Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar angående kjøp av ps4! Prøver å vente å se det litt an :)

 

Som nevnt av andre her så neste uke den 7 september en spennende dag for PlayStation interesserte. Nesten garantert er at vi får en offisiell avdukning av PlayStation4 Slim. En mindre,kjøligere og mer stille utgave av PS4 som forhåpentligvis blir priset veldig hyggelig.

 

Er allerede masse bilder og video ute av denne maskinen som av en eller annen grunn har havnet i hendene på flere mennesker.

 

Neste store er forhåpentligvis informasjon om en litt kraftigere PlayStation 4. Så spørs det når den kommer og hva den vil koste. Da har du valget mellom en rimelig standard PS4 eller en noe dyrere men mer kraftig PS4.  

Lenke til kommentar

Er det vanlig å ikke følge med på statusen til venner? Om man er ingame, i menyene osv. Får så mange mld som tyder på at folk egentlig ikke sjekker før de begynner å spørre om ting. Flere party-invitasjoner iløpet av kort tid selv om det ikke er noen pausemuligheter (de spiller samme spillet og vet hvordan ting fungerer) mas om ting jeg ikke har tilgang til ingame, folk som vil at jeg skal joine dem selv om det er helt opplagt at jeg allerede spiller med noen andre osv.

 

"Add me" er også fortsatt en greie. De kan sende meg en melding, men de vil ikke legge meg til som venn, selv om det er de som foreslår at vi skal være venner. Hender at det bare går 5 min eller noe, så legger de meg til likevel, siden jeg ikke gadd.

 

Også veldig rart å lete etter noen å spille med, for eksempel i communities eller på Reddit, men man sier null og niks om seg selv, som hvilke roller man spiller, man viser ikke til noen statistikk osv. Noen som har et lag og ser etter noen som vil joine, men man får ikke vite noe om laget. Ikke engang lagnavnet, for å søke opp laget og se litt på nivået.

Lenke til kommentar

Å sende meldinger og slikt uten å sjekke status er nok helt vanlig vil jeg tro. Ikke alltid så lett å sjekke status. Mange spill står det kun at du spiller det, ikke nøyaktig hva du gjør.

 

Høres forøvrig ut som du bør rydde opp i vennelisten din og fjerne de du ikke ønsker å ha der. Meldinger er vel ikke så vanskelig å ignorere, eventuelt får du se i instillinger om du kan endre på hvem som kan sende deg meldinger.

 

Jeg har lurt på det før, men kan du si hvilket spill det er snakk om, hvor du finner alle disse rare folkene, sånn at jeg kan holde meg langt unna. :p

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe jeg får ikke så alt for mange meldinger på PS4, men får en del invitasjoner når jeg spiller Xbox one, spesielt fra folk som er i samme spill og ønsker at jeg kommer over til dem.

 

Lag osv på reddit er noe jeg holder meg fint borte fra, men kan forstå at du benytter dersom du er virkelig ivrig i noen spill. Selv foretrekker jeg å spille med folk jeg kjenner fra før, og danne lag ut fra det. Hvor gode dem er bryr meg ikke, da jeg ikke bryr meg om multiplayer stats.

På Xbox one går det å slå av meldinger osv fra å komme mens man er i spill osv. På PS4 er jeg usikker om det går, men burde nok finnes noe tilsvarende der også-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snakk om FIFA, og det står hvilken game mode jeg spiller, om jeg er ingame, i menyene osv. Har ingen real life venner i vennelistene. I all hovedsak folk fra communities eller Reddit, fra andre land. Omtrent ingen norske. I går kveld spilte jeg med noen arabere som er rangert som noen av de beste i verden (men leaderboards er kanskje litt bs). Ingen av mine real life venner har Playstation.

 

Dette er ikke noe som plager meg så mye, men det er noe jeg stusser på. Så jeg trenger ikke å endre på noe.

 

Er nok mange som ikke er så opptatt av hvem man spiller med, og så tror man at det er slik for alle andre også. Jeg er ingen verdensmester selv, men liker å vinne og spille med gode medspillere.

 

Edit: det er mulig å slå av notifications.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Er det vanlig å ikke følge med på statusen til venner? Om man er ingame, i menyene osv. Får så mange mld som tyder på at folk egentlig ikke sjekker før de begynner å spørre om ting. Flere party-invitasjoner iløpet av kort tid selv om det ikke er noen pausemuligheter (de spiller samme spillet og vet hvordan ting fungerer) mas om ting jeg ikke har tilgang til ingame, folk som vil at jeg skal joine dem selv om det er helt opplagt at jeg allerede spiller med noen andre osv.

 

"Add me" er også fortsatt en greie. De kan sende meg en melding, men de vil ikke legge meg til som venn, selv om det er de som foreslår at vi skal være venner. Hender at det bare går 5 min eller noe, så legger de meg til likevel, siden jeg ikke gadd.

 

Også veldig rart å lete etter noen å spille med, for eksempel i communities eller på Reddit, men man sier null og niks om seg selv, som hvilke roller man spiller, man viser ikke til noen statistikk osv. Noen som har et lag og ser etter noen som vil joine, men man får ikke vite noe om laget. Ikke engang lagnavnet, for å søke opp laget og se litt på nivået.

Ja jeg ser når vennene mine logger seg på da.

Lenke til kommentar

 

Ja det var ikke akkurat noen bombe. GT-serien har vært så tragisk i så mange år nå at jeg er litt bekymra for at Turn 10 skal bli late og gjøre at Forza Motorsport ikke blir så bra som det kunne blitt med ordentlig konkurranse.

Forza 6 Apex kan tyde på at det allerede har skjedd. I grunn Forza 5 også.

 

Men nå er det mange andre bilspill som har sørget for gode opplevelser hvor DC er en av tidenes mest undervurderte tittel. Dirt Rally gjør denne øvelsen bedre enn noen andre samt de store sim titlene hvor noen også blir tigjengelig på konsoll.

 

GT har siden GT5P blitt en eksentrisk greie hvor design og utviklingsledelse vaser i rosa skyer og er mer opptatt av å kjøre bil selv enn å lage gode spill. GT4 var den siste virkelig gode her og det samme med FM4.

 

Forza 5 var rushed for å rekke Xbox One release dessverre. Men Forza 6 derimot... Halleluja! Med Porsche expansion og egen historiedel, beste timene jeg har brukt foran XOne så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Playstation 4 Slim Teardown:

 

En tilnærming jeg har sett for å finne ut størrelsen på SoC'en (med å bruke CR batteriet på kretskortet som utgangspunkt) kom frem til 194 mm2. Dette er ned fra 384mm2 på orginale PS4. Mindre og bedre produksjonsprosess betyr lavere strømforbruk og dermed lavere varmeutvikling, samt lavere produksjonskostnad, ihvertfall på sikt. 

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Eurogamer prøver PS4 versjonen av Infinite Warfare multiplayer. Synes det ser veldig artig ut. Skal bli moro å prøve MW Remastered også. Selv om jeg tror som dem nevner i videoen at det føles noe undervelmende etter å ha spilt IW. Og sikkert det meste av nye fps multiplayer spill.

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...