Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å IKKE benytte seg av kompistilbud.
Jeg har vært kompis-medlem i over 1 år, og vil påstå at i 4 av 5 tilbud, så er det ikke beste tilbud du får.

 

1. Jeg betalte for Battlefield 1 499,- månedsvis før lansering.
Hentet det til kompispris, og senere samme uke solgte Platekompaniet samme spillet for 449,- til alle.
Så da hadde de sittet på mine penger i månedsvis, og så solgte det billigere til alle andre noen dager senere.

 

2. Nylig da jeg skulle hente "Børning 2" blu-ray, så hadde PK hatt mine 129,- i 2-3 måneder. Da release endelig kom, var det butikker som solgte Børnign 2 til 99,-

 

Jeg har fulgt med og fulgt med og min oppsummering av "Kompis"-tilbud er slik.
De sitter på pengene dine lenge. Og ved releasedag, eller samme uke får du varen like billig og ofte billigere hos andre butikker, og noen ganger hos PK selv.

Jeg har tatt dette opp med PK-sentralt, men de sier bare "Sorry, noen ganger blir det slik".
Men jeg har fult med på tilbudene deres her etter, og stort sett ser jeg at det ikke er noe å spare på kompistilbud, men du har betalt for varen god tid før du får den.
For ikke å snakke om "miljøperspektivet" at du må oppsøke butikken for å bestille og betale. Så oppsøke samme butikk igjen for hente spillet på releasedag.

Lenke til kommentar

Jeg sitter faktisk med Gran Turismo på en PsOne LCD utgave om dagen :p Ble nesten lit overrasket hvor OK motorlyder det var den gangen, for det har jo vært ganske grusomt på de siste spillene ?

På meg har lyden til egentlig alle GT-spillene vært mer som en gjeng støvsugere ut på banen, enn biler. Og den krasjelyden som kommer når du treffer rekkverket eller andre biler..? Haff.

Jeg forventer at lyden er mye mer organisk i GT Sport og at bilene bl.a. mellomgasser etc ved girskift nedover før en sving osv.

Hør på dette:

 

 

Se denne i 4K...på et 4K TV selvfølgelig. Daaamn...

 

Pre-rendered trailers i 30FPS og høy oppløsning er alltid imponerende :)

 

Vis meg gameplay som ser slikt ut og jeg vil løpe til butikken.

 

Var det ikke gameplay?

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Var det ikke gameplay?

 

Niks, det er klipp fra replay filmer som er pusset litt på i ettertid. Husker Turn10 og MS gjorde noe ala det samme med Forza 4 eller 5, hvor replay videoene så bedre ut enn løpet man hadde kjørt for spillet slang på litt AA ettersom spillet alt viste hvor bilene kjørte.  For referansens skyld, slik så spillet ut i november ifjor 

Lenke til kommentar

I morgen starter PAX East og jeg vet at Polyphony Digital kommer med seneste build man kan spille. Noen herfra som er i Boston de neste dagene? :p

 

Får håpe det dukker opp noen bra gameplayvids med ordentlig lyd da..

 

Litt angående det Tag Heuer partnerskapet:

Uvisst om alle fikk det helt med seg, men TH har i samarbeid utviklet en egen analyse av rundetider etc med grafer og whatnot slik at du på en enklere måte kan sammenligne endringer gjort på bilen for å optimalisere rundetider. Jeg finner det ihvertfall besnærende og ser det mer som et nyttig verktøy enn en logo ved siden av tidtelleren:

Gran-Turismo-Sport-Tag-Heuer-08-638x359.

Lenke til kommentar

Å kjøre inn i en vegg i 300km/t på GT er jo som å velte en søbbelboks. Rart de ikke klarer bedre...

Det er ikke snakk om å klare bedre. Selvfølgelig kunne de gjort det slik at bilen eksploderte i 500 forskjellige sanntidsrendrede smådeler med individuell fysikk, men det ville vært på bekostning av resten av simulasjonen. Jeg digger at PD nedprioriterer sånt, kidsa får heller sutre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

Ok, takk! Bare litt kjipt at de skal ha ekstra frakt.

 

Et spørsmål til. Det står hos noen f.eks Coolshop og Gamezone at det følger med ingame bonuser for pre-order. Lefdal, Elkøp og Komplett.no nevner ikke dette. Er det bare "forglemmelse" eller der er det forskjeller?

Det hender det er forskjeller ja noen butikker har preorder bonuser som er eksklusivt til den butikken og noen har de ikke. Lefdal, Elkjøp og komplett pleier dessverre ikke og ha preorder bonuser.

 

Takk! :-) Da kan jeg gjøre et kvalifisert valg. Ups and downs osv.

 

Jeg kjøpte Horizon Zero Dawn på Lefdal.com kvelden før release (altså tirsdag 28. februar). Da regnet jeg med at jeg ville ha det til helga etter release. Mandag 6. februar fikk jeg beskjed om jeg kunne hente det på Posten (det hadde altså blitt sendt som pakke selv om det skulle vært sendt som brev), altså 6 dager etter bestilling,5 dager etter release! Jeg snakket med kundeservice hos Lefdal om dette da jeg synes det var vel lang leveringstid. De hevdet at de hadde levert spillet til Posten i Sverige på release-dagen og at de ikke hadde sendt før dagen etter release. På den positive siden viste seg, after all, at Lefdal hadde pre-order bonus.

 

Grunnen til at jeg ikke bestilte det hos Komplett.no (som jo har glitrende Postnord-avtale og levering til pickup-point), var at de ikke hadde det som status på lager dagen før release (i tillegg til at det med pre-order bonus virket i det blå). Faktisk hadde Komplett.no en surrete turkis "bekreftet inn" på en tidligere dato enn den 28., allikevel altså ikke på lager.

 

Men mitt spørsmål er da. Hvis jeg hadde bestilt fra Komplett.no, ville jeg da hatt det dagen etter release? Hvordan er Komplett.no vanligvis på forsendelse av spill rundt release tider for tiden? Evt. så får jeg vurdere de sure ekstra kronene Gamezone.no skal ha i porto fremover. ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ganske lamslått av hvor vakkert Horizon Zero Dawn er....sitter med en PC med GTX 1080 og det er ikke poeng å tenke hardware lenger. Tydelig at ingen pc utviklere er i nærheten av å dra 20% av kraften pcene har når jeg ser hva PS4 er i stand til. Ikke Skyrim med 20gb ultra hd texturer kommer i nærheten av detaljnivået i spillet her. Flyter knallbra med PS4 Pro også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...