Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Uh! Da fikk jeg nøkkel til 4.50 BETA :-D Blir gøy å prøve de nye funksjonene.

Åsen får vi nøkkel CaZpeR, :dribble:

Melder din interesse til Sony når de annonserer BETA'ene. De åpnet vel for registrering for et par måneder siden. Så hvordan de velger derfra vet jeg ikke. Men har vært med på 2 runder PS4 beta-programmer nå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nioh får forresten nesten bare 9/10 score overalt, så vurderer plutselig kjøp, men er det noen som har begynt spille det allerede som kan fortelle hvordan stemningen og mystikken er i dette spillet sammenlignet med Dark Souls serien?

Det er jo litt forskjellig akkurat hva folk liker og legger i det da, men etter å ha spilt litt, og fra det jeg har sett så synes jeg både stemningen og mystikken i Nioh er mange, mange ganger bedre enn i Dark Souls. Men igjen, jeg er ikke akkurat den største fan av Dark Souls da. :p

Edit: Også har jeg en god del kjennskap til Japansk historie og kultur, så jeg gjenkjenner mange elementer i spillet. Dermed passer det meg bedre enn settingen i Dark Souls. Føler nesten ikke Dark Souls har noe særlig setting i forhold. :p

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det er noe med Dark Souls som er så sykt fengende både tematisk og story wise, eller rettere sagt, mangel på story da alt ligger i ruiner og historien er tapt med tiden. Mystikken rundt dette og spesielt med bossene fenger veldig da info stort sett ligger i vage beskrivelse fra NPCer eller på items. Medieval/gothic stilen til DS faller også veldig i smak hos meg for ikke å snakke om From Software sitt sinnsyke kule character og enemy design.

Jeg ville egentlig unngå spoilers for Nioh men var såppast usikker på kjøpet at jeg så på Level Up sin stream i går kveld, fant vel egentlig ut at det så litt kjedelig ut og samurai settingen ikke var noe for meg, iallefall ikke til full pris. Blir kjøp når det har falt sånn 50% i pris :p

Lenke til kommentar

Shit ass. Boost modus for ps4 pro. Spennende å se hvilke titler som støttes

Omtrent alt har vært støtte til nå. Her er noe av det som har vært testet til nå.

GAME LIST

Arcania - Framerate improvements

Assassin's Creed Black Flag - No visibile improvements

Assassin's Creed Unity - Large framerate improvements

Boost mode only

Boost mode only

Assetto Corsa - Framerate improvements

Boost mode only, video is only 30fps so little evidence

Attack on Titan - Framerate improvements

Batman Arkham Knight - Framerate improvements

Boost mode off/on, Batmobile play

Batman The Telltale Series - Framerate possibly improved, still bad

Battlefield 4 - Framerate improvements in multiplayer

Boost mode only

Bioshock Infinite - Framerate improvements

Bloodborne - Framerate improvements in the rare cases where it drops far, but little visible difference during regular gameplay. Much faster load times.

Boost mode on/off

Boost mode off/on

Broforce - Improved framerate, but still not smooth

Boost mode only

Call of Duty Ghosts - Better hold to 60fps in multiplayer

Contrast - Framerate improvements

Costume Quest 2 - Framerate improvements

Dark Cloud 2 - No visible improvements

Darksiders 2 - Framerate improvements, tearing gone

Dark Souls III - Framerate improvements, still framepacing issues.

Boost mode off/on

Daylight - Framerate improvements

Dead Island - Still stuttery, no visible improvement

Dead Nation - Framerate improvements

Destiny - Slightly faster load times

Dishonored - Framerate improvements

Dragon Age Inquisition - Maybe minor framerate improvements

Boost mode only

Dragon Quest Builders - No visible improvement

Driveclub - Framerate already locked 30fps, no improvement. Motion blur sometimes slightly improved.

Dying Light - Framerate possibly improved, but also report of added stuttering

EDF 4.1 - Framerate possibly improved

Everybody's Gone to the Rapture - Framerate improved, but still issues

The Evil Within - Framerate greatly improved, especially when not letterboxed. Faster load times

Boost mode off/on

Final Fantasy XIV - Improved framerate in populated zones

Boost mode off

Boost mode on

Boost mode only

Furi - Framerate improvements, much less tearing

Grand Theft Auto V - Improved framerate in city driving

Boost mode only

Grow Home - Very stuttery, no visible improvements (possibly worse?)

Homefront Revolution - Framerate improvements

Just Cause 3 - Framerate greatly improved, especially during explosive chaos.

Boost mode only 

Boost mode off/on

Killzone Shadow Fall - Minor framerate improvements

Boost mode off

Boost mode on

Legend of Kay - Framerate improvements

Lords of the Fallen - Framerate improvements, tearing much reduced

Mad Max - Framerate improvements

Marvel Ultimate Alliance - Framerate improvements. Faster loading times.

Oddworld New and Tasty - Framerate improvements

Project Cars - Framerate improvements, though still some issues in crowded wet conditions

Boost mode only

Pure Pool - Framerate improvements

Rainbow 6 Siege - Framerate greatly improved in uncapped Terrorist Hunt mode.

Boost mode only

Resident Evil 5 - Framerate improvements

Resident Evil Revelations 2 - Framerate improvements, but also report of crashing

Boost mode on

Boost mode off

Saints Row 4 - Framerate improvements, but still not consistent

Shadow Warrior - Large framerate improvements

Sleeping Dogs - Framerate improvements on foot, but still issues when moving quickly in cars

Boost mode only

Soma - Crashes, or runs inconsistently and worse than without boost

Star Wars Battlefront - Framerate improvements

Street Fighter V - Faster load times

Table Top Racing - Framerate improvements

Tales from the Borderlands - No comparisons given

Boost mode only

The Talos Principle - Framerate improvements

Boost mode only

Tembo the Badass Elephant - Crashes. May be unrelated to boost mode

Tomb Raider - Framerate improvements 

Trivial Pursuit Live - Still stuttery, no visible improvement

Until Dawn - Framerate improvements

Boost mode only

The Vanishing of Ethan Carter - Framerate improvements

Warriors Orochi 3 Ultimate - Framerate improvements

War Thunder - Framerate improvements

Witcher 3 - Framerate improvements in previous problem areas. Much faster load times.

Boost mode off

Boost mode on

Boost mode only 

Yakuza 0 - Framerate improvements, most tearing eliminated

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig unngå spoilers for Nioh men var såppast usikker på kjøpet at jeg så på Level Up sin stream i går kveld, fant vel egentlig ut at det så litt kjedelig ut og samurai settingen ikke var noe for meg, iallefall ikke til full pris. Blir kjøp når det har falt sånn 50% i pris :p

Hehehe, ja der ser du. Folk er forskjellige, så det er alltid vanskelig å komme med anbefalinger. Jeg har vel ca samme meninger som deg bare motsatt vei. :p

Lenke til kommentar

Noen som har makket sammen Modmic + Vellydende mid-fi/HIFI headset til bruk med PS4 her? Vil f.eks DAC i DS4 kunne drive ett Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm ? Et typisk valg for headsett det der, så kanskje noen her har erfaringer med det.  Eller er det best å gå for en USB --> jack/mic-unput løsning? Det aller beste er sikkert en ekstern DAC/hodetelefon forsterker løsning. Men da ser jeg for meg at prisen øker deretter. 

Noen som har holdt på i disse baner før ? :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hehehe, ja der ser du. Folk er forskjellige, så det er alltid vanskelig å komme med anbefalinger. Jeg har vel ca samme meninger som deg bare motsatt vei. :p

Kan egentlig ikke sammenlignet den helt med DS. Har sett nok stream med folk som har kommet ganske langt. Ligner mer og mer på Ninja Gaiden med Diablo loot system. Hvertfall når du har låse opp nye skill i talent tree for nye combos som du kan leke med.

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

Har oppdatert til 4.50 nå, men jeg får ikke Remote Play til å fungere. Noen som har vært borti det samme og vet om en eventuell fix?

Bruker Mac, og versjonen på PS4 Remote Play er 1.5.0.

Virket helt knirkefritt før! Senest i går..

Forsøkte å google dette også, men finner ikke noe svar. Noen som kunne testet det, slik at jeg kunne sett om problemet er isolert hos meg eller om det er 4.50 oppdateringen som er årsaken til at det ikke virker?

Edit:

Jepp, det var betaen, som jeg tenkte meg....... Kjipt, for etter at PS4 Pro kom i hus har jeg brukt det en god del, da det fungerer ekstremt mye bedre enn med vanlig PS4

Endret av andypandy
Lenke til kommentar

Har oppdatert til 4.50 nå, men jeg får ikke Remote Play til å fungere. Noen som har vært borti det samme og vet om en eventuell fix?

Bruker Mac, og versjonen på PS4 Remote Play er 1.5.0.

Virket helt knirkefritt før! Senest i går..

Forsøkte å google dette også, men finner ikke noe svar. Noen som kunne testet det, slik at jeg kunne sett om problemet er isolert hos meg eller om det er 4.50 oppdateringen som er årsaken til at det ikke virker?

Brukte PS4-Link med PSV i stad og det fungerte knirkefritt på 4.50.

Kan teste med PS4 Remote Play senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som den kommende 4.5 oppdateringen ser ut til å fikse ytelse i veldig mange eldre titler, og da spesielt The Evil Within..er spillet verdt å spille igjennom? Er jo ofte på tilbud, men har liksom ikke rørt det med illtang pga. ytelse trøbbel :/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå som den kommende 4.5 oppdateringen ser ut til å fikse ytelse i veldig mange eldre titler, og da spesielt The Evil Within..er spillet verdt å spille igjennom? Er jo ofte på tilbud, men har liksom ikke rørt det med illtang pga. ytelse trøbbel :/

Evil Within er absolutt verdt å spille igjennom ja, og spesielt til spottprisene det ligger for i dag. Men ja, ytelsen var helt forferdelig når jeg runda det, i tillegg til at bildet var forced letterbox av en eller annen forbanna idiotisk grunn. Dette ble fjernet i en patch ganske lenge etter release.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har gjort dette, men før kjøpte jeg spill på US psn når de hadde release dagen før, og så startet det en gang på den kontoen, logget på min norske konto, og kunne spille det før norsk release.

Noen som vet om det fortsatt funker. Har 100 US dollar på psn kontoen min, så vurderer å kjøpe Nioh der.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har gjort dette, men før kjøpte jeg spill på US psn når de hadde release dagen før, og så startet det en gang på den kontoen, logget på min norske konto, og kunne spille det før norsk release.

Noen som vet om det fortsatt funker. Har 100 US dollar på psn kontoen min, så vurderer å kjøpe Nioh der.

Fungerer enda ja. Så lenge ps4en er aktivert som primær med US PSN kontoen.

Lenke til kommentar

Evil Within er absolutt verdt å spille igjennom ja, og spesielt til spottprisene det ligger for i dag. Men ja, ytelsen var helt forferdelig når jeg runda det, i tillegg til at bildet var forced letterbox av en eller annen forbanna idiotisk grunn. Dette ble fjernet i en patch ganske lenge etter release.

Flott! Da tror jeg at jeg gir det en sjangse når 4.5 oppdateringen er tilgjengelig :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...