Rider of Reason Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Hvilken TV er dette, og hvilket nettsted har målt den til 10ms? TV'n er en Samsung UE60KS7005 Den er selvsagt ikke så god som tv'n i 9000 serien som ble nevnt tidligere, men til en tredjedel av prisen synes jeg det er et greit kompromiss. De som har målt den er ingen andre enn gjengen her hos tek.no. http://www.tek.no/artikler/test-samsung-ue55ks7005/349309/alle Både 8- og 9-serien viste seg å ha en lav inputlag. Det samme gjelder også KS7005. Den våkner riktignok ikke skikkelig til liv før du går inn i menyen og aktivere spillmodusen. Gjør du ikke det får du et resultat som er helt middelmådig, hvor vårt måleinstrument viser rundt 70 millisekunder i standardmodusen. Med spillmodusen aktivert endrer dette seg dramatisk. Da ramler inputlaggen ved 1080p-oppløsning ned til under ti millisekunder, hvilket gjør denne skjermen til et godt alternativ for deg som vil spille. Endret 16. oktober 2016 av Rider of Reason Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 PS4'en min har begynt å bråke veldig mye til tider, noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Var ikke så mye støy når den var flunka ny.. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hmm. Årsaken til inntrykket er at jeg leste artikler om dette for et par uker siden som rapporterer akkurat dette. Hvilken modell er din TV? EDIT: Erh, vent du sier i game mode? Det gir jo helt forferdelig kvalitet. Og i tillegg sier du "litt HDR"? Dette er neppe grunnlag for å si "Feil" men heller at du degraderer kvaliteten på både bildet og HDR såpass at det blir "levbart". Hvilken tv, og test av den har jeg allerede linket til over her. Du sa også bare at slike tv'er har horribel input lag, jeg sa da at min har under 10ms i game mode, og rundt 70ms til vanlig. Ingen av de tallene er no jeg vil klassifisere som horribelt. Synes faktisk det er veldig bra. Ingen tv'er har refresh rate som på pc monitorer, men til gjengjeld sitter du mye lengre unna, og det merkes ikke, med mindre du har mye mer spesielle øyne enn meg. Den andre tv'en i 9000 serien som ble linket til av noen andre her var visst enda bedre. Hvis du leser så sa jeg litt HDR om HDR+ modusen, som legger litt HDR funksjonalitet på bilde som ikke egentlig er HDR. Noe det aller meste den dag i dag ikke er. Hvorvidt det er verdt å kjøpe 4k tv blir en litt annen diskusjon. Det er fullt og helt opp til deg. 4k HDR tv'er har nok generelt mer input lag enn "vanlig" tv, men om det er så dårlig at det ikke kan brukes, det må hver og en føle på selv. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg blir nok å gå for et Samsung i 8005 serien. Som nevnt over her så er input lag i Game Mode med HDR på veldig lav. Skjønner godt samco dropper sin bestilling så glad som han er i PlayStation. Han er like glad i Playstation som du er i Xbox. Jeg ser ikke helt poenget med en konsoll som oppskalere nesten samtlige spill til 4k, da kan du like godt vente. Eller kjøpe deg en PC som spiller i 4k. For oss fleste er det ikke noe problem og bruke 20k på en pc hvis dette er noe man har lyst på Hva er poenget med en PC til 20 k viss det er en PlayStation du vil ha da? Er veldig forskjellig brukervennlighet og spillbibliotek. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg blir nok å gå for et Samsung i 8005 serien. Som nevnt over her så er input lag i Game Mode med HDR på veldig lav. Skjønner godt samco dropper sin bestilling så glad som han er i PlayStation. Han er like glad i Playstation som du er i Xbox. Jeg ser ikke helt poenget med en konsoll som oppskalere nesten samtlige spill til 4k, da kan du like godt vente. Eller kjøpe deg en PC som spiller i 4k. For oss fleste er det ikke noe problem og bruke 20k på en pc hvis dette er noe man har lyst på Synes Xbox er bra jeg. Skjønner godt at XBOS selger bedre en PS4 3 måneden på rad med en konsoll som gir mye mer for pengene og med gode eksklusive spill som lanseres om dagen. Men selv så har jeg en habil PC så jeg har ikke behov for noen Xbox helt enda da både Horizon 3 og Gears of War 4 er også på PC. Mye mulig du ikke ser poenget med å spille endel konsoll spill med så bra grafikk/ytelse som er mulig pr dags dato. Men det gjør jeg. Akkurat som jeg gjør med min beskjedne GTX1080 spill PC. Dem fleste kan bruke X antal kroner på en PC. Men det betyr ikke at dem gjør det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 PS4'en min har begynt å bråke veldig mye til tider, noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Var ikke så mye støy når den var flunka ny.. Jeg løste det ved å sette en USB-vifte ved siden av PS4. Dette økte luftgjennomstrømmingen såpass at alt viftestøy forsvant fra PS4. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hvilken TV er dette, og hvilket nettsted har målt den til 10ms? TV'n er en Samsung UE60KS7005 Den er selvsagt ikke så god som tv'n i 9000 serien som ble nevnt tidligere, men til en tredjedel av prisen synes jeg det er et greit kompromiss. De som har målt den er ingen andre enn gjengen her hos tek.no. http://www.tek.no/artikler/test-samsung-ue55ks7005/349309/alle Ingen anelse hva Tek har holdt på med her da samtlige andre måler at dette TV har rundt 21.2ms i 4K @ 60Hz med HDR. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Da har den veldig ålreit forsinkelse, men ikke halvparten av neste konkurrent, slik man kunne få inntrykk av. Man bør uansett ikke sammenligne de målingene på tvers av nettsteder, i hvert fall ikke hvis de ikke gir innsyn i testmetodikken. Endret 16. oktober 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Nyeste Batman 140 kr i store viss noen ikke har fått det med seg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Da ligger det en demo av World of Final Fantasy ute på PS Store. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Da ligger det en demo av World of Final Fantasy ute på PS Store. *sukk* får håpe jeg får ps4en tilbake fra service snart da! Er på 3. Uken nå Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Tror jeg sier ellers takk. Krysser heller fingrene for at FFXV blir et godt spill som løfter serien litt etter at den mistet mange fans med FFXIII. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Da ligger det en demo av World of Final Fantasy ute på PS Store. *sukk* får håpe jeg får ps4en tilbake fra service snart da! Er på 3. Uken nå Huff..slik sett så er Sony og PlayStation elendig. Xbox har et supert support senter og dem gangene jeg har hatt defekte konsoller eller strøm forsyning så har det tatt ca 1 uke. Og DHL kommer både hjem å henter og leverer... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Ja da har United Front Games helt uten forvarsel satt kroken på døren. Faen. Hadde håpet på mer Sleeping Dogs, et svært undervurdert sandboksspill satt i Hong Kong. De som higer etter GTA'ish gameplay bør plukke opp denne klassikeren. Jeg nevnte at Rockstars bruk av bordtennisracket-rød farge i logoen sin bekrefter Table Tennis. Zoomer man inn på bildet de la ut kan man tydelig se at det er et RPG/Sandbox Table Tennis i Western-setting som kommer til å bli annonsert. Akkurat et slikt spill jeg har ventet på siden jeg var barn Endret 18. oktober 2016 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Synd, Sleeping Dogs var en verdig utfordrer. Ikke uten feil, men det er jaggu ikke GTA heller. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Er "nye" mediaplayer blitt bedre syns den spiser det meste av videofiler jeg setter inn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Moderatormelding Praten rundt Read Dead Redemtion 2 er blit spilittet ut i egen tråd. Fortsett diskusjonen der. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Er "nye" mediaplayer blitt bedre syns den spiser det meste av videofiler jeg setter inn? stemmer det, den fikk en betraktelig oppdatering, enenste den ikke spiller så langt er 4k, men det kommer vell med ps4 pro regner jeg med da youtube appen allerede er klargjort for 4k på pro 1 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Har mediaspilleren blitt oppdatert nylig? Husker det var snakk om en oppdatering for noen måneder siden, men jeg merket ingen forskjell i hvilke filer den ville og ikke ville spille av. Det var fryktelig kresen da, men har det blitt bedre nå? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Har mediaspilleren blitt oppdatert nylig? Har vært noen oppdateringer men ikke fulgt med da jeg synest mediaspiller var ubrukelig Men jentungen hadde vært i Svenskebukta og fyllt en usb med filer som spillte fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå