del bedre ut enn på standard PS4. Bedre god-rays, draw distance og høyere oppløsning er de mest merkbare forandringene. Og det kjører på en mer stabil 30 FPS enn på standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...