Stimann Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Blitt veldig high tech Call of Duty. Men kommer til å prøve det. Liker jeg ikke IW, har jeg MW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Ja det var ikke akkurat noen bombe. GT-serien har vært så tragisk i så mange år nå at jeg er litt bekymra for at Turn 10 skal bli late og gjøre at Forza Motorsport ikke blir så bra som det kunne blitt med ordentlig konkurranse. Forza 6 Apex kan tyde på at det allerede har skjedd. I grunn Forza 5 også. Men nå er det mange andre bilspill som har sørget for gode opplevelser hvor DC er en av tidenes mest undervurderte tittel. Dirt Rally gjør denne øvelsen bedre enn noen andre samt de store sim titlene hvor noen også blir tigjengelig på konsoll. GT har siden GT5P blitt en eksentrisk greie hvor design og utviklingsledelse vaser i rosa skyer og er mer opptatt av å kjøre bil selv enn å lage gode spill. GT4 var den siste virkelig gode her og det samme med FM4. Forza 5 var rushed for å rekke Xbox One release dessverre. Men Forza 6 derimot... Halleluja! Med Porsche expansion og egen historiedel, beste timene jeg har brukt foran XOne så langt. Ah så bra. Vi du si at fullversjonen er vesentlig bedre enn Apex? Tenker ikke da på innhold men kvalitet. Klar over at Apex er en "beta". CPU optimaliseringen for Win10 i Apex er rimelig dårlig. Folk sliter med at den hogger 2 av 8 kjerner og kun får 50-70% GPU bruk. Håper de gjør en vesentlig bedre jobb med FH3 til Win10 der. Grafikken i FM6 (fullversjon) var også litt skuffende uten at jeg klarer å sette fingeren helt på det spesifike. Det har et gammel og flatt preg. Synes ikke det har skjedd så mye siden FM4. FM6 virker rett og slett upolert og uferdig. Nesten som om de har skiftet ut teamet bak design og grafikk med noen som ikke vet hva de driver med. Og en litt fanboy aktig video, men den viser en del vesentlig ift. det jeg beskriver. Det er nesten så jeg synes eldgamle SHIFT 2 så bedre ut enn FM6. Kan ikke forstå noe annet enn at FM har tapt seg kraftig siden FM4. Som også andre sier. Little AA, lifeless tracks, and poor texture and detail on a lot of objects. I didn't think they would need to sacrifice so much for 60/1080. Disappointing to say the least. Man kan jo forklare en del med at "konsollene er ikke sterke nok og DC er ikke 60fps". Men FM6 ser like dårlig ut på PC med kun minimale forskjeller de får gratis av PC plattformen. Man kan også si at DC ikke er en racing-sim. Men med hånden på hjertet kan jeg ikke si at GT eller FM faller helt i den kategorien heller, der har man vesentlig mer solide titler som gjør den jobben. FM og GT er mer kjørerealistisk enn DC absolutt men DC er langt i fra noen Arcade racer. Driveclub’s car handling, “sits in the middle between simulation and arcade” according to the game’s design director Paul Rustchynsky BTW, jeg elsket FM3 og FM4. Spilte de ihjel og har spilt GT siden første utgivelse men hoppet over GT6. Når man lanserer "kjør månebil" så forstår man at de driver med helt andre ting enn de burde. Jeg ser det slik. DC har funnet et gyllent midtpunkt som gir en fantastisk "nextgen" racingopplevelse (med unntak av modding som FM er en ener på) og virkelig solide racingsims har ført til at GT og FM er i en liten identitetskrise. Jeg tror Microsoft forstod dette ville komme og dermed begynte med FH serien som er så arcade som det kan bli hvor lamboer suser over jorder og sandstrender. Om GT teamet har skjønt noe i det hele tatt eller fortsatt er rusa på dunsten av gummi og eksos på nærmeste bane får vi se når neste produkt endelig kommer en gang i ukjent fremtid. Dessverre så ikke Sony potensialet i DC og det fantastiske og talentfulle studioet ble nedlagt. DC kunne virkelig blitt stort om de fikk lov å videreutvikle SP innholdet. Heldigvis fikk teamet et nytt hjem i Codemasters som er en solid aktør i bilspill sjangeren. Dirt Rally og F1 2016 er noen av de beste titlene i skrivende stund. DC VR som nå likevel utvikles kan bli årsaken til at jeg faktisk kjøper VR. Vel, hvis det ikke blir Dirt Rally da Endret 3. september 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Håper for guds skyld ikke Polyphony prøver seg på en Horizon-konkurrent. Det hadde blitt kleint. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Fullstendig enig der, haha De er rett og slett nødt til å gjøre en bedre jobb med GT. Endret 3. september 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Forza 6 ser mer ekte ut, realistisk, men Driveclub har mer eye candy lagt til, litt som eksplosjoner på film, det ser ikke sånn ut i virkligheten. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Synes rett og slett driveclub er helt sykt nydelig å se på, og herlig å spille når man har blitt vant med kontrollene. Skjønner ikke at noen sier det er så voldsomt arcady, veldig uenig.. 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er noe mer gritty og vakkert over DriveClub ja, Forza ser litt grått og dødt ut. Litt av det samme som GT-serien i grunn. 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Foråsvidt enig Mala, men Forza Horizon (2) er penere enn Driveclub igjen synes jeg, på grunn av ting som du nevner. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Forza 6 ser mer ekte ut, realistisk, men Driveclub har mer eye candy lagt til, litt som eksplosjoner på film, det ser ikke sånn ut i virkligheten. Om en skal tenke realisme rundt "hvordan det ser ut på ekte" når en sitter bak rattet i en bil 200+ km/t rundt en bane er det nok få spill som har nailet dette bedre enn hva Need For Speed Shift serien har, du får tunnelsyn ting fyker forbi og det er en farts følelse svært få simulatorer klarer å simulere, jeg er ingen racer sjåfør men har kjørt en del på bane i regi av Volkswagen Audi klubben. Gran Turismo serien har aldri fått til dette, Forza Motorsport har fått det til i større grad men henger etter min mening langt langt bak shift serien. For driveclub sindel synst jeg de nailer dette aspektet veldig bra, grafisk sett er det uten tvil det mest imponerende bilspillet uavhengig av plattform, de gjorde virkelig en fantastisk jobb der. Det er bare synd jeg hatet kjøremodellen Har aldri hatt sansen for spill som ikke helt klarer å finne identiteten sin, det var for realistisk til å kunne bli kalt en arkaderacer men samtidi for lite realistisk til å bli kalt en sim/semisim. En av de få spillene som virkelig virkelig nailet Arkade sjangeren var Project Gotham Racing serien, lett min favorittserie når det kommer til bil spill, det hadde bare en helt sinnsykt gøy kjøremodell uten at det ble for komisk som eksempelvis Need for speed spillene på den tiden var. Når det kommer til sim lignende spill har jeg nok en liten svakhet for forza, men det jeg bruker mest tid på om dagen på dette feltet er nok Project CARS. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Der er det jo minst to forskjellige måter å se det på: Skal vi gi spilleren mer enn det han trenger for å danne seg et inntrykk, eller skal vi gi ham akkurat det inntrykket vi mener han skal ha? Jeg synes det blir litt teit å simulere tunnelsyn i en simulator, det blir så insisterende. Man klarer ikke nyttegjøre seg all informasjonen på en skjerm uansett. Selv liker jeg heller ikke når simulatorer insentiverer cockpit view. Jeg mener det som i GT5 heter "front bumper view" er mer realistisk, for når man sitter i en bil fokuserer man faktisk veldig lite på interiøret, og da blir det feil at det skal ta opp store deler av skjermen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Det hele koker jo som alltid ned til personlige preferanser, jeg likte veldig godt måten de gjorde det på i shift, det føltes langt mer "ekte" og hektisk ut en hva andre bil spill jeg selv har spilt føles. Det skal jo siest at shift ikke var noen hardcore simulator som iracing og rFactor som jeg personlig syns egentlig bare blir gørrkjedelige, men var mer ute etter å gjengi en hektisk fartsfylt opplevelse med en semirealistisk kjøremodell som jeg syns det fikset veldig bra. Endret 3. september 2016 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg er laaaaaangt fra noen bilspillfan, men synes Driveclub var skummelt realistisk på kjøring i varierende forhold. Spesielt en dlc bane hvor du kjører i tett snø og bare så vidt ser baklysene av bilen 2 meter foran deg. Satt med hjertet i halsen gjennom hele løpet. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Shift hadde en faktor i desorjentering både ved høye hastigheter og ved kontakt. Det ga det en dimensjon andre ikke har. Jeg er overrasket over skryt til driveclub jeg har ikke hørt annet enn at det er veldig dårlig og ikke verdt å spille. At alt hadde en plastikk look for eks 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Tja. Driveclub fikk endel pes pga launch, men har blitt forbedret kraftig. Nå prøvde jeg det ikke da, men senere, og jeg storkoste meg. Veldig bra spill. Og det er kun tre bilspill jeg synes er noe særlig så langt denne generasjonen, Driveclub, Forza Horizon 2 og det klart beste spillet, Dirt Rally. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Dirt rally hadde en herlig kontakt med underlag. Måten bilen beveget seg på skiftende underlag gjorde at man måtte planlegge etter det man ser og hva kartleseren sier. Det gjorde de veldig bra. Men det hadde for få baner og var veldig repeterende. Det beste raceren for meg i dag er Forza Motorsport 6 selv om de har fucka opp credit systemet og man får så mye penger at man kan velge hvilken bil som helst. Horizon er for useriøst for meg. Problemet med driveclub for meg er at jeg må kjøpe en egen konsoll for det med et nytt sett med ratt og pedaler. 4500 er mye for driveclub og kommende grand turismo Endret 3. september 2016 av Limbeck 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Jeg liker ikke bilspill noe særlig og spiller de ikke, men Horizon er genialt, gleder meg til nr 3 Endret 3. september 2016 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Utsettelsen av GT Sport gir meg litt håp om at det muligens kan bli et bra spill. Vi får se, mulig jeg skaffer meg ps4/neo hvis dette blir bra. Ga faktisk bort min ps4 for litt siden, men beholdt heldigvis SCUF kontrollene i tilfelle. Har og Thrustmaster T500RS ratt og pedalsett som jeg bruker på PC som jeg tror funker på ps4. Endret 3. september 2016 av JoseCuervo Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Prøvde nå å kjøre på natta,når det er storm og mye snø på en bane i Norge på driveclub. Helt rått lagd, men heeelt umulig å se noe Endret 3. september 2016 av ChopperReid Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Prøvde nå å kjøre på natta,når det er storm og mye snø på en bane i Norge på driveclub. Helt rått lagd, men heeelt umulig å se noe Akkurat som det virkelige liv Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Prøvde nå å kjøre på natta,når det er storm og mye snø på en bane i Norge på driveclub. Helt rått lagd, men heeelt umulig å se noe Akkurat som det virkelige liv Ohyes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå